Jag har samma problem med min bil.Den drar ur batteriet på 2dagar.Amperemätaren ger inte ens något utslag när jag mäter. Jag tänkte att det kanske är ett relä som är draget,men slutar att dra när man tar av batteripolen och är fortsatt odraget efter att man satt tillbaka polen.Alltså måste man koppla in mätaren redan innan man tar av polen(då kanske reläet fortsätter att vara draget). Måste ut och prova.Vill ju slippa att använda den bilen varje dag.
väldigt lite runt 20mA ungefär är väl ganska normalt i "Sleep mode" inget igång de vill säga, säker på att du har provat dragit ur varenda säkring i bilen? sitter säkringar i motorrummet med! Nått är de ju som drar ström så enkelt är de bara MVH Jonas
Mer 20mA är det nog på en modern bil tror jag, men inte så mycket som du har. Skulle gissa på att normal nivå ligger närmare 100mA på den nedre sidan så att säga. allt över 100mA borde indikera ett fel.
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
allt original, felet kom över en natt..har funkat alltid men en dag så klickade den å sen dess har den krabbat..har testat med 3 nya batterier så att batteriet är kast har jag uteslutit, sitter ett 120ah volvo original nu som egentligen är till en xc90 diesel.. hur mkt är 2 ampere i tjuvström? något man kan jämföra det med? tror att det kan vara som 2 innebelysningslampor eller har jag fel där?
Har läst igenom tråden nu, detta med el kan va ett rent h-vete då det krånglar.
Men ett litet tips som inte nån nämt vad jag kunde se... du har drag på bilen va? Kolla släpvagnskontakten så den är fräsch invändigt, kan se ganska så goa ut om man tar isär dem och kollar, kan va så att det är krypströmmar som gör att det drar ur batteriet. Ett litet tips bara, lycka till.
Jag har samma problem med min s60, läste allt ni skrevet och gjort alla mätningar. Alla säkringar är ute och det landar på 2,99 ampere.Har ett helt nytt batteri som snart är helkass för det blivit urladdat förmånga gånger. Vad är nästa steg??
Jag har samma problem med min s60, läste allt ni skrevet och gjort alla mätningar. Alla säkringar är ute och det landar på 2,99 ampere.Har ett helt nytt batteri som snart är helkass för det blivit urladdat förmånga gånger. Vad är nästa steg??
Har du plockat ur ALLA säkringar (kan ju t.ex finnas i motorrummet oxå)