2835
Sök

b230f stannar på 3000 v ibland

allätare
193 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
#1
gasvajern fastnar tänker ni såklart men det skumma med det hela är att den aldrig fastnar avstängd eller när jag nyss startat upp redblocket. =/ Tomgångsrelä fel? elektroniska insprutningen spökar? eller liknande?

hoppas på att någon varigt i samma sits och kan underlätta mig lite jobb=)

ge gärna lite tipps så jag kan felsöka till det exakta problemet.  allt uppskattas!!


tack på förhand=)

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 december 2008
#2
Hmm testa med att smörja upp gas reglagat vid insuget.. med lite smörj fett eller liknande.. kan bli bra torrt och kanske ligger skit där så att fjädern inte drar tillbaka och stänger..

Tomgångsrelä fel?

Du ahr ju tomgångs motorn, kolla upp den.. gör så att när du väl har startat bilen så drar du ur kontakten till den och ser hur bilen beter sig då.. går den sämre så är de inget fel på den..
Senast redigerat av XeptiQ (2 december 2008)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
2 december 2008
#3
Alltså hänger sig den på tomgång på 3tusen eller??

Prova att rengöra tomgångsmotorn,
den sitter monterad under insugsröret och har 2 slanganslutningar och 1 sladd.


Mr White
1 072 Inlägg
2 december 2008
#4
smörj upp tomgångsmotorn med 5-56 eller nå liknande å kolla så gasspäjällskontakten är rätt inställd.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
allätare
193 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
#6
tack för alla svar blir att bomba med 5.56 å det måste vara spjället. gasar till en gång årt och då går den ner till 1000 v igen=) känns som de hade varigt ett vandrande fel om tomgångsmotorn börja spöka?

nu lägger den sig alltså på 3000 v ibland när jag kör bilen. trycker ner kopplingen. full gas och släpper. då går den direkt ner igen.


fastnar dock bara runt 3000 v hmm    jaja blir uppsmörjning imorgon hoppas på att de är de. någon som varigt med om exakt samma sak och hittat ett annat fel skriv gärna

tack igen:)

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 december 2008
#7
volvo_dude skrev:
kolla felkoderna den borde ju känna av nått

Men annars kollar du de volvo_dude skrev med.. Jag kan ha fel som rätt, men vet aldrig, plus att de skadar inte att kolla felkoder heller tongue  Men de låter till 80% att de är wiren, vid spjället.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

allätare
193 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#8
Det var spjället som var slitet och la sig snett om någon undrar. mvh

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636


Sök