3244
Sök

Laddningsrelä och Styrenhet

845 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Jag undrar vart dessa delar sitter

Laddningsrelä, ska sitta vid generatorn, mer vet jag inte

Styrenhet för tändning

Lastbilschaufför
123 Inlägg
845 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Lundgren_85 skrev:
Vad e de för bil?

Glömde skriva. 740GLE  B230E

Nyman Motorsport
57 Inlägg
3 december 2008
äre tändmodulen du menar som går från fördelaren? om du har brytarlöst tändsystem...

" Nyman Motorsport "

2 655 Inlägg
3 december 2008
Laddningsreläet sitter med 2st skruvar bak på generatorn.

1 867 Inlägg
3 december 2008
Laddningsrelät heter egentligen laddningsregulator och sitter skruvad på baksidan av generatorn.
Den håller även kolen som släpar mot axeln och kallas då även felaktigt kolhållare.
Lycka till.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

845 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
volv0 skrev:
äre tändmodulen du menar som går från fördelaren? om du har brytarlöst tändsystem...

haha det vet jag ju inte big_smile, jag vet ju inte var den sitter wink

845 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Nån som vet vart tändmodulen sitter, i min nissan satt den innanför fördelarlocket, gör den det på 740 också?. Har ingen lust att ta bort fördelarlocket i onödan, var så svårt att få tillbaka big_smile
Senast redigerat av Jimpiz (3 december 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 december 2008
Jimpiz skrev:
Nån som vet vart tändmodulen sitter, i min nissan satt den innanför fördelarlocket, gör den det på 740 också?. Har ingen lust att ta bort fördelarlocket i onödan, var så svårt att få tillbaka big_smile

sitter på vänster innerskärm...ser ut som laddregulatorn nästan..bakom luftburken om den sitter på vänster sida..

845 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Jimpiz skrev:

sitter på vänster innerskärm...ser ut som laddregulatorn nästan..bakom luftburken om den sitter på vänster sida..

Luftburken sitter på samma sida som föraren,dvs vänster tongue, ska leta efter den imorgon big_smile

Sök