Konbanan skrev:
För det första: Jag vet inte hur pass blind du är när du kör så snabbt men när jag kör så snabbt går mina ögon i 200 och hinder som du beskriver hinner man se i god tid och bromsa ner på dem vägarna jag gör de på, så sluta komma med samma gamla skitargument som innan.
För det andra: Hur tror du en unge ska hinna springa ut mitt framför bilen 50 meter framför dig när du själv flyttas 120 meter på 2-3 sekunder? Om vi kanske skulle hålla oss till verkligheten så hade detta blivit lite lättare att diskutera!
Blind är man inte för då hade man ju inte kört bil, eller hur ?
Men som andra har skrivit här nu.
När du ligger i 167km/h på en 50-väg och det cyklar ut ett fyllo då?
camaro67 skrev en bra gren om en lapp som vägverket hade skickat ut. Kommer quota hans inlägg här nere också så att du kan läsa det och tänka efter lite på vad det är vi syftar på.
Att du kör i 200km/h på motorväg skiter jag i, det är ditt eget liv som du leker med.
Jag körde också så när jag va 18-19 sen så blev min kompis ihjälkörd av en idiot som han åkte med som körde alldeles för fort på en 50-väg och körde av, 1 dog och 3 skadades allvarligt.
Sedan dess så har man börjat å tänka efter lite.
Det ända som va tur i just den olyckan va att det inte drabbade en massa andra och, vilket det lätt kan göra.
Om DU kör ihjäl dig skiter jag i, men det är ju synd om det drar med sig andra och det är även trist för din del OM du skulle RÅKA köra ihjäl någon för att du kör i t.ex. 167km/h på 50-väg
camaro67 skrev:
Verkar vara mycke arslen som har skrivit i tråden.. Byt ut barnet mot ett fyllo utan reflex. Vägverket skickade ut en liten informatinslapp som de stod att man såg en ljustklädd person på 120m håll om man har helljus på. En mörktklädd kanske 70-80m? Om du då kommer i 160km/h och alltså färdas med 40-50m/sekund så har du inte stor chans att klara de. 1sekund går åt till att reagera = 50m längre fram. En normal bil bromsar väll ner från 90km/h på 40meter så alltså har du fått ner farten till 70km/h innan du har kört på den stackaren. Alltså har du kört ihjäl den jävlen.
Mycket bra skrivit.
/Påsen