3241
Sök

Törstig sierra -88

31 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
FORD SIERRA 2,0I CL KAT
Motorvolym: 1993cc
Motorstyrka: 74
Motorkoder: N4B

Har en ford sierra -88 som vinterbil, problemet är ett den dricker så sjukt mkt. Den dricker oftast 1.8-2.0L milen skithögen och då är det motorvägskörning vi pratar om.
Jag pendlar mellan borås och gbg, det är de jag har bilen till och då dricker den som minns i 130-140k/h. Ibland dricker den 1.5 liter milen med.. med andra ord en riktigt skithög..

Tänkte om det kanske kan ngt känt fel som ngn här visste ngt om..

tack på förhand

..........

Entreprenör
1 784 Inlägg
18 december 2008
Juline skrev:
FORD SIERRA 2,0I CL KAT

Har en ford sierra -88 som vinterbil, problemet är ett den dricker så sjukt mkt. Den dricker oftast 1.8-2.0L milen skithögen och då är det motorvägskörning vi pratar om.
Jag pendlar mellan borås och gbg, det är de jag har bilen till och då dricker den som minns i 130-140k/h. Ibland dricker den 1.5 liter milen med.. med andra ord en riktigt skithög..

tack på förhand

Felet e uppenbart.. "FORD SIERRA"
Senast redigerat av mrbuggy (18 december 2008)

CNC operatör
280 Inlägg
18 december 2008
mrbuggy skrev:
Juline skrev:
FORD SIERRA 2,0I CL KAT

tack på förhand

Nu får du förklara hur du tänker?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Entreprenör
1 784 Inlägg
18 december 2008
MHperformance skrev:
mrbuggy skrev:
Juline skrev:
FORD SIERRA 2,0I CL KAT

tack på förhand

Du vet väl va FORD betyder..?

CNC operatör
280 Inlägg
18 december 2008
mrbuggy skrev:
MHperformance skrev:
mrbuggy skrev:

Fodrar Ordentliga Reprationer Dagligen om du tänkte vara lustig?

Entreprenör
1 784 Inlägg
18 december 2008
MHperformance skrev:
mrbuggy skrev:
MHperformance skrev:

Fodrar Ordentliga Reprationer Dagligen om du tänkte vara lustig?

Fordrar Omsorgsfull Renovering Dagligen. De va väl lustigt.!!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 december 2008
Familjen Olssons Rullande Dass wink

On-T: kan vara flera fel, nu kan jag inte årsmodellerna så bra men det är elektronsikt sprut på den va? isåfall kan det ju vara en kallstartsgivare som hängt sig, kass termostat ifall det är kallstart via de vanliga spridarna, eller vakumläcka, kass BTR mm, mm...

371 Inlägg
19 december 2008
Mät upp spjällägesgivaren och kolla så den är ok.
Sen kan du kolla så lamdan fungerar.
Går den konstigt eller är den bara törstig?

31 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
need_4_boost skrev:
Mät upp spjällägesgivaren och kolla så den är ok.
Sen kan du kolla så lamdan fungerar.
Går den konstigt eller är den bara törstig?

Den går hur fint.. förutom att den ibland. inte ofta har hoppat när man kör, den hackar lixom.. men de har den inte gjort så länge, dock så är den lite känslig när man ska köra iväg.. den vill nästa dö om man nuddar gaspedalen, man får lixom trycka på den två gånger typ.. fast den har aldrig dött av det men den är skit nära på att göra det..

..........

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 december 2008
Ett klassiskt fel på sierra är annars att det är hål i tanken, kolla över det lite snabbt, och nej! Du känner inte alltid om det luktar bensin, jag hade hål i tanken på min vita och det märkte jag inte förns jag tankade fullt och hälften rann ur och då hade jag vart där och nosat som fan innan.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

CNC operatör
280 Inlägg
19 december 2008
TFkarlsson skrev:
Ett klassiskt fel på sierra är annars att det är hål i tanken, kolla över det lite snabbt, och nej! Du känner inte alltid om det luktar bensin, jag hade hål i tanken på min vita och det märkte jag inte förns jag tankade fullt och hälften rann ur och då hade jag vart där och nosat som fan innan.

sant, har vatt så på tre av mina, tog väldigt tag innan jag märkte det
O-T
att bilen går ryckigt kan bero på mycket, min ena gick väldigt ryckigt emellanåt, kom knappt upp  i 70 km/h vissa dagar, det hjälpte när jag bytte stiften, men kan det inte vara stopp i returen? så den får för mkt? avläs stiften, så får du reda på om den går för fett/snålt, är det okej, så kan du kolla tanken

MVH

31 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Uppskattar verkligen era svar.. ska kolla upp detta nu uner julledigheten

GOD JUL

/Niclas

..........

CNC operatör
280 Inlägg
19 december 2008
Juline skrev:
Uppskattar verkligen era svar.. ska kolla upp detta nu uner julledigheten

GOD JUL

/Niclas

God hjul och gott nytt år ! smile

309 Inlägg
19 december 2008
Om den går fett borde den starta och gå bra kall fast gå sämre när den blir varm?
Gör som så att du kollar felkoder.. Troligtvis det billigaste sättet att hitta felen på din bil, du vet hur man gör hoppas jag?

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
19 december 2008
_Nas_ skrev:
Gör som så att du kollar felkoder.. Troligtvis det billigaste sättet att hitta felen på din bil, du vet hur man gör hoppas jag?

Om inte annat så finns det beskrivet här: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=35668

31 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
_Nas_ skrev:
Om den går fett borde den starta och gå bra kall fast gå sämre när den blir varm?

ah fan inga prob..

..........

Sök