3927
Sök

hur ofta håller ni hastigheten ?

x40
1 209 Inlägg
6 december 2008
nu håller jag den hela tiden efter att ha åkt fast... ha ha skoj e det oxå

Volvo S40 turbo.

Skogsbo
209 Inlägg
6 december 2008
BBAD skrev:
Vid 30 och 50 så håller jag hastigheterna

resterande hastigheter så försäker ja så gott ja kan att hålla farten, men de händer att de blir lite fortare

svårast är nog vid 110 körning, de brukar bli mera då tongue

håller med. jag håller stenhårt på hasighetsbegränsningarna vid 30 å 50 men även 70.. men som du säger vid 110 äre lätt att komma lite över. men jag e så förbannat rädd om bilen så jag kör sällan för fort ^^
bara ibland hehe

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/

741 Inlägg
6 december 2008
Konbanan skrev:
Det som är ännu roligare är att ingen av oss körde dem bilarna vi har uppe på garaget.

Civic Type R -08 var bilen som användes och den är bättre än din saab på alla punkter förutom acceleration.

Så bah vah tist!

Det som är ännu roligare är att du sitter bara med tomma ord din klant! sitta och snacka om bilar som man inte äger som man har fått provköra som vi också omöjligt kan veta om det ligger sanning bakom är ju bara såå patetiskt haha lol

Lägg ner du gör bara bort dig!
Senast redigerat av Joo (6 december 2008)

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
6 december 2008
Konbanan skrev:
För det första: Jag vet inte hur pass blind du är när du kör så snabbt men när jag kör så snabbt går mina ögon i 200 och hinder som du beskriver hinner man se i god tid och bromsa ner på dem vägarna jag gör de på, så sluta komma med samma gamla skitargument som innan.

För det andra: Hur tror du en unge ska hinna springa ut mitt framför bilen 50 meter framför dig när du själv flyttas 120 meter på 2-3 sekunder? Om vi kanske skulle hålla oss till verkligheten så hade detta blivit lite lättare att diskutera!

Blind är man inte för då hade man ju inte kört bil, eller hur ?
Men som andra har skrivit här nu.
När du ligger i 167km/h på en 50-väg och det cyklar ut ett fyllo då?
camaro67 skrev en bra gren om en lapp som vägverket hade skickat ut. Kommer quota hans inlägg här nere också så att du kan läsa det och tänka efter lite på vad det är vi syftar på.
Att du kör i 200km/h på motorväg skiter jag i, det är ditt eget liv som du leker med.
Jag körde också så när jag va 18-19 sen så blev min kompis ihjälkörd av en idiot som han åkte med som körde alldeles för fort på en 50-väg och körde av, 1 dog och 3 skadades allvarligt.
Sedan dess så har man börjat å tänka efter lite.
Det ända som va tur i just den olyckan va att det inte drabbade en massa andra och, vilket det lätt kan göra.

Om DU kör ihjäl dig skiter jag i, men det är ju synd om det drar med sig andra och det är även trist för din del OM du skulle RÅKA köra ihjäl någon för att du kör i t.ex. 167km/h på 50-väg

camaro67 skrev:
Verkar vara mycke arslen som har skrivit i tråden.. Byt ut barnet mot ett fyllo utan reflex. Vägverket skickade ut en liten informatinslapp som de stod att man såg en ljustklädd person på 120m håll om man har helljus på. En mörktklädd kanske 70-80m? Om du då kommer i 160km/h och alltså färdas med 40-50m/sekund så har du inte stor chans att klara de. 1sekund går åt till att reagera = 50m längre fram. En normal bil bromsar väll ner från 90km/h på 40meter så alltså har du fått ner farten till 70km/h innan du har kört på den stackaren. Alltså har du kört ihjäl den jävlen.

Mycket bra skrivit.

/Påsen

PÅSEN RACING

Soubee
6 december 2008
Nästintill hela tiden efter jag blev stannad, ser snutar överallt numera... civila osv...
Annars är det bara vid omkörningar ist jag inte håller hastigheten... tongue

V-Power
1 186 Inlägg
6 december 2008
Joo skrev:
Konbanan skrev:
Det som är ännu roligare är att ingen av oss körde dem bilarna vi har uppe på garaget.

Civic Type R -08 var bilen som användes och den är bättre än din saab på alla punkter förutom acceleration.

Så bah vah tist!

Det som är ännu roligare är att du sitter bara med tomma ord din klant! sitta och snacka om bilar som man inte äger som man har fått provköra som vi också omöjligt kan veta om det ligger sanning bakom är ju bara såå patetiskt haha lol

Lägg ner du gör bara bort dig!

