apoteket00 skrev:
som det tidigare är sagt så betvivlar jag steget omman inte har 16volt...som steget är designat efter..har du funderat på hur mycket ström steget drar vid 12 volt?
Den nya förstärkare som används i digitala tekniken
mahdollistaa jopa niinikin suuren jännitemäärän käytön kuin 18V !!! med upp till niinikin en stor del av spänningen som användningen av 18V!
18 voltin jännitteellä vahvistin antaa RMS tehoa 18-volts spänning förstärkaren ger makt RMS
7000Wattia yhden ohmin kaiutinkuormaan, 7000Wattia en-ohm högtalare laster,
maksimi virrankulutus on 395Ampeeria. Maximal effektförbrukning är 395Ampeeria.
Jos tämäkään vielä äänenpaineen ystäville ei riitä, Om det kommer fortfarande ljudtryck av vänner är inte tillräckligt,
on E-7000 vahvistimia mahdollisuus linkittää kaksi peräkkäin, E-7000 förstärkare möjligheten att banden mellan två i rad
jolloin yhteisteho on huimat 14000Wattia !!! när strömmen är en enorm 14000Wattia!
Ns. normaalikäytössä vahvistin luovuttaa yhden ohmin kuormaan Den så kallade normal användning, att förfoga över den förstärkning av en-ohm belastning
14.4 Voltin jännitteellä RMS tehoa 4000Wattia ! 14,4 volts spänning RMS effekt 4000Wattia!
Detta är taget från
www.autostudio.fi varför skulle dom rekomendera 18volt om d e för 16??. som sagt. jag går för bästa ljud med mest effekt. enligt speccarna. 18volt-7000w-rms presic lagom till mig..
![wink](img/smilies/wink.png)