3904
Sök

Open Air - A4 1.8Ts -99

5 710 Inlägg
13 mars 2006
Mr Lemon skrev:
Dumpen kan va trasig men borde inte samma sak hända då utan filtret!!!

Jooo men det hörs inte lika tydligt när original filterbox med filter sitter monterat och ganska effektivt dämpar bort ljudet.

Visst kan man köpa nån "tuffare" avlastningsventil om man misstänker att den gamla är trasig men man skall veta det att man igentligen bara betalar för design då funktionen på orginalet är utmärkt OM man ligger på turbotryck som inte är allllt för långt ifrån originalnivån.

Edit: Stavfel....

MVH Jonas
..............

342 Inlägg
13 mars 2006
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Ok...
....men vart kan man köpa en Forge dump?

motornord! dom har alla möjliga varianter av forge-ventiler.. www.motornord.se

bild http://www.motornord.se/Bilder/fmcl007.jpg

"Specielt utformad för att passa på V.A.G 1,8t ,2,7 bi turbo och Porche 911/996 turbo modeller. Levereras i polerat utförande."
Senast redigerat av fr3drik (13 mars 2006)

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

20 Inlägg
13 mars 2006
På min bil (Audi A3 1.8TS) så höjdes laddtrycket med ca 0.1-0.2 bar med öppet filter.Min bil är chippad vet inte om det gör lika stor skilnad på en orginal bil.Men så är det

Full Gas Spar Tid
www.streetfun.se

Escalade
45 Inlägg
22 mars 2006
Jag lånar tråden lite så jag slipper öppna en ny.

Jag har en a4 1.8T och har haft öppet filter från bsr i 1 kanske 1½ år. och idag så började de kvittra de har den gjort förr men nu är de rejält. Klart de låter ju svin skönt och så men om de är bra är ju en annan sak. Och ljudet de kommer från luftfiltret. Började fundera om det kan vara filtret som har börja bli tort ?

Tacksam för svar.

//Loffe

Sök