2897
Sök

Val av bas/basar till 200sx

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Nej men ONT, 1 RE SX 12" ifall det blir så, kanske blir 2st tillslut, drivs av SL-3000
2st RE Audio 6 Comp 6.5" Kitsystem med rejält steg som jag inte har bestämt, kommer sitta ett kit i varje dörr, samt kablage m.m kommer nog slänga dit lite dämpning där det behövs smile Något jag glömt?
Siktar på 140 på ton...
Senast redigerat av Aronsson_Kil (16 december 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
Aronsson_Kil skrev:
Tokken skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Man måste väll inte ha dom i samma låda? skilje väggar går väll sätta in? tongue

Hehehe.. I den bilen.. Nä du.. Jag tror inte han har någon lust att separera till 40st små lådor.. nä inte det..
Fiii fan vilket jobb å få till litervolymen..
Inte ens till 10 smålådor..

Men det går wink

ha det som mål o få det o rymmas i jettan;)

PM Competition Team
711 Inlägg
16 december 2008
Final_Triumph skrev:
Aronsson_Kil skrev:
jensclaudius skrev:
Kan tipsa om lite saker jag med.
Jag använder 2st 12" i min 200sx s13 som fungerar riktigt bra för både välljud och ljudtryck. Vann SM i välljud i klassen MAster och vann även EMMA Racing med dessa och kom 2:a i Bassrace 129,9 och har spelar 140,8db som högst med stängda dörrar och musik. Basarna jag pratar om är dessa:
http://n-core.se/index.php?page=shop.pr … ;Itemid=26

Annars så har även N-core julrea med lite annat smått och gott http://www.n-core.se/index.php?page=sho … ;Itemid=26

Dämpmatta som fungerar riktigt bra och är klart billigare än STP, Dynamat m.fl men uppbyggd på precis samma sätt:
http://n-core.se/index.php?page=shop.pr … ;Itemid=26

Kolla gärnai in min projekttråd samt min hemsida (www.madcarsound.com) där finns en del matnyttigt när det gäller byggen i s13.

mvh Jens

Tackar för hjälpen smile Dedär klasserna förstår jag mig inte på vad det innebär än, ska försöka läsa lite när jag har tid ^^
Vill dock komma upp högre än 140 och vi får väll se hur det blir smile

2009års rekord i Europa togs av en svensk i år ! klassen 1 bas i max db ! Han spela med DD bas som kostar sådär  10 tusen spänn bara en bas 138db nånting , steget till basen kostar över 10 tusen. Massa batterier extra och skit ! samt 20års erfarenhet av biljud!

Så att om du ska komma högre än 140db ska du veta att det krävs enormt mkt erfarenhet. enormt bra prylar, super duber montering, kablar, allt ska va perfekt, lådan. AALLLTTT

Många som säger JAG HAR SPELAT OCH SPELAT SÅ OCH SÅ mkt DB ! det är inte värt nått förran det är bevisat ! Snacka går you know !

Det krävs enorma prestationer av dig om du ska nå 140db i en 200 SX
Man måste älska biljud. vara mkt mkt mkt erfaren för att klara det med EN BAS !

?? Nu hängde iaf inte jag med, tror du får förklara dig lite.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 814 Inlägg
16 december 2008
Glöm inte att dBA stiger exponentiellt dvs det blir svårare och svårare ju högre du spelar....

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
expect1991 skrev:
Glöm inte att dBA stiger exponentiellt dvs det blir svårare och svårare ju högre du spelar....

joo jag vet, är det inte 3ggr högre ljud för varje dBA eller hur det är?

6 851 Inlägg
16 december 2008
Final_Triumph skrev:
2009års rekord i Europa togs av en svensk i år ! klassen 1 bas i max db ! Han spela med DD bas som kostar sådär  10 tusen spänn bara en bas 138db nånting , steget till basen kostar över 10 tusen. Massa batterier extra och skit ! samt 20års erfarenhet av biljud!

Så att om du ska komma högre än 140db ska du veta att det krävs enormt mkt erfarenhet. enormt bra prylar, super duber montering, kablar, allt ska va perfekt, lådan. AALLLTTT

Många som säger JAG HAR SPELAT OCH SPELAT SÅ OCH SÅ mkt DB ! det är inte värt nått förran det är bevisat ! Snacka går you know !

Det krävs enorma prestationer av dig om du ska nå 140db i en 200 SX
Man måste älska biljud. vara mkt mkt mkt erfaren för att klara det med EN BAS !

