3169
Sök

Hur många av er har krockat eller åkt av vägen denna vinter?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 december 2008
Aldrig varit av vägen på vintertid under mina 4år bakom ratten (kört ospärrad a-traktor 2år och bil 2år) men därimot pga en nerväxlingen som resulterade i för mkt motorbroms som följd så drog bakänden iväg in i en lycktstolpe med min gammla a-traktor så hela bakskärmen vart intryckt men det var ju som sagt inte denna vinter.

Så denna vinter har det inte hänt nånting smile
Senast redigerat av _Glenne_ (13 december 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Makaronborrare
993 Inlägg
13 december 2008
xorox_88 skrev:
calibra1992 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/54944/519674_nvtk9c.jpg

Hamnade i diket i dag tongue Gick lite väl brett i en 90graders kurva och slutade så här. Blev uppdragen av en traktor för det var rena sankmarken i kanten

jobbigt läge... sen fan va lite snö ni har vi hör 40cm här tongue

Känns nästan pinsamt att kalla det för snötäcke som kom i dag tongue Men det var typiskt västkustväder. Först blötsnö och plusgrader sen frös det på så det blev glashalt.

12 086 Inlägg
13 december 2008
Lardi skrev:
JapMax skrev:
Lardi skrev:
aldrig tabbat mig.. kortet i snart 3 år..

Kör man Fård ficus förstår jag att du inte har sladdat ner i något dike smile

tack för din fina komplimang.. men kör annat på jobbet, min bil kör ja bara ca 800mil/år... de andra ja kör är bakhjulsdrift...alla bilar behöver inte va upplagda?

Jag va lite taskig jag vet, förlåt smile

Ok.. men dåso wink

4 299 Inlägg
13 december 2008
Inte än, men fy fan vad nära det har varit ett antal gånger tongue

Men kommer det någon mer snö i vinter här så lär jag säkert sitta i diket förr eller senare roll

Kokar ris
923 Inlägg
13 december 2008
JapMax skrev:
Lardi skrev:
JapMax skrev:

Kör man Fård ficus förstår jag att du inte har sladdat ner i något dike smile

tack för din fina komplimang.. men kör annat på jobbet, min bil kör ja bara ca 800mil/år... de andra ja kör är bakhjulsdrift...alla bilar behöver inte va upplagda?

Jag va lite taskig jag vet, förlåt smile

Ok.. men dåso wink

hehe ja tänkte samma sak när jag läste det från början smile

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

7 Inlägg
13 december 2008
Använde handkryckan väldigt flitigt idag, och det hela slutade med att jag hälsade på en stolpe:/  Men hade turen att träffa på exakt samma ställe där det redan fanns en liten skada. Så det syntes inte så mkt, inte i mörker iaf....får se hur det ser ut imorgon. Men jag kan skylla på att 3 polare precis hade hoppat in i baksätet och direkt efter händer detta, vart la en 200 kg tyngre med dem.

42 Inlägg
13 december 2008
Martin_Thor skrev:
Använde handkryckan väldigt flitigt idag, och det hela slutade med att jag hälsade på en stolpe:/  Men hade turen att träffa på exakt samma ställe där det redan fanns en liten skada. Så det syntes inte så mkt, inte i mörker iaf....får se hur det ser ut imorgon. Men jag kan skylla på att 3 polare precis hade hoppat in i baksätet och direkt efter händer detta, vart la en 200 kg tyngre med dem.

Vadå fick du för bra fäste på baken? :p

anyways
denna vinter har allt varit lugnt däremot förra vintern (även första vintern med körkort) gick det lite sämmre, Firma bilen (ford focus) blev lite väl lätt på baken när jag låg på en inlands väg i lagliga 110 och jag va lite trött och slitet just den dagen så jag fattade inte vad som hände innan jag redan fått översladd,
Resulterade i en total kvaddad ford focus (oj va många tårar jag hörde big_smile ) och ett blåmärke på låret :p (voltade på sidan och rullade ett par varv tack vare dom höga snövallarna så höll jag mig på vägen som inte va trafikerad just då dock smile )

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 december 2008
bmx skrev:
med 745:an 3 gånger,plus en liten snöhög med mazdan smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/499139_cqxvfy.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/516648_4hlk9b.jpg

och ja kör med slitna sommarsulor på volvon big_smile

Den såg ut att vara hämtad direkt från torget här en helgkväll.. lol wink

Apropå.. Hur KÖR ni egenligen? wink
Senast redigerat av Irmscher Vectra (13 december 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Prisjägare
238 Inlägg
13 december 2008
Nope, men det kanske kommer idag big_smile

Ska köra till match idag (hemmamatch), och jag är alltid så mycket uppe i varv när jag själv ska spela, så jag bränner på rätt duktigt...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 december 2008
Jag o lite polare va o sladda lite på en övergiven flygbas som numera bara militären har för att öva på ca 3ggr per år så dom plogar delar av den på vinternm väldigt sladd vänligt tongue
men en kompis överskattade hmm är osäker, bilen eller kurvan? tongue bilder nedan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69264/520016_w2oiwx.jpg
jaahaa

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69264/520017_m89skj.jpg

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Redlinefoto
259 Inlägg
13 december 2008
Krockat, dock var det inte pga halkan det var torr asfalt på en led... smala vinterdäck+torr asfalt+för höghastighet+vägarbete+6 bilar som ligger förnära varandra= alla 6 bilar i en hög när ett pucko slänger sig ut i vänster filen när han upptäcker att det är vägarbete och att hans fil tar slut...

https://www1.garaget.org/archive/25/24777/71514/71514-1149350.jpg

Och det slutar med skroten för motorn har flyttat på sig...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

1 997 Inlägg
13 december 2008
Jag ska väl oxå bidra med en bild då.. De var en krock o vi klippte en mur... Jag satt som passagerare fram men alla klarade sig...

https://www1.garaget.org/archive/43/42550/103568/103568-1145315.jpg

Svartlistad
446 Inlägg
13 december 2008
TenZer skrev:
Va på besök i diket för någon vecka sen, väldigt odramatisk händelse vilket slutade med att ett buntband för motorvärmaren gick och bilen stog på motorbalken (tur att jag hade rivit hasplåtarna veckan innan så att inte dom gick åt fanders)
Bild

Åter igen, ett stort tack till Dogge som var snäll nog att komma och dra upp mig

hur fan hamna du där ? tongue svängde du för mkt åt höger eller ? cool

455 Inlägg
13 december 2008
isak90 skrev:
Jag ska väl oxå bidra med en bild då.. De var en krock o vi klippte en mur... Jag satt som passagerare fram men alla klarade sig...

http://www1.garaget.org/archive/43/42550/103568/103568-1145315.jpg

fy fan va tråkigt med bilen men tur att ni klarade er! blev jävligt snopen när jaf såg vem det va!
har inte krockat än men är snö brist i lysekil! va i trollhättan och sladdade igår men höll mig på vägen!
Senast redigerat av corollaistheshit (14 december 2008)

>syns man inte finns man inte<

1 997 Inlägg
13 december 2008
corollaistheshit skrev:
isak90 skrev:

http://www1.garaget.org/archive/43/42550/103568/103568-1145315.jpg

fy fan va tråkigt med bilen men tur att ni klarade er! blev jävligt snopen när jaf såg vem det va!
har inte krockat än men är snö brist i lysekil! va i trollhettan och sladdade igår men höll mig på vägen!

de va ju inte direkt planerat.... bil går ju som tur är att köpa ny tongue

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
13 december 2008
Den här vintern har jag hållt mig på vägen, har ju knappt kommit nån snö alls här än... Förra vintern blev det väl 2 mindre besök i diket.
Andra gången va dock lite jobbig för det var långt ut i ingenstans så det fanns noll täckning på mobilen, och övergiven väg typ. Slutade med att jag fick traska 2 km till närmsta hus för att låna telefonen... Och när dom dragit upp mig va det knappt att bilen flyttade sig på nära plan mark. Olastad 740 och blankis så är det rätt halt:)

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
13 december 2008
jag har icke åkt av vägen, än big_smile
men förra vintern kunde jag dött däremot, på vägen mellan nybro och vetlanda. Jag skulle köra om en lastbil (för det var ju 6+ grader och regn hemma) men vad jag inte visste var att det var minusgrader upp mot vetlanda, så bilen, eller min gamla omega rättare sagt, började gå brett bredvid lastbilen. tror jag höll ungefär 130 för att kunna komma om snabbt. så där åkte man med kopplingen nertryckt och tog det ena återkastet efter det andra. sen blev det stadiga 80 knyck resten av vägen smile
vi får väll se om jag lyckas med något avåk denna vintern, men det tror jag inte för vi får ingen snö här längre sad

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

141 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
många sköna bilder och tur att ni har klarat er från skador!
ha en trevlig helg alla

Claeson

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
13 december 2008
ha inte vart av vägen än iaf, tro fan ja aldrig ha vart av vägen på vintern

17 Inlägg
13 december 2008
Har aldrig åkt i diket, vintern tycker jag inte är så lurig... värre med skumma asfaltsblandningar på sommaren som blir glashala när det regnar/regnat...

Sök