Tips på vad jag kan göra för att få mitt framsystem att låta bättre.
Jag saknar tryck i middarna, det låter väldigt tamt enligt mitt tycke.
Kör endast med framsystem för tilfället så skulle vilja få det lite bättre tweakat om man säger så
fram tills att jag hunnit spara ihop pengar till någon 8" bas som spelar bra, pga. har lite plats över i skuffen
Hu: Kenwood KDC BT60U
Framsystem: Hertz HSK 165.4
Steg som driver framsystem: Focal Solid 4 som körs i bryggat läge så ca. 200Wrms per dörrsida.
Montering: 22mm baffelringar i spånskiva som är målade för att stå emot fukt lite bättre skruvat med självborrande montage skruv i plåten i innerdörren, tätat med utomhusfog mellan baffelring och plåt.
Dörrsidan är delvis dämpad som syns på bilden.
Hur tycker ni man bör ställa inställningarna på steget: Gain, Freq, crossover ?
Och hur tycker ni jag bör ha inställningarna på stereon finns en jäkla massa som jag inte riktigt förstår mig på helt 100
Steget har en sådan funktion så att man kan köra med en lågnivå så finns det en knapp man trycker på som bryggar båda sidorna så man får ljud ut ur alla kanaler fast man bara har en lågnivå, kan jag få ut en märkbart bättre signal och bättre ljud om jag skulle dra en till lågnivå? har även testat att köra med Y-split och den funktionen avstängd men blev ingen märkbar skillnad.
Kan även passa på att fråga, vad ni tror för 8" bas som vore lämplig, har lite plats över i skuffen pga. hundbur (Obs! har inte tänkt använda basen när hunden är med) så har inte allt för mycket plats på sidan om buren, men har sett att vissa 8tummare klarar sig med ca. 20liters låda portad och det lär jag få ut utan större bekymmer.
Har sneglat lite på Gladen Sqx 8 och Rockford P1S28 eller Rockford P2 8, dessa ligger bra i prisklassen jag tänkt lägga på bas. Någon som har utlåtande av dessa? Har tidigare haft en DD 1508 som spelade bra som fasen dock så ligger den nu utöver min budget.
Har inget bassteg för tillfället så det måste också köpas, men vill först & främst ha förslag på lämplig bas som trycker på bra i liten låda(helst portad) och gärna är lättdriven.
Tack på förhand!
/ Henke