Dock lite sent..MEN!!
..nu vet jag inte hur svårt det är att spela högt i en Nissan 200..Men kan jag med en 12" spela över 140dB i min Audi S6a Avant (kombi alltså)...då bör det väl funka i en Nissan 200 oxå. Detta är till musik, 1 batteri och sedan gain för SQ..inte dB.
Bevis..tja, fråga Rickard i KLÅP, strot sett hela team spån, Payamo här på gorg.. wink
Basen kostade föresten under 2000:-
Senast redigerat av TT-Avant (16 december 2008)

1 058 Inlägg
16 december 2008
Final_Triumph skrev:
pattilatti2 skrev:
det är inte bara o slänga in en bas o tro att du spelar 140db dvs:P
elr högre.hehe

tar tid..o för dom pengarna,som du anser lägga ner,vette fan om de kommer spelas nå 140db.tuvärr..

kan bara hålla med !

Har man chans till att provspela 10 tal olika lådor och basar och ha riktig db mick hemma så kanske det kan ramla omkring där till slut med flera hundra timmars arbete i en 200sx

Och troligen dubbla pengarna som trådskaparn tänkt . då kan jag gott säga det går lira 140db i en sån bil
Det är lite annat med spela i en sketen Panda som är 9 gånger så liten bil där går det direkt nästan

Det kräver stora batteri resursen sen och jaa erfarenhet såå klart i massor

skitsnack, det behöver inte kosta mkt pengar, man behöver inte livslång erfarenhet och än mindre en gigantisk batteribank. // en som spelat 148.6dB för 4000kr

PoLoud =D

Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
Vilket jävla jobb evil audio lagt ner på svarta jettan . Det är sjukt mkt arbete SJUKT MKT ARBETE
ni kan inte ana ! Skruva fast 10 basar och ni är trötta och färdiga för dagen ! Alla jäävla kablar det blir så mkt kabel i meter att det räcker för att kallas en fin kvälls promenad, sitt där och löd och skruva dit allt det där . NI KOMMER ALDRIG FATTA jobbet han lagt ner ! tätat 3gånger osv osv osv osv osv osv osv

RESPEKT och hålla mun och vara avundsjuk är bäst ! Evil Audio byggde det här årets grymmaste show bil NO DOUBT första pris får han av mig !

42 Inlägg
16 december 2008
Final_Triumph skrev:
Vilket jävla jobb evil audio lagt ner på svarta jettan . Det är sjukt mkt arbete SJUKT MKT ARBETE
ni kan inte ana ! Skruva fast 10 basar och ni är trötta och färdiga för dagen ! Alla jäävla kablar det blir så mkt kabel i meter att det räcker för att kallas en fin kvälls promenad, sitt där och löd och skruva dit allt det där . NI KOMMER ALDRIG FATTA jobbet han lagt ner ! tätat 3gånger osv osv osv osv osv osv osv

RESPEKT och hålla mun och vara avundsjuk är bäst ! Evil Audio byggde det här årets grymmaste show bil NO DOUBT första pris får han av mig !

seriöst. HAHAHAHA big_smile fan göm dig under sängen eller nåt.

6 851 Inlägg
16 december 2008
Leewkas skrev:
Final_Triumph skrev:

lol

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
vw_performance skrev:
Final_Triumph skrev:
pattilatti2 skrev:
det är inte bara o slänga in en bas o tro att du spelar 140db dvs:P
elr högre.hehe

tar tid..o för dom pengarna,som du anser lägga ner,vette fan om de kommer spelas nå 140db.tuvärr..

kan bara hålla med !

Har man chans till att provspela 10 tal olika lådor och basar och ha riktig db mick hemma så kanske det kan ramla omkring där till slut med flera hundra timmars arbete i en 200sx

Och troligen dubbla pengarna som trådskaparn tänkt . då kan jag gott säga det går lira 140db i en sån bil
Det är lite annat med spela i en sketen Panda som är 9 gånger så liten bil där går det direkt nästan

skitsnack, det behöver inte kosta mkt pengar, man behöver inte livslång erfarenhet och än mindre en gigantisk batteribank. // en som spelat 148.6dB för 4000kr

det tror ja va ja vill om..148.6db,,va kostade 4000kr cd?bas?steg?kablage?osv..drömma går juh:P
du frågar om du kan ladda ditt optima med en biltema laddare men du vet starkt att de inte är svårt att spela dom siffrorna..okejj.MAN tar dej seriöst..sen tror ja inte du spelar 148.6db me grejjor för 4000kr.
bra svar:)
Senast redigerat av pattilatti2 (16 december 2008)

