3622
Sök

komiska olyckor

34 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Nån som varit med om nån komisk olycka typ tappat tanken eller nått liknande?tongue

Forummoderator
26 341 Inlägg
9 december 2008
Krocka i jobbet var ingen höjdare.
Man är ju inte direkt osynlig i en knallgul postbil..usch. Vill bara glömma tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 december 2008
Jag såg en kille leta efter ett hjul på E4an utanför Stockholm i rusningstrafik. Han tyckte inte det var komiskt, men det gjorde jag. (Bilen och han var i gott skick även om underredet nog hade sett bättre dagar.)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
9 december 2008
sladda in i en lyktstolpe utanför lokala polishuset, jag tyckte de va lite komiskt med det tyckte inte dom...

Sky´s the limit...

Gonzo kille
107 Inlägg
9 december 2008
Rushman skrev:
sladda in i en lyktstolpe utanför lokala polishuset, jag tyckte de va lite komiskt med det tyckte inte dom...

Haha.

Jag körde igenom grannens staket och in i hans buskar som satt bakom. Roligt nu, INTE då.
Senast redigerat av captain-morgan (9 december 2008)

Random Hero
4 047 Inlägg
9 december 2008
min kompis hade precis fått körkort o kom o hämta mej o en till i sin plastpappas partner, det var snö/is på vägen o vi åkte på en asfalterad landsväg med en t korsning och en skarp kurva innan, den andra kompisen som bor alldeles i närheten sa att han skulle akta sig för de va halt här "ja" svarade han som körde o gasa på, 3 sek senare va vi i diket o vi drog tag i ratten så bilen räta upp sig, ett böjt styrstag, en spricka i en kåpa under bilen o massa gräs snö satt under bilen, men alla klara sig utan skador tongue

Dog food lid. Backwards

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 december 2008
Skulle stila för en kompis som åkte med och lade upp på lite förställ innan en korsning på en mindre väg.
Men där hade det varit en lastbil och tvärnitat så det var såphalt på platsen. Vi vände 180 grader och gick baklänges ner i ett väldigt djupt dike, dessutom väldigt sakta...
Stod man ca 8-10 meter från diket syntes inte bilen...

Ringde en polare i närheten så han fick dra upp oss med bondtraktorn. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Byggare Behm
562 Inlägg
9 december 2008
Körde sönder ett parkerings-/positionsljus på farsans bil i garaget, det var trångt.
Beställde ett nytt lampglas som hämtades efter skolan med farsans bil.
Det stod 3 rådjur ivägen på vägen hem.
Gissa vad som gick sönder ??  Det andra positionslyset, strålkastaren samt en framskärm...
Lite komiskt i efterhand men det kostade mig 4500 att fixa utan försäkring ( trafikförsäkrad )

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

helt galen
388 Inlägg
9 december 2008
Att bli omkörd av sitt eget framdäck var ganska komiskt...  Är bara några veckor sedan. Tyckte att det skramlade lite i bilen men jag hade ju släpet påkopplat så jag skyllde på det.
Det MEST komiska var att jag hann se i backspeglen hur däcket vek av i sidled samtidigt/strax innan som bilen tog i backen. Otroligt nog så höll allting...

Varför åka fort när man kan åka brett?

62 Inlägg
9 december 2008
Jag körde en 3 hjulig mope bil för några år sen och va på lite dåligt humör och så och jag höll på o missa väggen in till vårat hus så jag drog bara fullt ratt slag i stället så de blev upp på 2 hjul och in i grannens ny målade staket tongue

Prisjägare
238 Inlägg
10 december 2008
Åkte med laget från sthlm mot falköping. Strax utanför Habo så kommer det en kurva och chaffisen bromsar, men minibussen glider sakta ner i diket iaf.

Vi var ju några stycken, så vi försökte knuffa upp skiten. Då upptäckte vi att diket (snö upp till knäna) hade vatten som rann under, och en kille förlorade en sko big_smile (skitkul för oss andra, redan då)

Efter att en bil hade försökt dra upp utan att lyckas så passerade en lastbil på vägen nedanför. Han fick inte plats bredvid vår feta toyota, men han ringde en kompis som kom dit med traktor. Så efter ett par timmars stillastående kunde vi lugnt köra vidare smile

12 086 Inlägg
10 december 2008
Nej nu vet jag! big_smile

Jag och en kompis skulle bogsera en Sierra 500m utan fastskruvad bakaxel vilket slutade med att bilen låg vägen och bakaxeln bakom. Jag minns bara hur vi låg på marken och garvade åt allt, sen vart jag nojjig och vi lyfte upp bilen på en pallvagn och boserade hem den sista biten big_smile
Senast redigerat av JapMax (10 december 2008)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 december 2008
Hm. Egentligen är det inte "roligt" på så sätt, eftersom att det handlar om rattfylla. Men
det var en kompis som jag gick i samma klass som på Gymnasiet. Det kom fram efteråt
att han hade druckit. Hur som helst så skulle han köra mig och ett par kompisar till ett
ställe. Han satt halvt lutande bakåt och pratade med oss samtidigt som han körde. Efter ett
tag åker han upp på en gräsmatta och är bara centimeter från att klippa ett staket in till
en trädgård. Och då kommer kommentaren: "Oj, jag glömde bort att jag körde". Som sagt,
eftersom att det handlar om rattfylla så är det väl inte kul egentligen. Men när jag tänker
på hur förvånad han såg ut när han sa det... ja... det var rätt komiskt.

Som sagt, jag har väl egentligen aldrig varit med om någon olycka heller. Men jag har
varit nära ett par gånger. T.ex så skulle vi åka med bandet och spela in i studion. Det var
asbra väder, soligt och allt (även några dagar innan). Så jag drog på sommardäcken.
Vi åker ut till lokalen och lastar in trummor, gitarrtoppar/lådor och allt (ett par hundra kilo
bara där). Och när det är klar... självklart så blir det århundradets snöstorm och snöar
några centimeter på bara några timmar. När jag sedan ska förbi det enda trafikljuset i stan
så slår det om till rött precis när jag har ca 10 meter kvar. Jag, med mina halvslitna lågprofilsdäck,
ställer mig på bromsarna och kanar över hela korsningen... ja... det var tur att jag var rätt
ensam om att vara ute och köra i det plötsliga ovädret... big_smile
Det bör väl noteras att det är en grymt trafikerad korsning i övrigt..

Sök