aaa får kolla på de om jag kan komma över en sån mätare. okey aa tänkte om de e knas på mitt gammla steg så kanske man skall satsa på ett nytt om de e kortis i steget på nått sätt tänkte jag på.
Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto. Sketchys Racing Team.
Jag har en 9-3a SS årsm 05 och har lite funderingar kring slutsteg.. På papprena står det att ljudsystemet är 150W alltså det mellanstora? Har läst här på forumet att det ska finnas ett slutsteg i bagagen men jag hittar inget, inte heller i luckan till vänster. I luckan till vänster finns bara enheten för skivan till GPSen. I taket på bagagen sitter det en grå metalldosa som jag inte riktigt vet vad det är.. testade att dra ut sladdarna och då dog stereon så det är nog ICE (osäker på namn) ?
Någon som har idé på vart slutsteget kan sitta ellet det kanske inte esn ska sitta något med det ljudsystemet?
Du har nog snurrat till det, med mellansystemet som du har så är det bara en förstärkare under förarstolen. Om man däremor har stora systemet så sitter det även en till vänster i skuffen. Klumpen i hatthyllan är GPS boxen.
Du har nog snurrat till det, med mellansystemet som du har så är det bara en förstärkare under förarstolen. Om man däremor har stora systemet så sitter det även en till vänster i skuffen. Klumpen i hatthyllan är GPS boxen.
Jahaaaa för det jag tänkte komma fram till var att om det är lönt att koppla ev dörrhögtalarna till ett slutsteg eller kanske nya högtalare i hatthyllan för att få lite mer tryck.. Har bytt högtalarna i instrumentpanelen och det gav helt klart bättre ljud. hade inte väntat mig bättre bas men nu blir jag sugen på att öka trycket i ljudet mer, så tänkte göra någon som är diskret men att man hör skillnad på ljudet..
Ett tips isåfall, dämpa dörrarna och koppla på ett slutsteg så ska du se att det blir mer drag i dom. Sen kan du alltid komplettera med en baslåda eller ett par 6x9or i hatthyllan som du kör som basar.
Ett tips isåfall, dämpa dörrarna och koppla på ett slutsteg så ska du se att det blir mer drag i dom. Sen kan du alltid komplettera med en baslåda eller ett par 6x9or i hatthyllan som du kör som basar.
Har redan dämpat dörrarna men vill ha äänu mer tryck, så är det ett slutsteg som ska kopplas till dörrhögtalarna då och även till nya högtalarare i hatthyllan eller hur ska man göra? En till sak, om man köper slutsteg går det fortfarande att justera basen via stereon eller försvinner den funktionen?
Basen kommer du fortfarande att kunna justera via vredet på ICMen ja. Du kommer få mer drag i dörrarna med ett riktigt slutsteg men det blir ännu mer skillnad om du kompletterar med en baslåda eller 6x9" basar i hatthyllan.
nu har man ännu en fråga... va o köpte grejer till o koppla in det andra genesis steget till fronthögtalarna idag. men nu får ja bara bas i dom... har satt en y-förgrening på lågnivån så en sladd går till bakre steget som är till basen o den andra till genesis steget som är till frontarna.
Basen kommer du fortfarande att kunna justera via vredet på ICMen ja. Du kommer få mer drag i dörrarna med ett riktigt slutsteg men det blir ännu mer skillnad om du kompletterar med en baslåda eller 6x9" basar i hatthyllan.
Kan finnas en meny som du bara kommer åt när enheten är avstängd, vet att det har funnits såna menyer i Pioneers maskiner förut iaf. Kolla i en magiska instruktionsboken så ska du se att du hittar precis hur du ska göra.
Kan finnas en meny som du bara kommer åt när enheten är avstängd, vet att det har funnits såna menyer i Pioneers maskiner förut iaf. Kolla i en magiska instruktionsboken så ska du se att du hittar precis hur du ska göra.
har kollat i instruktionsboken o hittade det med preout... men sen så funkar det fan inte när ja prövar vad som står på stereon:( ska pröva när den är avstängd så får vi se:)
Håller med Honda_nicko tror lådan är lite för stor. satsa på en minde sluten låda skulle jag tro. jag hade en 1200W sony explode 12a i en 45 liters sluten låda. och de blev ett mycket bra ljud. kolla på ritninger för den basen du har och bygg en själb om du har möjlighet.
Senast redigerat av allxjohansson (19 juni 2011)
Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto. Sketchys Racing Team.