Fan också där kom du på mig sad

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

N/A
141 Inlägg
6 december 2008
allt beror på. hur mycket klockan är, vad de e för väglag, hur bra sikt och hur tätbebott det är runt om. Alltså är klockan 00.00 och man kör på E4:an så brukar man gasa på lite grann. Men kör man klockan 14 utanför ett dagis eller liknande har man extra koll och kanske till och med lägre hastighet än vad som står på skyltarna.

men som nån sa.. köra 170 på en 50 väg är ju helt sinnesjukt.. alltså kom igen. får väl ha lite sinne för säkerhet eller?

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
6 december 2008
xenopsy skrev:
allt beror på. hur mycket klockan är, vad de e för väglag, hur bra sikt och hur tätbebott det är runt om. Alltså är klockan 00.00 och man kör på E4:an så brukar man gasa på lite grann. Men kör man klockan 14 utanför ett dagis eller liknande har man extra koll och kanske till och med lägre hastighet än vad som står på skyltarna.

men som nån sa.. köra 170 på en 50 väg är ju helt sinnesjukt.. alltså kom igen. får väl ha lite sinne för säkerhet eller?

Mycket bra skrivet, håller med dig om detta.
Det är de jag vill försöka förklara för dem som kör så på 50-vägar.

/Påsen

PÅSEN RACING

N/A
141 Inlägg
6 december 2008
ja.. alltså vissa tror dom är gudar på vägarna.. kort sagt så får man väl anpassa hastighet efter förhållandet kring vägen..

283 Inlägg
6 december 2008
Jag håller alltid hastigheten.....minst

4 506 Inlägg
6 december 2008
Såpas sällan att jag inte har brytt mig om att fixa min
hastighetsmätare på över ett år.

Håller hastigheten när/där det behövs dock, Susar ej
igenom bostadsområden och förbi skolor..

Kan du andas kan du dö.

635 Inlägg
6 december 2008
Jag har inga problem att förstå och köra lagligt och respektera lagen o hålla den angivna hastigheten på vägar både inom o utanför tätbebyggda områden !!

Det är lätt att köra bil, men svårt med trafikvett !!   wink

474 Inlägg
6 december 2008
typ aldrig förutom om det är utanför skolor,dagis eller om barn eller liknande går jämte vägen

Volvo S60 2.5T AWD

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 december 2008
Håller nästan alltid hastigheten exakt tongue Eller ja, ligger 5-10km/h över

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 december 2008
Kör inte fort på 90vägar längre för vill inte ha dubbfritt innan vintern ä slut roll

Men i stan håller man ju sällan över 40. iaf här.
Men oftast följer ja trafikrytmen så typ 85 på 70väg.
Sen beroende på väglag såklart.

Men överlag så kör man ju nån km/h för fort

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

155 Inlägg
6 december 2008
håller mej vid fartkamerorna och inne i stan på 30-40-50 vägarna..

150 Inlägg
6 december 2008
DusanMandick skrev:
vid fartkamerorna

har du inget solskydd i din bil? wink

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

213 Inlägg
6 december 2008
Rushman skrev:
evilaudio skrev:
du menar siffran på stolpen??   trodde de va för att piffa upp lite..haha

PRECIS! Det är en siffra på en stolpe! Jag håller mycket mycket sällan den angivna hastigheten, tycker jag att det är ofarligt att köra 100 på en 70 väg gör jag det.
Anser jag att de e lämpligt att köra max 50 på en 70 väg så kör jag i det. Visst kanske låter tonårs-rebeliskt, men det är bara en siffra på en stolpe, tycker det är bättre att tänka själv.

De som står på stolpen är ju bara relativt wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

911 Inlägg
6 december 2008
Joo skrev:
Det roliga är att de som försvarar att köra snabbt och pratar skit om att dom minsann hinner reagera och pratar om att andra in kan hantera bilar och att man ska se till verkligheten, de personer kör en skoda octavia på 75 hk och den andra en saab 9000 på 150 hk, gör era bilar ens 160 km/h??

väx upp och inse att springer det ut ett barn på vägen när ni kommer i 160 på 50 vägen så hinner ni max komma ned i 130 innan det smällt!

Ingen är beredd på att ni kommer så jävla fort, kan vara en vanlig vuxen person som ska över vägen!

du borde valt lådan ifrån den senare 2.3,an  istället från en senare 2.0 !

pic up the phone, wazzzaaa

Makaronborrare
993 Inlägg
6 december 2008
Försöker hålla hastigheten på 30-50 vägar.
Har även lugnat mig på större vägar sen jag fick fortkörningsböter för en månad sen.
Fick en varning från länsstyrelsen så det är nog bäst man håller sig lugn ett tag tongue

Sök