SKytrax skrev:
Dj_Aleks skrev:
SKytrax skrev:
förstår inte varför man ska ha en dator till i bilen ? jag menar hur krånligt kan de inte bli med tangent bordet osv , pek skärm är ju inte det fyndigaste häller , dells svår att "peka" rätt när väll bilen är i rörelse . och sedan att skärmen blir så flötig å jäklig .. skaffa en bra navigation i stället då kan du spela mp3 /dvd osv
mitt tips skippa dator i bilen , behövs bara en bärbar när man ska mappa sen är de bra .
Mvh
Eh..nu är du ju RIKTIGT ute o cyklar måste ja säga..
Svårt att peka rätt? ja kan få mina knappar att vara 300 pixlar eller 10 pixlar, du väljer själv storlek på pekytan.
Jag gör allt en "bra" navigator kan göra med min dator + 100000 saker till...
jasså kan du ? det är ju snyggt med två knapparr över hela skärmen
+100000 andra saker som du endå inte har nån direkt nytta av , utan mer tycker det är grymt när du står där utanför korv grillen .
man måste ju ha användning för sakerna grabbar annars är det bara onödigt , för att bara "vara" där gör ju ingen nytta direkt ?
det är samma sak som sånna show bilar med så mycket skit på dom o i dom så det inte går å köra dom , fattar inte poängen då ?
man stylar en bil för att den ska se grymare ut en orginal , för de ska sticka ut .
inte för att man ska ha den i garaget hela livet för den inte går å köra .
Poängen var väl knappast huruvida det är snyggt eller inte, snarare att det skulle vara svårare med en pekskärm än en bilnavi, vilket är fel.
Fortsättningsvis slipper jag skivor, jag lagrar allt på hdd..så när du flippar skivor från solskyddet så har ja allt organiserat och kan fokusera på körningen istället för att hitta just den där skivan med just den där låten, den ligger där, ett knapptryck bort.
Nästa användningsområde som calibra är inne och pillar på, koppla ihop med ECU..
Låt oss säga att du kör civincoboxen..då kan du lägga in flera olika mappningar, styra varje givare, få upp mätvärden direkt, ändra mappar on-the-fly etc etc..vill se dig göra sånt med en bilnavi
Du har möjlighet att kontrollera i princip allt som går på 12v, belysning, extrautrustning mm..
Nolla felkoder? inga problem! du kan förövrigt vara en mobil bilmeck som alltid kan nolla felkoder vart polarna än befinner sig..
ska ja fortsätta?
Förövrigt förstår jag inte vad styling har i sammanhanget att göra då vi diskuterar invändig utrustning som knappast påverkar bilens köregenskaper...