2063
Sök

Vad gäller när man nekar till ordningsbot?

12 086 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:
Hamilton skrev:

Finns alltid en anledning till att polisen stoppar en. 10 gånger på en sommar är väll inte så mycket att gnälla över, kör som folk så blir det säkert bra och lägg energi på viktigare saker.

Klart de finns en anledning, jävulskap!

Jag tror inte det va jag som börja fkt..
Men jag ska sluta, så stfu alla minipoliser och moraltanter, jag har rätt och ni har ingen aning smile

nej men att du ska kalla poliser för svin är ju lite barnsligt.
du har fått svar på din fråga så sluta skryta att du hotar polisen istället. de skiter väl i vad du säger och tycker.

Ja, jag har fått svar. Och återigen är de inte jag som börjar häjra, jag svarar bara med samma mynt.
Om du nu tycker att tråden har fullföljt sitt syfte kan man ju undra varför du ska öppna den igen för att i princip bara va dryg och stöddig.

Vart har jag kallat en snut för svin föresten?
Och att snuten skiter i vad jag säger tror du ju bara, därimot vet jag att jag skiter i vad du tycker.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
14 december 2008
blacken skrev:
JapMax skrev:
smiler skrev:
Hehe... antar att du varvade inte så lite så sluta bete dej som en fjortis ist så slipper du sånna böter wink
Sällan man får böter utan anledning...

Du har ingen aning om min situation, men helt korrekt, jag varvade minst högljudt. Men polisen har trackat mig sen jag fick körkort. Jag är inte den här som slickar snutarslen. Jag kör i regel lagligt och har definitivt inte förtjänat att bli stannad för körkortskontroll 2ggr i månaden, jag är trött på skiten och dess maktmissbruk.

Bara två gånger i månaden, vänta tills du blir stoppad 3 till 5 gånger om dan fast dom vet att allting är sjysst. Men det har väl du lärt dig vid det häringa laget, och det är att det är alltid ens fel för att man är så djävla dum så att man förtjänar allt som länsman utsätter en för, för dom har aldrig fel eller hur.. tongue

Man blir sällan stoppad så pass ofta om man inte har ett "intressant" förflutet eller åker i jävligt risiga bilar. Vad passar in på dig, eftersom du hyser så stort agg emot "länsman"? Har man satt skägget i lådan förr så är det ganska förståeligt om de kollar upp en i fortsättningen. Återfallsförbrytare finns det gott om...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
14 december 2008
Till trådskaparen:
Testa att låna en bil av någon vän/släkting etc (om du har möjlighet), så vet du om problemet ligger mer hos dig än i det du åker i. Du lär ju märke om det är någon förändring i deras beteende eller om det helt enkelt ligger på ditt bord.

blacken
14 december 2008
jonesono skrev:
blacken skrev:
JapMax skrev:
Du har ingen aning om min situation, men helt korrekt, jag varvade minst högljudt. Men polisen har trackat mig sen jag fick körkort. Jag är inte den här som slickar snutarslen. Jag kör i regel lagligt och har definitivt inte förtjänat att bli stannad för körkortskontroll 2ggr i månaden, jag är trött på skiten och dess maktmissbruk.

Bara två gånger i månaden, vänta tills du blir stoppad 3 till 5 gånger om dan fast dom vet att allting är sjysst. Men det har väl du lärt dig vid det häringa laget, och det är att det är alltid ens fel för att man är så djävla dum så att man förtjänar allt som länsman utsätter en för, för dom har aldrig fel eller hur.. tongue

Man blir sällan stoppad så pass ofta om man inte har ett "intressant" förflutet eller åker i jävligt risiga bilar. Vad passar in på dig, eftersom du hyser så stort agg emot "länsman"? Har man satt skägget i lådan förr så är det ganska förståeligt om de kollar upp en i fortsättningen. Återfallsförbrytare finns det gott om...

Det där är väl att generalisera eller hur??. Det förkommer även att "personkemin" inte stämmer mellen en lagens upprätthållare och en civil individ. Oavsett om vederbörande har haft "skägget i brevlådan" eller ej..
Senast redigerat av blacken (14 december 2008)

Muttley
14 december 2008
JapMax skrev:
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:
Klart de finns en anledning, jävulskap!

Jag tror inte det va jag som börja fkt..
Men jag ska sluta, så stfu alla minipoliser och moraltanter, jag har rätt och ni har ingen aning smile

nej men att du ska kalla poliser för svin är ju lite barnsligt.
du har fått svar på din fråga så sluta skryta att du hotar polisen istället. de skiter väl i vad du säger och tycker.

Ja, jag har fått svar. Och återigen är de inte jag som börjar häjra, jag svarar bara med samma mynt.
Om du nu tycker att tråden har fullföljt sitt syfte kan man ju undra varför du ska öppna den igen för att i princip bara va dryg och stöddig.

Vart har jag kallat en snut för svin föresten?
Och att snuten skiter i vad jag säger tror du ju bara, därimot vet jag att jag skiter i vad du tycker.

jag varvade med bilen. Vilket dom fick till "onödig och störande körning", vilket jag fick till "go fuck yourself"

Jag vet, jävla fitter är dom.

Iofs va de inte lite varvning..
Men de va dom värda, jävlas med mig jämt gör dom.

Men jag sa åt dom att stannar dom mig en gång till för kontroll tänker jag polisanmäla dom för trakasserier, och att de skulle sprida det. Sen dess har de fkt låtit bli.

mmm vi har ju sett hur du skriver om poliser. du kallar de värre saker än poliser smile du gjorde fel när du blev stannad de erkände du. och du de skrattade nog gott åt dig när du sade att du skulle polisanmäla dem smile

hur gammal är du som kallar folk för fittor???
Senast redigerat av tkd_rille (14 december 2008)

1 082 Inlägg
14 december 2008
blacken skrev:
jonesono skrev:
blacken skrev:

Det där är väl att generalisera eller hur??. Det förkommer även att "personkemin" inte stämmer mellen en lagens upprätthållare och en civil individ. Oavsett om vederbörande har haft "skägget i brevlådan" eller ej..

Vänta nu, blir du stannad 3-5 ggr varje dag (som du skrev) och du menar att det alltid har varit i sin fulla ordning och att detta endast beror på "personkemi"? Vad i din "personkemi" har resulterat i att poliserna lägger så stor möda om du nu är "ren och fin" (och alltid varit detta)? Jag vill inte behöva säga detta till dig, men spontant låter det som att du har fått något om bakfoten!
Du får gärna utveckla...

blacken
14 december 2008
jonesono skrev:
blacken skrev:
jonesono skrev:

Vänta nu, blir du stannad 3-5 ggr varje dag (som du skrev) och du menar att det alltid har varit i sin fulla ordning och att detta endast beror på "personkemi"? Vad i din "personkemi" har resulterat i att poliserna lägger så stor möda om du nu är "ren och fin" (och alltid varit detta)? Jag vill inte behöva säga detta till dig, men spontant låter det som att du har fått något om bakfoten!
Du får gärna utveckla...

Visserligen så har jag inte så nu, men i min "ungdom" så var det värre. Dessutom så var det mera "allmänt" så att säga. Det förekommer att personkemin mellan en "lagens väktare" och en civil inte alltid är "komsams" om du förstår, och då så suger det fett att vara den civila individen.
Senast redigerat av blacken (14 december 2008)

1 082 Inlägg
15 december 2008
blacken skrev:
jonesono skrev:
blacken skrev:

Du får gärna utveckla...

Visserligen så har jag inte så nu, men i min "ungdom" så var det värre. Dessutom så var det mera "allmänt" så att säga. Det förekommer att personkemin mellan en "lagens väktare" och en civil inte alltid är "komsams" om du förstår, och då så suger det fett att vara den civila individen.

Fick klarhet av pm:et nu, tack!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 december 2008
Jag kör som en biltjuv och har endå bara blivit stoppad 3 gånger på 2år, oc aldrig fått böter eller liknande det du tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 december 2008
här måste ju va veckans onödigsate tråd ever wink

undrar om chrizz kan skaffa nån sida och dela ut utmärkelser för tex veckans onödigaste tråd=D

12 086 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
här måste ju va veckans onödigsate tråd ever wink

undrar om chrizz kan skaffa nån sida och dela ut utmärkelser för tex veckans onödigaste tråd=D

Why? Tråden började med en fråga.. slutade med pajkastning som vanligt tongue
Så vid de här laget kan den lika gärna låsas, gärna för mig.

12 086 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Jag kör som en biltjuv och har endå bara blivit stoppad 3 gånger på 2år, oc aldrig fått böter eller liknande det du tongue

I know you do wink

haha.. jag har fått uppfattningen av att de inte finns så mkt snutar i norr?
Kan de va anledningen.. här i Motala va de 7 polisbilar ute i lördags. Vi snackar om staden med 45 tusen invånare.. vet inte vad dom håller på med.

9 108 Inlägg
15 december 2008
JapMax skrev:
Why? Tråden började med en fråga.. slutade med pajkastning som vanligt tongue
Så vid de här laget kan den lika gärna låsas, gärna för mig.

Då gör jag så roll

Sök