3410
Sök

Gas värt pengarna?

71 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Nu e de på tiden att uppgradera baslåda och slutsteg i bilen.. Har tröttnat på STS och MDS nu.
Tänkte köra me GAS baslåda och GAS steg. Men nu till frågan, tycker ni att de e värt dom pengarna ?

Och eftersom att alla kommer fråga om ja vill ha mycke bas eller om ja vill ha ett fint ljud, så svarar ja på den frågan på en gång.
Ja vill ha mycke bas. Och säg inte att ja ska köpa ett vettigt framsystem. De har ja redan wink

Så vill ännu en gång klargöra frågan till er, tycker ni att de e värt att lägga pengarna på en GAS baslåda och ett GAS steg ? smile

9 108 Inlägg
10 december 2008
Är inte så insatt men efter vad jag lyssnat på och testat så är sammanfattningen att man inte vinner priser men man blir heller inte missnöjd. Prisvärt helt enkelt.

Skogsfan
649 Inlägg
10 december 2008
hmm, ja nog fasen är det värt pengarna. Iaf det jag har lyssnat på och hört om det. Ägde ett par metal 12" förut och det blåste på bra det!

bara kolla lite på evilaudio här på forumet så kanske du kan få lite inspiration smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Smålänning
7 887 Inlägg
10 december 2008
Funkar för pengarna. MEn förvänta dig inte alltför bra livslängd wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

71 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tack för så snabba svar smile

Någon annan kanske vet nåt annat märke där man kan få ut riktig djup bas ? Får dock inte kosta allt för mycke smile

631 Inlägg
10 december 2008
Jag har 2x 10" GAS .. om du inte är pedantisk eller tävlar som sagt så är det riktigt bra grejer för det priset. Inget att klaga på alls !

71 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Nee ja e verken pedant eller tävlar. Men ja vill dock ha riktigt djup bas. Eller nja, ialle fall så ja kan basa ifrån polarna som kör me tex. Mutant, MDS eller Kicker smile

Alla rekomendationer etc. e ja tacksamm för smile

17 Inlägg
10 december 2008
Har haft GAS i en tidigare bil och håller på att installera det Toyotan nu... Tycker att det låter riktigt bra och är helt klart värt pengarna!!

2 665 Inlägg
10 december 2008
Du har MDS grejer och ska uppgradera. Nu finns det ju mds basar som klår gas med hästlängder, Det beror ju på vad du har och vad du siktar på.

Men om du ska uppgradera skulle jag satsa på ett riktigt märke.
Gas och mds är inhemska affärs märken. dvs affärer här i sverige köper in billiga grejer från någon tillverkare o sätter sitt märke på.

Kicker, rockford, JBL är ju bra grejer.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Smålänning
7 887 Inlägg
10 december 2008
Sen tror jag inte att du kan basa ifrån dom som kör Kicker med GAS... Kicker är tiktiga grejer.. Gas är... ee.. inte det på samma sätt wink

Jag kan rekommendera JBL, Hertz eller nått annat riktigt. Finsn till grymt bra priser dom enklaste serierna, och dom klår både GAS och MDS och Mutant med hästlängder.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

66 Inlägg
10 december 2008
jag tycker personligen att du ska satsa på ett par carpower 12"..har en polare som har de i en special byggd blåd till en 850 å de ölåter fan så gött(bas)..tycker du ska ta kontakt med bertilssons audio!

3 354 Inlägg
10 december 2008
sandromedsaaben skrev:
jag tycker personligen att du ska satsa på ett par carpower 12"..har en polare som har de i en special byggd blåd till en 850 å de ölåter fan så gött(bas)..tycker du ska ta kontakt med bertilssons audio!

håller med. Carpower låter bra och är prisvärda

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

16 197 Inlägg
10 december 2008
kan talaom att GAS alpha 10"arna spelar riktigt trevligt i 4e ordníngens bandpasslåda big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

71 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tack för alla svar smile

Har suttit och tittat på märken och priser nu. Kicker blir de absolut inte, icke Mutant heller, och inte MDS eller GAS.
Det blir Rockford smile Har hittat en låda och steg på BRL för en bra peng smile Men.. Sen satt ja även och kollade på en annan sida, minns inte vilken. Så kom en Orion bas fram, e dom bra ? Hört mycke gott och ont om dom, men va stämmer irl ?

317 Inlägg
11 december 2008
Rockford! Trevligt, vilket paket har du kikat på?

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

396 Inlägg
11 december 2008
rockford har jag inte hört något dåligt om alls så det blir nog skitbra ska du se:)
lycka till!

turboabstinens
442 Inlägg
11 december 2008
Gas C1 monoblock steget är riktigt fett faktiskt, 1000 watt i 2 ohm, 1500 watt (?) i 1 ohm! Låter bra också för den delen.

ocertifierad klåpmekare

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 december 2008
bluelight skrev:
Gas C1 monoblock steget är riktigt fett faktiskt, 1000 watt i 2 ohm, 1500 watt (?) i 1 ohm! Låter bra också för den delen.

Samma grund som tex. Mutants, Carpower och Tec's serie.
Grundkonstruktionen på de stegen kommer från Cliff Designs efter att de blev kinauppköpta.
Bara så du vet wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 december 2008
hmm,skulle hellre lagt dom pengarna på en snäppet bättre bas o byggt lådan själv..
som tex hertz/pioneer//jbl/osv:)

16 197 Inlägg
11 december 2008
Lonefox skrev:
bluelight skrev:

Samma grund som tex. Mutants, Carpower och Tec's serie.
Grundkonstruktionen på de stegen kommer från Cliff Designs efter att de blev kinauppköpta.
Bara så du vet wink

men dom e bra big_smile wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök