2344
Sök

Hur många har drabbats av varsel?

744 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Ja nu står ju varslen som spön i backen och man går nästan inte säker nåntans.... Hur många här har drabbats av varsel och var jobbade ni?

[Turbolover]

Muttley
9 december 2008
#2
jag bland annat och sjukt många kollegor.
jobbade på lernia bemaning.

dock så har jag nog fixat 2 jobb redan smile

9 108 Inlägg
9 december 2008
#3
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?


huh?
10 427 Inlägg
9 december 2008
#4
MilleN skrev:
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?
Kika här: http://www.ky.se/

KY-utbildningar har aldrig redovisat ett bättre resultat. Nio av tio får anställning eller driver eget företag efter en kvalificerad yrkesexamen. 86 procent av dem som arbetar gör det inom det område som utbildningen syftade till.

cool


KHRacing
9 december 2008
#5
Uppsagt från o med 22/12 - sikken julklapp

1 488 Inlägg
10 december 2008
#6
MilleN skrev:
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?
Läs till elektriker så har du massor av jobb sen wink Förövrigt så har flera på min gata mist jobbet och de jobbade inom metall industrin. Riktigt tråkigt hmm

OEM <3
6 957 Inlägg
10 december 2008
#7
Har lite vänner som drabbats, en får tyvärr flytta hem igen hmm
Dom flesta jobbade på volvo, parker och andra industrier.

Var varsel på vårat jobb oxå men ja klara mig smile

OEM <3

12 086 Inlägg
10 december 2008
#8
Jag är uppsagt frånomed 27/12 sad .. men går hemma sen 27/11 med full betalning smile

Har lite olika på G.. får se vad de blir efter nyår. Med min grymma kompetens inom cnc-bearbetning går jag inte arbetslös länge big_smile

9 108 Inlägg
10 december 2008
#9
itouch: Jo elektriker har jag alltid velat bli, hade gärna läst el på gymnasiet men jag är färgblind så det gick ju tydligen inte hehe. Vet inte hur hårt det är, syokonsulenten kanske bara inte tyckte om mig wink


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 december 2008
#10
Jag har klarat mig undan alla de varsel som har varit på vårat företag. Tror det handlar om 3 - 5st
varsel totalt. Och sammanlagt uppåt 100 personer, av lite över 300 totalt. Har väl lite tur i och med
att jag sitter som tjänsteman och slappar hela dagarna (dom drabbas ju inte lika ofta som fabriks-
personal). Men vid det senaste varslet så fick ett gäng tjänstemän också kicken. Bl.a lite folk från
min avdelning (vilket är lite skrämmande). Men som sagt, jag har klarat mig även denna gång...


Starter
98 Inlägg
10 december 2008
#11
Jag är nog den som valt rätt yrke när ekonomin kraschar. Sitter som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Kort och gott bedömmer vilka som har rätt till socialbidrag. O med den ekonomi-krasch vi har nu så lär vi bara få mer o göra.. Så d e på gott o ont.. inge roligt o höra om vänner som förlorar arbetet sad


Häst
1 099 Inlägg
10 december 2008
#12
Hexenhammer skrev:
Men vid det senaste varslet så fick ett gäng tjänstemän också kicken. Bl.a lite folk från
min avdelning (vilket är lite skrämmande).
Det är inte mer än rätt.

Än är inte den sista idioten född..

9 108 Inlägg
10 december 2008
#13
Cerran skrev:
Jag är nog den som valt rätt yrke när ekonomin kraschar. Sitter som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Kort och gott bedömmer vilka som har rätt till socialbidrag. O med den ekonomi-krasch vi har nu så lär vi bara få mer o göra.. Så d e på gott o ont.. inge roligt o höra om vänner som förlorar arbetet sad
Då är det dig man ska fjäska för om ett tag då roll


123 Inlägg
10 december 2008
#14
Cerran skrev:
Jag är nog den som valt rätt yrke när ekonomin kraschar. Sitter som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Kort och gott bedömmer vilka som har rätt till socialbidrag. O med den ekonomi-krasch vi har nu så lär vi bara få mer o göra.. Så d e på gott o ont.. inge roligt o höra om vänner som förlorar arbetet sad
En sån har jag varit hos, gamla kärringar. Men du ser ju riktigt trevlig ut! Du vet inte om det finns någon statistik över hur många svenskar som idag lever på socialbidrag?

340 Inlägg
10 december 2008
#15
jag drabbades också, blev av med några bekanta jag inte gillade speciellt mycket...tihi..

340 Inlägg
10 december 2008
#16
Hexenhammer skrev:
Jag har klarat mig undan alla de varsel som har varit på vårat företag. Tror det handlar om 3 - 5st
varsel totalt. Och sammanlagt uppåt 100 personer, av lite över 300 totalt. Har väl lite tur i och med
att jag sitter som tjänsteman och slappar hela dagarna (dom drabbas ju inte lika ofta som fabriks-
personal). Men vid det senaste varslet så fick ett gäng tjänstemän också kicken. Bl.a lite folk från
min avdelning (vilket är lite skrämmande). Men som sagt, jag har klarat mig även denna gång...
Men är inte du "trummis på heltid", dumt att varsla 100 trummisar på ditt företag.

340 Inlägg
10 december 2008
#17
MilleN skrev:
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?
Ingen säker sits med andra ord?

Polestar
155 Inlägg
10 december 2008
#18
MilleN skrev:
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?
vart jobbade du? i Tidaholm?


OEM <3
6 957 Inlägg
11 december 2008
#19
Mr_ChriL skrev:
MilleN skrev:
Hand upp här. Jobbade 5 år på Lear Corporation som gör stolar till Saab. Riktigt bra arbetsmarknad man gett sig in på. Någon som har tips på någon utbildning?
vart jobbade du? i Tidaholm?
Tidaholm? Lear Corp. ligger ju i Trollhättan, eller?
Senast redigerat av Bjork (11 december 2008)

OEM <3

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 december 2008
#20
DoT skrev:
Hexenhammer skrev:
Men vid det senaste varslet så fick ett gäng tjänstemän också kicken. Bl.a lite folk från
min avdelning (vilket är lite skrämmande).
Det är inte mer än rätt.
Bönderna slår till igen! wink



Sök