1 727 Inlägg
16 december 2008
TT-Avant skrev:
Leewkas skrev:
Final_Triumph skrev:

lol

Jag vill ochså!!!lol

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

6 851 Inlägg
16 december 2008
pattilatti2 skrev:
vw_performance skrev:
Final_Triumph skrev:

kan bara hålla med !

det tror ja va ja vill om..148.6db,,va kostade 4000kr cd?bas?steg?kablage?osv..drömma går juh:P

Men nu va det kanske inte just summan 4000 för allt, utan jag tror det va typ basar för 3000 som inte kunde lira över 140dB. Jag har ju själv gjort det, ganska så lätt.

tokfrans
982 Inlägg
16 december 2008
pattilatti2 skrev:
vw_performance skrev:
Final_Triumph skrev:

kan bara hålla med !

du frågar om du kan ladda ditt optima med en biltema laddare men du vet starkt att de inte är svårt att spela dom siffrorna..okejj.MAN tar dej seriöst..sen tror ja inte du spelar 148.6db me grejjor för 4000kr.

docl var inte detta en dröm wink

1st sinus 1500 och 4st GAS metall 12or.. har lyssnat i den bilen då ja å tommie är homies ^^ de spelade redigt <GÖTT.. I LIKE GAS

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
TT-Avant skrev:
pattilatti2 skrev:
vw_performance skrev:

Men nu va det kanske inte just summan 4000 för allt, utan jag tror det va typ basar för 3000 som inte kunde lira över 140dB. Jag har ju själv gjort det, ganska så lätt.

finns säkert basar i 1000kr klassen som klarar av det om inte billigare,men han snackar ju om att de är lätt osv.va vare för steg då?batterier,/generator kablage,HU osv..allt går inge snack om den saken.

ja kan spela samma resultat me biltema grejor bara ja får dom..inge problem me de.sen att de håller den spelningen har inte me saken att göra DET går iaf.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
k1mm0 skrev:
pattilatti2 skrev:
vw_performance skrev:

docl var inte detta en dröm wink

1st sinus 1500 och 4st GAS metall 12or.. har lyssnat i den bilen då ja å tommie är homies ^^ de spelade redigt <GÖTT.. I LIKE GAS

inget är omöjligt..sinus kostar väl i snitt ca 2500kr NYTT basarna kostar väl en 200kr sty.
sen kablage o ett skapligt batteri,måste ju ha en cd o få ut signal t ill steget,om man inte kör bandare,me högnivåkablage,för o spara lite,kanske vinylspelare?
leta bil på skroten en riktigt kompakt jävel.

barnslig disskution..de går men inte me en komponent.

tokfrans
982 Inlägg
16 december 2008
steg 2500kr
basar öhm ja.. inte mkt.. räkna på 200kr då? 800totalt

tommie hade org batteri fram och nått annat skit batteri bak.

pioneers billigaste cd med lågnivå och några kablar han typ bara hittade hemma..  nästan gratis. och de går..

NOG MED OT!!! håller till ämnet nu..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
k1mm0 skrev:
steg 2500kr

pioneers billigaste cd med lågnivå och några kablar han typ bara hittade hemma..  nästan gratis. och de går..

han slog ju nästan tokens topp notering i år då me de skitet:D gött

1 058 Inlägg
16 december 2008
pattilatti2 skrev:
k1mm0 skrev:
steg 2500kr

gav 2000 för sla 1500:at, och 2000kr för basarna NYA. det satt i en golf 2 som vart helt odämpad. hade ett okq8 batteri bak och 22mm2 kablar.

vad jag ville bevisa var att det inte krävdes några enorma summor för att få bas som fick folk att må illa och vilja hoppa ur bilen..

Mvh Tommie
Senast redigerat av vw_performance (16 december 2008)

PoLoud =D

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
vw_performance skrev:
pattilatti2 skrev:
k1mm0 skrev:
steg 2500kr

gav 2000 för sla 1500:at, och 2000kr för basarna NYA. det satt i en golf 2 som vart helt odämpad. hade ett okq8 batteri bak och 22mm2 kablar.

vad jag ville bevisa var att det inte krävdes några enorma summor för att få bas som fick folk att må illa och vilja hoppa ur bilen..

Mvh Tommie

men om du vill göra det seriöst då?
i en värdig bil är det lika lätt då?
en golf 2..men snacka en vanlig sedan.
alla klarar väl av o göra de du gjorde?
golf1 golf 2 golf 3 osv..fiat,hit o dit..
liten bil basen står ju fan under vindrutan svårt o få till tryck ..AMEN
sorry för OT du hadde mätt det till 148.6DB?
ja de va ju bra.för du måste haft en perfekt LÅDA till dom basarna då..o bra me ström..så riktigt sunkigt vare inte;)

Sök