Ja, då kommer det lite uppdateringar efter kvällens mekande.
Kabelhärvan och alla tänddelar är tillbakamonterade.
LMM är monterad på turbon, vi suger igenom den för att förenkla installationen.
En bild till på LMM
Punktade dit en stump avgasrör, inte det vi kommer att köra med sen.
Det kommer bli något lite fräckare, kanske en motorcyckelpipa.
Claes kom förbi och hjälpte till att lyfta ner motorn på SJ-pall för uppstart.
Fruktansvärt vad fotogenisk han är
Tager du, turbokonv. boxer 4:a denna Grönmålade växllåda?
fästet till motorstativet plockas bort.
Här kommer vi plocka ut ung. 100hk, kanske några mer.
Motor och låda ihopmonterade, endast för att kunna starta.
Startmotorn sitter nämnligen på lådan.
Startmotor på plats.
Ström kopplas in.
Bränsle kopplas in.
En jävla massa sladdar blev det innan allt som ville ha ström fick det.
Givetvis så startade inte maskinen på första försöket.
En snabb felsökning visade att det inte fanns någon gnista.
Martin lurade snabbt fram med hjälp av kopplingsschemat att det fattades ström till ett relä.
Detta kopplades in och sen hostade skiten igång.
En laddtrycksklocka kopplades in för att se hur allt stod till under provstarten.
När vi kört en stund insåg vi att vi var tvugna att tuna in motorn vid porten då avgaserna höll på att kväva oss.
Uppstarten gjorde jag en liten film på.
Jag håller på att försöka få upp filmen någonstans.
imorgon blir det nog filmkväll, sen kommer vi göra motorbytet på torsdag.
Förmodligen kommer det bli färdigt samma dag.
Återkommer då med fler uppdateringar.
forsättning föjer.