3131
Sök

satsa på en Alfa romen 166 3,0 super eller ej?

2 072 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
tja har fått ett riktigt bra pris på en alfa romen 166 3,0
00a på ca 10t mil.. fullt utr..
men vet inget om de bilar så har ni lite tipps om de.?
ska man satsa på en sån?
priset är ca 22 lax.. big_smile

vad säger ni big_smile
tack för svar

ha att..

Sandzoo i da house

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 december 2008
är det inte dom som är så jävliga att meka med?

2slow

Avstängd
168 Inlägg
8 december 2008
Värdelös bil! smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 december 2008
Dom är ej roliga när dom krånglar!! Blää! men annars shyssta bilar. Går bra!

C H E V R O L E T <3

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
8 december 2008
Fan för 22 KÖÖÖÖP !    billigt o roligt o sälj för 20 om 3 år om det knasar till mig smile

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Diktator
968 Inlägg
8 december 2008
polare har en alfa  romeo 166. den står för det mesta och samlar dam på parkeringen... varken central lås, elhissar eller handveven eller värmepaketet funkar, sen ska man vara glad om den startar när det är vått ute, och dröm att den startar när det är kallt också, föresten varmt ute också... eller ja, det kanske var därför han köpte en volvo 140 för alfan aldrig startade?.... sen är ju delarna så sjuuuukt billiga... not

2 072 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
nja jag vet ej men de e nice pris wink

Sandzoo i da house

10 Inlägg
8 december 2008
Kolla om kamremmen är bytt. Intervallen är 6000 mil eller 3 år på den. Det är visst dyrt att byta på V6an. Sen ska du kolla om all elektronik funkar. Skulle det vara problem så är killarna på Club Alfa Romeo och på Alfapower väldigt hjälpsamma.
Bilen är en drööööm att köra. Och om två alfor möts på vägen så ser man nästan alltid ett helljusblink eller vink. Bara det är coolt smile

Största nackdelen med en sån bil är att folk kommer alltid med elaka kommentarer... Och att försäkringen är ganska dyr

Jag säger: Köp!

2 072 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
kendesign skrev:
Kolla om kamremmen är bytt. Intervallen är 6000 mil eller 3 år på den. Det är visst dyrt att byta på V6an. Sen ska du kolla om all elektronik funkar. Skulle det vara problem så är killarna på Club Alfa Romeo och på Alfapower väldigt hjälpsamma.
Bilen är en drööööm att köra. Och om två alfor möts på vägen så ser man nästan alltid ett helljusblink eller vink. Bara det är coolt smile

Största nackdelen med en sån bil är att folk kommer alltid med elaka kommentarer... Och att försäkringen är ganska dyr

Jag säger: Köp!

tackar. ja bilen har gått 11t mil.. och den e byta kamen..vid 10tmil.. ringen ägarn ikväll..
lmm är beställd.. så den medföljer helt nu wink

Sandzoo i da house

10 Inlägg
8 december 2008
Nu blir jag avis tongue
Jag har kört en gång en  mörkgrå 05a med röd skinnklädsel och V6an. Den var heeeelt underbar big_smile
Jag ser att du är också från K-na. Är det en vinröd metallic du kollar på? Eller en Rosso-röd med italienflaggan på framskärmen?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 december 2008
Alfas dåliga kvalite är rejält överdriven av präktiga volvo-svenskar, de håller inte mycket sämre än andra bilar. Men visst, dyra delar och service samt ett större behov av dessa. Vissa bitar är riktigt välgjorda och byggda medans andra känns som nått de slängde ihop över kafferasten.

Men så finns ju fördelarna: MOTORN! En av de bästa som går att finna i en standardbil. Och med tanke på storlek och FWD är den rolig att köra. Sen finns "den där" känslan som är oslagbar i en Alfa, svårt att sätta fingret på vad det är. Och att de har dåligt andrahandsvärde lönar sig, det går att få dom löjligt billigt med tanke på ålder osv.

Så köp, för den pengen får du en gammal 940 med 30k på mätarn. tråkig och klumpig och håller ändå inte sååå mkt bättre. Men Alfan har nått volvon är kemiskt ren ifrån: känsla.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 072 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Alfas dåliga kvalite är rejält överdriven av präktiga volvo-svenskar, de håller inte mycket sämre än andra bilar. Men visst, dyra delar och service samt ett större behov av dessa. Vissa bitar är riktigt välgjorda och byggda medans andra känns som nått de slängde ihop över kafferasten.

Men så finns ju fördelarna: MOTORN! En av de bästa som går att finna i en standardbil. Och med tanke på storlek och FWD är den rolig att köra. Sen finns "den där" känslan som är oslagbar i en Alfa, svårt att sätta fingret på vad det är. Och att de har dåligt andrahandsvärde lönar sig, det går att få dom löjligt billigt med tanke på ålder osv.

Så köp, för den pengen får du en gammal 940 med 30k på mätarn. tråkig och klumpig och håller ändå inte sååå mkt bättre. Men Alfan har nått volvon är kemiskt ren ifrån: känsla.

tackar för de.. ska nog satsa på den ; )

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
kendesign skrev:
Nu blir jag avis tongue
Jag har kört en gång en  mörkgrå 05a med röd skinnklädsel och V6an. Den var heeeelt underbar big_smile
Jag ser att du är också från K-na. Är det en vinröd metallic du kollar på? Eller en Rosso-röd med italienflaggan på framskärmen?

japp från k-na nae.. en grå/blå bil ingen från kna iaf.. har all utr (ej skinn) sad sad
körde den ida.. oj oj .. drag o ljud klar 10A wink

Sandzoo i da house

Sök