3422
Sök

Avtant USB-stereo

66 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Det satt en sådan i min 900 när jag köpte den. Vet inte modellnamnet, men det spelar egentligen ingen roll.

Problemet
Det finns ingen manual och displayen är svart! Enda chansen man har att se något är att lysa med lampa på displayen vilket kan tyckas lite motsägelsefullt.

Finns det någonstans man kan ladda ner manualen? Hittar inte ens någon hemsida!

Är det någon som vet hur man ökar styrkan på displayen? Det är bara displayen som är mörk, knapparna lyser ganska starkt. Har försökt med alla tryckkombinationer tycker jag.

Det är omöjligt att navigera när jag kopplar in telefonen i stereon via usb´n! Blir tokig madroll

HELP tongue

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 december 2008
Du har inte tänkt på att det kanske skulle kunna vara så att skiten är sönder ??

Avtant låter som något billigt kinasmäck och är det det är chansen = 0,01% att du kan hitta manualen online.

Jag tycker iaf att det låter som om den är sönder och det som är mest troligt är att lampan som ska belysa displayen bakifrån har lämnat in. Enda sättet att fixa det är att byta lampan om det går.
Senast redigerat av TBOC_Razor (13 december 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 785 Inlägg
13 december 2008
Ballerina skrev:
Det satt en sådan i min 900 när jag köpte den. Vet inte modellnamnet, men det spelar egentligen ingen roll.

Problemet
Det finns ingen manual och displayen är svart! Enda chansen man har att se något är att lysa med lampa på displayen vilket kan tyckas lite motsägelsefullt.

Finns det någonstans man kan ladda ner manualen? Hittar inte ens någon hemsida!

Är det någon som vet hur man ökar styrkan på displayen? Det är bara displayen som är mörk, knapparna lyser ganska starkt. Har försökt med alla tryckkombinationer tycker jag.

Det är omöjligt att navigera när jag kopplar in telefonen i stereon via usb´n! Blir tokig madroll

HELP tongue

Defekt display belysning låter det som. Jag har själv en yakumo med USB det är sista gången jag köper importerat kina skrot. Fungerar med usb 1 av 3 försök. Man får alltså alltid trixa för att få skiten att fungera så ska det inte vara.

Belysningen i min display är så stark att jag får vika ner den när man kör i mörker annars ser man inget

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

6 170 Inlägg
13 december 2008
dbjanoz skrev:
Defekt display belysning låter det som. Jag har själv en yakumo med USB det är sista gången jag köper importerat kina skrot. Fungerar med usb 1 av 3 försök. Man får alltså alltid trixa för att få skiten att fungera så ska det inte vara.

Belysningen i min display är så stark att jag får vika ner den när man kör i mörker annars ser man inget

Det är därför man köper importerat Japan-skrot istället wink

Köpte min JVC ifrån usa för halva priset = kvalitet för små slantar smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

66 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Haha, jo, jag är medveten om att det är skräp. Men valde att inte uttrycka min ilska över skiten för att inte trampa någon lycklig avant-ägare på tårna wink

Ok, så displayen ska alltså inte gå att öka och sänka i ljusstyrka?! Billigt skit :p

Känns ju lite halvdrygt att köpa en ny när det bara handlar om en lampa.

6 170 Inlägg
13 december 2008
Öppna möget och kolla om du hittar någon/några lampor bak displayen då tongue

66 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Jag får nog göra det. Pillra sönder lite mera :p

Smålänning
7 887 Inlägg
13 december 2008
Trasig belysnign ja. Tar själv inte i nånting gjort av avant längre wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

stahre
14 december 2008
Avant säljs ju på netonnet.se så kolla där om du hittar den, har du varje fall modelnamn så kanske du kan googla eller nåt.

IT-Tekniker
161 Inlägg
14 december 2008
Har en Avant CD-200 i tantens bil...  den var inne en gång för rep av displayen som slocknat under garantiperioden, men nu har den slocknat igen :-(

Tydligen vanligt fel på den modellen...

2 600 Inlägg
14 december 2008
avants bilstereo är inget bra men deras högtalare är helt ok smile

gör som jag kör gubba racer=)

1 785 Inlägg
14 december 2008
Ballerina skrev:
Jag får nog göra det. Pillra sönder lite mera :p

Ja det är enda chansen du har. Lämna in den för lagning är inte att tänka på.

Att lokalisera belysning inne i den löstagbara fronten borde inte vara några större problem. Men vad är det för skruvar skalet är ihop monterat med?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

66 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
stahre skrev:
Avant säljs ju på netonnet.se så kolla där om du hittar den, har du varje fall modelnamn så kanske du kan googla eller nåt.

Jag har faktiskt gjort det redan. verkar som modellen utgått. men, det är en usb-spelare under tusenlappen. borde ju kunna gå att luska reda på vad det är.

Stammis skrev:
Har en Avant CD-200 i tantens bil...  den var inne en gång för rep av displayen som slocknat under garantiperioden, men nu har den slocknat igen :-(

Tydligen vanligt fel på den modellen...

Jasså, men det betyder ju att det går att laga det iaf.

Vad det gäller billiga prylar så har jag otroligt bra erfarenheter av Denver.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 december 2008
Borde väl gå o löda i ett par nya lampor tycker man! Den kan ju inte gå mer än sönder!

66 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
löda å löda! smile

är inte så bara. var väl på tekniken i högstadiet för 15 år sen man höll på med sånt :p kan väl inte vara så hiskeligt dyrt att lämna in heller. säkert samma pris som införskaffande av lödkolv?!

Sök