3377
Sök

Audi 100 - Fast frusna dörrar

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Hejsan. Vet inte riktigt om jag är inne på rätt sak på forumet men iallafall.
Jag har en Audi 100 Avant en -86 och morsan min har en likadan med sedan och -91. Och vi har samma problem och har hört att det är ett vanligt problem just på Audi 100 serien och vet nu inte från vilka årtal eller liknande. Men att vattnet tränger in som mellan dörren och.. vad det nu hette. Whatever, men tänkte höra om ni har liknande problem och vad ni har gjort för att förhindra att det händer. Och kom nu inte med några svar att varm garage för det har jag inte tillgång till. Inte än så länge. Men har ni nå tips eller trix man kan använda sig av så skriv för det är rätt irriterande när det blir så som det blir.

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
4 december 2008
Kupévärmare kanske funkar.

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
BESHAN skrev:
Kupévärmare kanske funkar.

Inte här uppe var jag bor. Helst inte mot det funkar det.

157 Inlägg
4 december 2008
torka alla ställen  vid dörrarna  efter du tvättar  sen silokon  sprej    sen  dra skaffa motorvärmare o kupevärmare

audi 100

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
4 december 2008
Köte ett silicon stift eller sånt till dörr lister finns på en del mackar o typ Meca o Mekonomen som man "smörjer" in listerna med !   funkade klockrent på min 100 o på alla bilar jag haft..

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
peking_86 och sand_man. Kan ni inte skriva vad dom här sakerna heter? Hade varit roligt att testa dom? Har motor och kupè värmare.

Kokar ris
923 Inlägg
4 december 2008
CRC gör silikonspray, finns ju lite här och där, silikonstift finns väl på mackarna.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Tackar ska köpa sånt. smile

Herr
285 Inlägg
4 december 2008
Ett annat beprövat bilvårdstips är (om man vill undvika siliconskiten) är vanlig olivolja. Fungerar alldeles utmärkt, stryk på tunnt i omgångar så blir gummit mörkt och fint. och så fryser inte dörren fast igen.

3 059 Inlägg
4 december 2008
Du har ju kupevärmare.. Bara o dra igång den en stund innan du ska iväg..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Smajly skrev:
Du har ju kupevärmare.. Bara o dra igång den en stund innan du ska iväg..

De är bland de dummaste man kan göra. Va händer när du ställer bilen sen igen när du e hemma å de e  minusgrader?
Då fryser de på värre än förr.

För inte kan man ha en kupevärmare snurrandes 24/7.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 112 Inlägg
4 december 2008
Mycket simpelt! Först knökar du låsen fulla med låsspray och sen så köper du silicone spray, finns typ överallt! finns många märken men det spelar ingen roll! jag köpte min på ica maxi. sen blåser du på bra med sånt på allt som ser ut som lister runt dörrar å bagage utan att torka efteråt! spelar ingen roll om det rinner lite! låt det kladda lite det rättar till sig. Sen e det bare å kör!!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Måste hålla med om att kupèvärmaren är ingen bra uppfinning för norrlänningar. Men jag ska försöka ragga upp ett varm garage och låta dom tina lite så ska jag torka rent alla lister och shit så ska dom få sej en regäll omgång av siliconl.

Nån som har haft liknande problem? Har hört att det är mycket vanligt problem på just Audi 100 modellen?

557 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Jag började bläddra i biltema och hitta nåt som kanske skulle kunna vara intressant.
Artikel nummret är : 36-1902.  Och det är ju 80ml.
Sen så hitta jag en till artikel nummret är : 36-4504. Och det är 400ml.

Vilken av dem hade ni köpt? Så hur många sånna borde jag köpa till varje bil?
Senast redigerat av TeamNorrland (4 december 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 december 2008
De där medlet räcker rätt länge..

Jag har inte de problemet med min bil.. Dock en massa andra, mkt värre bekymmer.. tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

557 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
De där medlet räcker rätt länge..

Jag har inte de problemet med min bil.. Dock en massa andra, mkt värre bekymmer.. tongue

Mvh Tommy

okej, ingen roligt när sakerna krånglar. ska ta in bilen på jobbet och spola av den så ska jag testa deras spray silicon.

Sök