okej, jo jag har hört visa som kör med 500 hk med 83 blocket som inte har förstärkt, men jag har redan köpt s60r grenröret så bygga nytt grenrör känns lite onördigt, sen så tänkte jag att allt ska hålla och att gå igenom besiktningen någolunda bra sen så om ni tycker att jag inte kan något så är detta min första bil jag äger så får lära mig lite. kan man köpa holset för 3000 papp typ? då måste jag ha ny cooler med ju får väl bli en fjut snigel då
Du kan ju fråga Vaktkonstapeln om hans S60R motor i T-gulen är förstärkt, men jag tror inte det. Däremot är det skillnad på R-blocken och 2,5T, i jämförelse.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
balla inte ur nu men massa konstig ladd med 19t jag har sakt att jag har tänkt landa runt 1,2 -1,3 i ladd pågrund av mitt 83 block, och om de finns någon bättre turbo än 19t som ger mer effekt så man inte behöver ladda lika mycket med för att hamna runt 350-400 hk.
Skulle nog också ta någon annan turbo än 19T. Tycker den har ett väldgt överskattat pris med tanka på den bottnar efter 300 hp
Turbo-Fredde bänkade sin 850R på 342hk, med större intercooler, 19T och 3" downpipe och originalstakar.
19T Sjuans raka, 435hk/Mr cba. Iofs på en B234. Had too
Mvh
Jo men jag tycker fortfarande inte att den är värd pengarna. Om man ser på vad den kostar så får du en riktigt bra turbo som klarar mer och ger bättre körbarhet
de är ju inte helt orginal grenrör är ju faktist s60r fan vad jag hatar när man inte kan så mycket haha, jag vet inte vad jag heter snart vill ju som sakt inte ladda för mkt sen mottryck och de fattar jag inget om haha
Okej då missuppfatta jag dig. När jag hör japan grenrör så tänker jag extraktor typ billig. Sen hur flödena är i s60r grenrören låter jag nån annan svara på
balla inte ur nu men massa konstig ladd med 19t jag har sakt att jag har tänkt landa runt 1,2 -1,3 i ladd pågrund av mitt 83 block, och om de finns någon bättre turbo än 19t som ger mer effekt så man inte behöver ladda lika mycket med för att hamna runt 350-400 hk.
Turbo-Freddes recept var, så vitt jag vet, hemmabyggd intercooler, 3" downpipe, och 19T samt 1,4 bars ladd på originalstakar samt mappning. Han fick 342hk med det.
Min poäng är att 19T inte alls bottnar efter 300hk.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet