Hm. Egentligen är det inte "roligt" på så sätt, eftersom att det handlar om rattfylla. Men
det var en kompis som jag gick i samma klass som på Gymnasiet. Det kom fram efteråt
att han hade druckit. Hur som helst så skulle han köra mig och ett par kompisar till ett
ställe. Han satt halvt lutande bakåt och pratade med oss samtidigt som han körde. Efter ett
tag åker han upp på en gräsmatta och är bara centimeter från att klippa ett staket in till
en trädgård. Och då kommer kommentaren: "Oj, jag glömde bort att jag körde". Som sagt,
eftersom att det handlar om rattfylla så är det väl inte kul egentligen. Men när jag tänker
på hur förvånad han såg ut när han sa det... ja... det var rätt komiskt.
Som sagt, jag har väl egentligen aldrig varit med om någon olycka heller. Men jag har
varit nära ett par gånger. T.ex så skulle vi åka med bandet och spela in i studion. Det var
asbra väder, soligt och allt (även några dagar innan). Så jag drog på sommardäcken.
Vi åker ut till lokalen och lastar in trummor, gitarrtoppar/lådor och allt (ett par hundra kilo
bara där). Och när det är klar... självklart så blir det århundradets snöstorm och snöar
några centimeter på bara några timmar. När jag sedan ska förbi det enda trafikljuset i stan
så slår det om till rött precis när jag har ca 10 meter kvar. Jag, med mina halvslitna lågprofilsdäck,
ställer mig på bromsarna och kanar över hela korsningen... ja... det var tur att jag var rätt
ensam om att vara ute och köra i det plötsliga ovädret...
Det bör väl noteras att det är en grymt trafikerad korsning i övrigt..