2807
Sök

Mutant MT1205 och/eller MT1007

81 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Hitta dom här billiga basarna på netonnet.se

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=818 … Row2Center

och dom här

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=989 … nRow1Right

Min fråga är om det är nåt att ha? tänkte köpa 8st till ett "budget bygge" och det va ju ett mycket lämpligt pris för ändamålet! Jag VET att de inte är några kvalitets basar men är det nån som har erfarenhet av dom? Positiv eller negativ spelar ingen roll vill höra vad ni tycker.. Ska driva dom med 2st 900wrms monoblock. Vad det blir för bil vet jag inte än,troligen nån kombi bil.
Eller finns det några basar i typ samma prisklass som är klart bättre?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
1 december 2008
I den prisklassen är det svårt att få något som är bra överhuvud taget.
Men testa du.
Samma pris på www.blekingebilradio.se
Ska du ha mer prylar och hela 8 såna så kan du säkert få lite rabbatt oxå och komma ännu billigare undan.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
1 december 2008
Dom funkar bra som allroundbas även hemma. Vi har använt dom till allt möjligt skoj. Tex en basvägg i butiken med 24st 12or och det funkade kanon. Vi kör dom även i några krogar och de håller bra.
8st sånna blir skoj. I Dannés gamla 205a hade han 4st 12or och ett nw280sp det spelade 138dB och kostade under 2000kr med steg :-)

81 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Roger-T skrev:
Dom funkar bra som allroundbas även hemma. Vi har använt dom till allt möjligt skoj. Tex en basvägg i butiken med 24st 12or och det funkade kanon. Vi kör dom även i några krogar och de håller bra.
8st sånna blir skoj. I Dannés gamla 205a hade han 4st 12or och ett nw280sp det spelade 138dB och kostade under 2000kr med steg :-)

det låter ju väldigt lovande! smile nw280 är inte de 2kanals steget på typ 2*80watt?
haha...de låter ju skit brutalt me ett sånt steg å 138db... smile

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
1 december 2008
vinalkis skrev:
Roger-T skrev:

det låter ju väldigt lovande! smile nw280 är inte de 2kanals steget på typ 2*80watt?

Det blir så med mycket konarea och lätta element. Sen kan vi ju diskutera hur bra det lät. Men för det priset så. Kul var det :-)

81 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Roger-T skrev:
vinalkis skrev:
Roger-T skrev:

Det blir så med mycket konarea och lätta element. Sen kan vi ju diskutera hur bra det lät. Men för det priset så. Kul var det :-)

Ja det va ju ett jävla budget bygge de där! smile får nog fan bli 8st såna... lär ju spela lite mer än 138db teoretiskt sett... jag menar 2400 för 8 basar är ju inte mycket att gapa om och det lär ju spela på en del med 2st 900wrms block om de spela 138db med 2*80watt!!...är ju bara ström och sånt som måste vara på topp åxå men det löser sig med tiden! nå tips att tänka på?? är ju bara en amatör på låg nivå än! smile

4 074 Inlägg
1 december 2008
Dom där basarna spelar bra för dom pengarna! och 8st lär ju pumpa på rejält med rätt steg..
va ska du köra dom på för steg då?? Lycka till ochså.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

81 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
BJonsson skrev:
Dom där basarna spelar bra för dom pengarna! och 8st lär ju pumpa på rejält med rätt steg..
va ska du köra dom på för steg då?? Lycka till ochså.

Jag har 2st audison monoblock som jag ska driva dom med på 900wrms.
jag hoppas det blir bra. smile

4 074 Inlägg
2 december 2008
jaha.. 400.1 eller? jag har ochså två stycken såna till mina CP sonic 15" dom slukar mycket ström dom stegen men dom levererar bra ochså om du har tillräckligt med pulver i batteriet!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök