4017
Sök

Garrett T04e- 19t?

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 december 2008
#41
pro_danc3 skrev:
okej, jo jag har hört visa som kör med 500 hk med 83 blocket som inte har förstärkt, men jag har redan köpt s60r grenröret så bygga nytt grenrör känns lite onördigt, sen så tänkte jag att allt ska hålla och att gå igenom besiktningen någolunda bra tongue sen så om ni tycker att jag inte kan något så är detta min första bil jag äger så får lära mig lite. kan man köpa holset för 3000 papp typ? då måste jag ha ny cooler med ju tongue får väl bli en fjut snigel då tongue

Du kan ju fråga Vaktkonstapeln om hans S60R motor i T-gulen är förstärkt, men jag tror inte det. smile
Däremot är det skillnad på R-blocken och 2,5T, i jämförelse.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#42
glömde skriva det med jag har inte tänkt att ladda mer än 1,2 -1,3 pågrund utav mitt 83 block


166 Inlägg
8 december 2008
#43
TurbOla skrev:
JockeRX7 skrev:
Skulle nog också ta någon annan turbo än 19T.
Tycker den har ett väldgt överskattat pris med tanka på den bottnar efter 300 hp

Turbo-Fredde bänkade sin 850R på 342hk, med större intercooler, 19T och 3" downpipe och originalstakar.

19T Sjuans raka, 435hk/Mr cba. Iofs på en B234.
Had too wink


Mvh


1 062 Inlägg
8 december 2008
#44
Juuka skrev:
TurbOla skrev:
JockeRX7 skrev:
Skulle nog också ta någon annan turbo än 19T.
Tycker den har ett väldgt överskattat pris med tanka på den bottnar efter 300 hp

Turbo-Fredde bänkade sin 850R på 342hk, med större intercooler, 19T och 3" downpipe och originalstakar.

19T Sjuans raka, 435hk/Mr cba. Iofs på en B234.
Had too wink


Mvh

ja och vilket ladd?? typ 2.5-3bar? och det innefattar endast typ 1 fränt pull i bänken knappast en körbar gat motor...............................

Team Björkeryd

113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#45
balla inte ur nu men massa konstig ladd med 19t jag har sakt att jag har tänkt landa runt 1,2 -1,3 i ladd pågrund av mitt 83 block, och om de finns någon bättre turbo än 19t som ger mer effekt så man inte behöver ladda lika mycket med för att hamna runt 350-400 hk.


KTM 660
537 Inlägg
8 december 2008
#46
Juuka skrev:
TurbOla skrev:
JockeRX7 skrev:
Skulle nog också ta någon annan turbo än 19T.
Tycker den har ett väldgt överskattat pris med tanka på den bottnar efter 300 hp

Turbo-Fredde bänkade sin 850R på 342hk, med större intercooler, 19T och 3" downpipe och originalstakar.

19T Sjuans raka, 435hk/Mr cba. Iofs på en B234.
Had too wink


Mvh

Jo men jag tycker fortfarande inte att den är värd pengarna.
Om man ser på vad den kostar så får du en riktigt bra turbo som klarar mer och ger bättre körbarhet

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 062 Inlägg
8 december 2008
#47
ett t04e lr turbobanditens TB-58, hx 35 ,gt30  det e lite jobbigt att köra 400 hk på en volvo med org grenrör bara så du vet

men jag skulle nog ha satt dit turbobanditens TB-58 å laddat 1.3 bar så med anpassat chip osv så e nog inte 350 hk omöjligt

mvh

Team Björkeryd

KTM 660
537 Inlägg
8 december 2008
#48
wildboy_87_ skrev:
ett t04e lr turbobanditens TB-58, hx 35 ,gt30  det e lite jobbigt att köra 400 hk på en volvo med org grenrör bara så du vet

men jag skulle nog ha satt dit turbobanditens TB-58 å laddat 1.3 bar så med anpassat chip osv så e nog inte 350 hk omöjligt

mvh

Han har ett japan grenrör.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#49
de är ju inte helt orginal grenrör är ju faktist s60r tongue fan vad jag hatar när man inte kan så mycket haha, jag vet inte vad jag heter snart tongue vill ju som sakt inte ladda för mkt tongue sen mottryck och de fattar jag inget om haha tongue


166 Inlägg
8 december 2008
#50
wildboy_87_ skrev:
Juuka skrev:
TurbOla skrev:

Turbo-Fredde bänkade sin 850R på 342hk, med större intercooler, 19T och 3" downpipe och originalstakar.

19T Sjuans raka, 435hk/Mr cba. Iofs på en B234.
Had too wink


Mvh

ja och vilket ladd?? typ 2.5-3bar? och det innefattar endast typ 1 fränt pull i bänken knappast en körbar gat motor...............................

MapTun stod för mappningen.
http://www.garaget.org/?car=90152
Vill bara visa vad 19T är kapabla till på icke voblo motorer.

Mvh


KTM 660
537 Inlägg
8 december 2008
#51
Skulle du inte köra med japan grenrör nyss?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#52
jag vet inte vad för grenrör jag har vad är det för skillnad på s60r och japan grenrör? det står japan på undersidan av grenröret vet jag tongue


113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#53
de va bra med kräm i den maskinen för ett 19t agg tongue


KTM 660
537 Inlägg
8 december 2008
#54
Okej då missuppfatta jag dig. När jag hör japan grenrör så tänker jag extraktor typ billig.
Sen hur flödena är i s60r grenrören låter jag nån annan svara på

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

166 Inlägg
8 december 2008
#55
wildboy_87_ skrev:
ett t04e lr turbobanditens TB-58, hx 35 ,gt30  det e lite jobbigt att köra 400 hk på en volvo med org grenrör bara så du vet

men jag skulle nog ha satt dit turbobanditens TB-58 å laddat 1.3 bar så med anpassat chip osv så e nog inte 350 hk omöjligt

mvh

Kalaskvalité!
Turbobanditen kör inte alls med Kina lol


113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#56
aha då förstår jag tongue alla kan bli lite förvirade ibland men den saaben hade kräm med ett 19t alltså 7ans avgashus menas?


1 062 Inlägg
8 december 2008
#57
Juuka skrev:
wildboy_87_ skrev:
ett t04e lr turbobanditens TB-58, hx 35 ,gt30  det e lite jobbigt att köra 400 hk på en volvo med org grenrör bara så du vet

men jag skulle nog ha satt dit turbobanditens TB-58 å laddat 1.3 bar så med anpassat chip osv så e nog inte 350 hk omöjligt

mvh

Kalaskvalité!
Turbobanditen kör inte alls med Kina lol

vad har du fått det ifrån?

så här står det på deras hemsida

http://turbobanditen.se/gpage16.html

Team Björkeryd

166 Inlägg
8 december 2008
#58
wildboy_87_ skrev:
Juuka skrev:
wildboy_87_ skrev:
ett t04e lr turbobanditens TB-58, hx 35 ,gt30  det e lite jobbigt att köra 400 hk på en volvo med org grenrör bara så du vet

men jag skulle nog ha satt dit turbobanditens TB-58 å laddat 1.3 bar så med anpassat chip osv så e nog inte 350 hk omöjligt

mvh

Kalaskvalité!
Turbobanditen kör inte alls med Kina lol

vad har du fått det ifrån?

så här står det på deras hemsida

http://turbobanditen.se/gpage16.html

De verkar ha bytt tillverkare mao.


113 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#59
nu håller vi oss till tråden big_smile haha


Reservdansk
6 271 Inlägg
8 december 2008
#60
pro_danc3 skrev:
balla inte ur nu men massa konstig ladd med 19t jag har sakt att jag har tänkt landa runt 1,2 -1,3 i ladd pågrund av mitt 83 block, och om de finns någon bättre turbo än 19t som ger mer effekt så man inte behöver ladda lika mycket med för att hamna runt 350-400 hk.

Turbo-Freddes recept var, så vitt jag vet, hemmabyggd intercooler, 3" downpipe, och 19T samt 1,4 bars ladd på originalstakar samt mappning. Han fick 342hk med det.

Min poäng är att 19T inte alls bottnar efter 300hk. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök