2855
Sök

Konstigt problem med bas, spelar bättre med baklucka öppen.

330 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Tjenare, har en 850 sedan och har en mds fanatic låda 2x12", har ett litet problem.
Lådan är riktad in mot baksätet, alltså elementen(en kompis sa att det blev bäst ljud i en sedan genom att ha det så, rätt lr falskt?)

Men det stora problemet är att om jag öppnar bakluckan så låter basen mycket bättre och basar på ordentligt jämfört med att ha luckan stängd, vad ska man göra för att lösa det här ?

tacksam för svar!

mvh

81 Inlägg
1 december 2008
ja du... det beror ju på lite om du tätat runt lådan och var du har portarna/porten?
Är det fabriks byggd låda eller har du byggt själv?
jag skulle antingen ha kört som du gör nu och dragit porten in genom skid luckan eller oxå basarna bakåt i skuffen och port/portarna upp i hyllan... men jag är väl inte nån stereo byggare direkt! men så skulle jag ha gjort! smile

1 024 Inlägg
1 december 2008
släng luckan och kör utan big_smile

330 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Rand skrev:
släng luckan och kör utan big_smile

haha, det vore allt nått !

Har redan fått hjälp med detta, måste täta runt baslådan som vinalkis säger smile

tack för förslaget iaf wink

mvh

Gladen Beetle
237 Inlägg
2 december 2008
Zippo_ skrev:
Men det stora problemet är att om jag öppnar bakluckan så låter basen mycket bättre och basar på ordentligt jämfört med att ha luckan stängd, vad ska man göra för att lösa det här ?

tacksam för svar!

mvh

Klart det basar bättre då du släpper trycket så får basarna mera spelrum att flytta luft på. Är det en färdigbyggd låda så är naturligtvis den inte helt 100% utan mera i allround för alla bilar. Låter olika. En kompis tog bort hatthyllan i sin mazda 626. Och då var det fritt fram för basarna. Och det dånande som fan i bilen. Och det var Mds Fanatic 12or det med.

Men allting är relativt. Jag gör alltid lådor efter bagaget. Hatar färdigbyggt eftersom måtten är oftast fel.

Det du kan göra är att förmodling att täta överallt i bagaget och mattor och dra portar genom hatthyllan om det är en färdigbyggd vi talar om.

Sök