3177
Sök

Radera tråd

677 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#1
ta bort
Senast redigerat av Bergkuist (14 januari 2014)

Galen
849 Inlägg
8 december 2008
#2
Ja det här blir najs! jobba på nu! klart bilar är horor tongue det ska kosta att ha roligt big_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

391 Inlägg
8 december 2008
#3
MK3 fina bilar bra köp big_smile jag montera en T04b på en 7m-gte motorn alltså sådan som du har och en HKS FCD sedan Apexi filter.. Det gjorde en jäkla skillnad så uppgradera CT26an eller så köper du en 500hk turbo kommer göra effekt skillnad tro mig smile.. Det tråkiga är oljestickan som sitter så dumt på dom där motorerna men men så är de..

Vad har du tänkt på spridare?

PM om du vill ha hjälp med något...


1 507 Inlägg
9 december 2008
#5
Bergkuist skrev:
Tuggummimannen skrev:
Ser bra ut Fredde! smile Längtar tills vi får igång bilarna. Lycka till!

/T
Yes det blir riktigt nice! preimär turen blir nog Elmia i påsk eller något smile.
Tackar, du med se till att få breemen fungerande nu så vi kan se vem som drar vem wink
2,5l rak sexa utan turbo vs. 3,0l rak sexa med turbo...

/T


391 Inlägg
9 december 2008
#6
Bergkuist skrev:
Frippe08 skrev:
Ja det här blir najs! jobba på nu! klart bilar är horor tongue det ska kosta att ha roligt big_smile
Haha det ska jag göra fredde, jag är ju tvungen att dra dig wink tongue


Xabin skrev:
MK3 fina bilar bra köp big_smile jag montera en T04b på en 7m-gte motorn alltså sådan som du har och en HKS FCD sedan Apexi filter.. Det gjorde en jäkla skillnad så uppgradera CT26an eller så köper du en 500hk turbo kommer göra effekt skillnad tro mig smile.. Det tråkiga är oljestickan som sitter så dumt på dom där motorerna men men så är de..

Vad har du tänkt på spridare?

PM om du vill ha hjälp med något...
Jo förfan! rätt unik bil och riktigt snygg orginal om man bortser från baklyktorna, Ska köpa JDM så fort pengar finns!

Haha jo jag har faktiskt funtad på att byta turbon men det blir nog nästa sommar, måste ju klämma skiten ur den jag har först :p Siktar på 300 nu i sommar.
Jo oljestickan är förjävlig måste jag säga riktigt irreterande, o sen att o-ringen där blir snabbt kass.

Ah angånde spridarna har jag inte tänkt så mycket faktiskt, Troligen RC eller något men det är även något som händer senare i sånt fall, eller man vet aldrig wink

Yes! tackar! det ska jag göra!
Okej 300 det blir inte svårt för dig öppet filter och HKS FCD bara sedan ladda 1,2bar så smile är du i hamn.. Montera en stålpakning och ARP toppbult bara så kommer den lätt hålla..

Jag tycker du ska köpa RC 550cc passar bult on har bra spridar bild..

Lycka till med bilen kommer hålla ett öga här så man får se vad som händer smile
Senast redigerat av Xabin (9 december 2008)


187 Inlägg
9 december 2008
#7
hehe fan ser ju sjuk bra ut tänkte faktisk oxå på att starta ett projekt forum men skulle inte uppdatera så ofta direkt eller fick fan lite nya delar nyss men ut över det sen så kan jag ju inte ta körkort på ett bar tag så sad kommer fan dö utan det men lycka till du som kan wink


187 Inlägg
9 december 2008
#8
Bergkuist skrev:
Tuggummimannen skrev:
Bergkuist skrev:

Yes det blir riktigt nice! preimär turen blir nog Elmia i påsk eller något smile.
Tackar, du med se till att få breemen fungerande nu så vi kan se vem som drar vem wink
2,5l rak sexa utan turbo vs. 3,0l rak sexa med turbo...

/T
Haha jo men hur orginal är din bil igentligen wink det är ju du som säger att min e skit snäll hehe


Xabin skrev:
Okej 300 det blir inte svårt för dig öppet filter och HKS FCD bara sedan ladda 1,2bar så  är du i hamn.. Montera en stålpakning och ARP toppbult bara så kommer den lätt hålla..

Jag tycker du ska köpa RC 550cc passar bult on har bra spridar bild..

Lycka till med bilen kommer hålla ett öga här så man får se vad som händer
Ah det är ju bra det smile, tänkte börja smått med det sen får man ser va som shänder hehe.
Jag antar att jag har stålpackning redan, motorn renoverades för runt 3000 mil sedan. Men ska köpa till en 1.2 mm HKS just in case wink

synd bara att spridarna e så förbannad dyra sad funtar nästan på att gå på 1000cc direkt. Iofs är de lite väl stora.

Haha låter bra! börjar hända lite smått nu faktiskt smile

Noo-Fear skrev:
hehe fan ser ju sjuk bra ut tänkte faktisk oxå på att starta ett projekt forum men skulle inte uppdatera så ofta direkt eller fick fan lite nya delar nyss men ut över det sen så kan jag ju inte ta körkort på ett bar tag så sad kommer fan dö utan det men lycka till du som kan wink
Jo men fan starta ett projekt smile det pressar dig att uppdatera och fixa saker hela tiden!
DU får skylla på dina föräldrar haha.
Tack som fan! big_smile gör mitt bästa!
hehe ja men fan har bilen hoss farsan i åkersberga och är inte där så sjukt ofta asså hmm  ja fan gör det tongue


369 Inlägg
9 december 2008
#9
Roligt att läsa trådar om lite äldre supror smile


Almännt tokig
481 Inlägg
10 december 2008
#10
Kul med ett MK3 projekt. Det är skoj bilar big_smile

Jdm baklampor är snygga men us ser nästan likadana ut.

skaffa en lexus V8 afm och 550cc spridare och en Fuel cut defenser.
Samt byt topp packning till stål om det inte var gjort.

Så kan du plocka 3-350hk.

Passa även på att byta ic och icrören då tryckröret på turbosidan genom skärmen är lite av en broms då den har dum vinkel.

Ser fram imot updates smile

Inline sixes ist sie scheisse.......

Alltiallomekaniker
60 Inlägg
10 december 2008
#11
Mycket kul med Mk3 projekt, är själv sugen på att skaffa mig en och bygga på till våren smile, Det som är kiligast med dom enligt mig är ju somsagt lycktorna bak, men har sett mk3or med annan kjol baktill vilket har gjort att lycktorna passar jävligt bra då.


1 507 Inlägg
10 december 2008
#12
LoFET skrev:
Kul med ett MK3 projekt. Det är skoj bilar big_smile

Jdm baklampor är snygga men us ser nästan likadana ut.

skaffa en lexus V8 afm och 550cc spridare och en Fuel cut defenser.
Samt byt topp packning till stål om det inte var gjort.

Så kan du plocka 3-350hk.

Passa även på att byta ic och icrören då tryckröret på turbosidan genom skärmen är lite av en broms då den har dum vinkel.

Ser fram imot updates smile
Tänk bara på att killen bara är arton bast wink


187 Inlägg
10 december 2008
#13
Bergkuist skrev:
LoFET skrev:
Kul med ett MK3 projekt. Det är skoj bilar big_smile

Jdm baklampor är snygga men us ser nästan likadana ut.

skaffa en lexus V8 afm och 550cc spridare och en Fuel cut defenser.
Samt byt topp packning till stål om det inte var gjort.

Så kan du plocka 3-350hk.

Passa även på att byta ic och icrören då tryckröret på turbosidan genom skärmen är lite av en broms då den har dum vinkel.

Ser fram imot updates smile
Jo, sant men den nya versionen på den har "led" inbyggt vilket är sjukt snyggt!
Vet du några bra ställen man kan köpa Lexus V8 afm?
spridarna blir nog nästa vinter då jag måste prioritera däck och lite annat före.
FCD är redan fixat dock så får jag nog den först om ett par veckor så är även downpipe. Ska även skaffa en Digital laddtrycksstyrning, vill inte lita på en pysventilare.

IC hörde jag från supramnaia skulle klara sig till minst 400hk, men rören ska bytas snabbt. De är sjukt fula!
Updates kommer nu i helgen! har börjar riva ned inredningen igen.

Celica_salle skrev:
Mycket kul med Mk3 projekt, är själv sugen på att skaffa mig en och bygga på till våren , Det som är kiligast med dom enligt mig är ju somsagt lycktorna bak, men har sett mk3or med annan kjol baktill vilket har gjort att lycktorna passar jävligt bra då.
Haha jo Mk3 är sjukt roliga! inte alls som den moderna. Den är förjävligt svår att gå brett med och pga deras 51/49 viktfördelning så är den svår att styra upp men det är något speciellt med dessa bilar. 80 talet glänser igenom!
Nja kjolar hör inte hemma på denna bil, utom ev fronten men resten är perfect <3
Köp en supra du kommer inte att ångra dig !!


Tuggummimannen skrev:
Tänk bara på att killen bara är arton bast
Haha, men danne du trimmade ju bilen innan du ens provade hur orginal effekten va wink
spelar det för roll han får ju ändå en fin känsla wink


187 Inlägg
11 december 2008
#14
Bergkuist skrev:
Haha, men danne du trimmade ju bilen innan du ens provade hur orginal effekten va ;
spelar det för roll han får ju ändå en fin känsla wink
Haha, blir väl större nedslag sen när han ser mina baklysen roll
nera men hans bil lär gå bra!
nja asså fan va inte så säker på det asså är ju inte direkt en riktigt mycket snabbare bil om man säger så kanske han som drar dig vettu wink


187 Inlägg
11 december 2008
#15
men fan du hajar inte  hur kan din supra va en mk3a? och ha 250hk? hajar itne det hmm


181 Inlägg
11 december 2008
#16
Ser bra ut lycka till suprabroder =p

1 507 Inlägg
11 december 2008
#17
Bergkuist skrev:
Tuggummimannen skrev:
Tänk bara på att killen bara är arton bast
Haha, men danne du trimmade ju bilen innan du ens provade hur orginal effekten va wink
Ja, lagom ja cool


Almännt tokig
481 Inlägg
11 december 2008
#18
Tuggummimannen skrev:
LoFET skrev:
Kul med ett MK3 projekt. Det är skoj bilar big_smile

Jdm baklampor är snygga men us ser nästan likadana ut.

skaffa en lexus V8 afm och 550cc spridare och en Fuel cut defenser.
Samt byt topp packning till stål om det inte var gjort.

Så kan du plocka 3-350hk.

Passa även på att byta ic och icrören då tryckröret på turbosidan genom skärmen är lite av en broms då den har dum vinkel.

Ser fram imot updates smile
Tänk bara på att killen bara är arton bast wink
Jag körde mkiv med BPU när jag var 18:P

AFM hittar du på skroten eller kan dyka upp på www.supras.nu/forum i säljes delen titt som tätt.

IC rören är den största pluggen, så ic.n kan du ju ha kvar ett tag till. men 400hk är den nog inte tillräcklig för hade bytt ut den efter 350 iaf.

Inline sixes ist sie scheisse.......

187 Inlägg
12 december 2008
#19
Bergkuist skrev:
Noo-Fear skrev:
Bergkuist skrev:

Haha, blir väl större nedslag sen när han ser mina baklysen roll
nera men hans bil lär gå bra!
nja asså fan va inte så säker på det asså är ju inte direkt en riktigt mycket snabbare bil om man säger så kanske han som drar dig vettu wink
Haha, ne det är ju sant men drar han mig så har jag en anledning till att trimma vidare wink som sagt 400hk är inga problem. Fast blir nog att man stannar på 300 eller så


okej du vet det är itne som att trimma en moped vilksom måste göra en hel del för att få upp dom hästar na från (250) eller vad du hadde

Noo-Fear skrev:
men fan du hajar inte  hur kan din supra va en mk3a? och ha 250hk? hajar itne det hmm
Jo men orginal har den 237 och jag har som sagt gjort lite med den så jag "antar" att jag har runt 250 då bilen laddar runt 0.6 nu o orginal laddar den 0.45 smile
ja men vilksom en riktig toyota supra mk3a från 1991 ligger ju på 280hk orginalt och twinturbo om jag inte har fel? tongue så hur kan det vara en mk3a? tongue


1 507 Inlägg
13 december 2008
#20
bergkuist skrev:
haha vi får se vem som slår i en lyktstolpe först tongue
Eller trottoarkant...

bergkuist skrev:
haha ne nu har du fått allt om bakfoten,
Supra Mk3 som jag har gjorde 87 till 92 och Supra Mk4 som bla ha 280 /330hk o TT gjorde 93-2000? eller något sånt
Mk3 har bara gjorts med Snigel turbo
Har för mig att det kom en version i japan 1990 som hade en 2,5l i6 med twin turbo och 280 hk?
Modellen jza70?

Mvh
/T



Sök