Hej,
Har lite problem med mina ljudprylar i bilen. Första försöket att dra ljud i bilen gick inte så bra. Köpte ett begagnat oanvänt slutsteg, Mutant NW280SP och en begagnad 12" bas, Mutant MT1207 som sitter i en sluten låda. Köpte även ett 21mm kabelkit hos Biltema för 449:-. Min stereo är en Pioneer DEH-1500UB.
Slutsteget är ordentligt jordat i bälteshållaren, slipade det helt plåtrent under. Strömmen är dragen med säkringen ~20cm ifrån batteriet. Remote och lågnivå är också draget. Drog de båda genom mittkonsolen mellan stolarna.
Slutsteget startar och lyser grönt när jag startar stereon men problemet är att basen knappt låter något. Slutsteget är inställt på LPF runt 80Hz och stereon har likvärdiga inställningar som slutsteget. Har provat att ha gain ända på max. Nuddar jag basen så känner jag att vibrationerna ökar när jag höjer gainern men man hör knappt någon bas alls. Vrider jag på "Super Bass" på slutsteget till 12db så låter basen väldigt illa. Typ skorrar i takt med basljudet.
Har provat att vända kablarna från basen till slutsteget och att köra bryggat och vanligt. Har även vänt på lågnivå kablarna och testat att bara köra med 1 lågnivå kabel utan framgång. Alla säkringar är hela och protection lampan har aldrig tänts.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Basen som är kass? Skruvade ur basen ur lådan och det luktar jäkligt bränt, väldigt mysko lukt. Inget som syns dock. Kanske har användaren innan storrökat i bilen.
Senast redigerat av volvoklints (11 juni 2015)