3085
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

81 Inlägg
7 juli 2011
evilaudio skrev:
xLas skrev:
Hur och vad behöver jag för att slippa 6x9orna i hatthyllan som låter som kråkor på LSD när man vrider upp volymen och basen börjar jobba?
6x9orna har pajjat så dom ska kastas så jag tänkte köra på vad som nu passar där orginalhögtalarna till en E30 sitter samt något som spelar högt.

Har just nu ett Kenwood KAC-7251 800W slutsteg som driver basen medans stereon(Kenwood KDC-4047u) driver både 6x9orna och orginalhögtalarna.
Räcker det att byta ut orginalhögtalarna för ett helt okej ljud, utan att köra med något slutsteg?

exakt hur är de byggt i skuffen?  sen tror ja att 6*9" låter illa för att dom får på tok för lite effekt.

Fyrkantigt med en rektangulär port på sidan, ungefär som till MDS FR12W det vill säga inte det bästa för att få in trycket i kupén. Därav orsaken till varför 6x9orna är döda, bagaget på E30 är så satans tätt så allt det basen har spelat har gått genom 6x9orna tidigare, har nämligen ingen låda till 6x9orna utan dom sitter öppet.
Måste bygga om lådan så jag har en port upp genom hatthyllan bara, funderar på att plugga porten på lådan jag har nu och bygga om så porten går uppåt istället, rakt genom hatthyllan.

907 Inlägg
8 juli 2011
Finns det nån omvandlare som man kan köpa till en stereo som inte har usb?

16 197 Inlägg
8 juli 2011
primeramannen skrev:
Finns det nån omvandlare som man kan köpa till en stereo som inte har usb?

va e de för stereo d u har?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

907 Inlägg
8 juli 2011
det vet jag inte ännu syrran har köpt en audi a6:a som vi ska ha på semestern och det är lättare att ta med ett usb minne än att hålla på släppa skivor.
därför frågade jag
för en 02:a lär väl inte ha usb orginal
Senast redigerat av primeramannen (8 juli 2011)

16 197 Inlägg
8 juli 2011
primeramannen skrev:
det vet jag inte ännu syrran har köpt en audi a6:a som vi ska ha på semestern och det är lättare att ta med ett usb minne än att hålla på släppa skivor.
därför frågade jag

http://www.dension.se/

för alla möjliga orginalstereos..

907 Inlägg
8 juli 2011
evilaudio skrev:
primeramannen skrev:
därför frågade jag

skit var det så dyrt då blir det nog köpa en ny stereo istället men tack för hjäpen iallafall

16 197 Inlägg
8 juli 2011
primeramannen skrev:
evilaudio skrev:
primeramannen skrev:
därför frågade jag

skit var det så dyrt då blir det nog köpa en ny stereo istället men tack för hjäpen iallafall

fast de e inte alltid de går att byta orginalstereon i bilar.. de e just därför dension har tagit fram dessa boxar.

907 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
primeramannen skrev:
evilaudio skrev:

fast de e inte alltid de går att byta orginalstereon i bilar.. de e just därför dension har tagit fram dessa boxar.

okej det visste jag inte
jag får se bilen idag då får jag se om det går eller inte

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
9 juli 2011
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318857
e det ett bra baspaket till att börja med? och sen ska de passa bra i typ nästan alla bilar..
dubbla 12" räcker väl långt?big_smile

Lobster knife fight

2 035 Inlägg
9 juli 2011
Jeqpe skrev:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318857
e det ett bra baspaket till att börja med? och sen ska de passa bra i typ nästan alla bilar..
dubbla 12" räcker väl långt?big_smile

Slut i lager står det ju, men dem får väl in det igen. Men kanske inte steget. ring å fråga.

Jag har 2 sånna basar i en låda som jag vill sälja så är du intresserad så säg till.

Det är väldigt bra basar. Basar på riktigt bra. Dem tål mycket med effekt.

Jag skulle tycka det steget var lite klent för att spela riktigt högt dock.

Biljudsveteran sen 1984!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
9 juli 2011
aa men ja ska inte köpa bas än så ja kan vänta till dom fått in det igen tongue

Lobster knife fight

2 035 Inlägg
9 juli 2011
Jeqpe skrev:
aa men ja ska inte köpa bas än så ja kan vänta till dom fått in det igen tongue

Steget kanske dem inte får in igen. Detta är bara vad jag tror eftersom steget är gammalt och jag tror det har utgått på andra ställen.

Men köp du två nya sånna basar, kostar 5000. Eller köp min låda beggad. Å köp steg sen.
Davidzzon ska ju sälja sitt AQ 3500 för typ 7000, det skulle rocka på.

Biljudsveteran sen 1984!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
9 juli 2011
aa  men 7000:- för ett steg har jag inte råd med tongue fundera på att lägga lite över 10000 på allt tongue

Lobster knife fight

2 035 Inlägg
9 juli 2011
Jeqpe skrev:
aa  men 7000:- för ett steg har jag inte råd med tongue fundera på att lägga lite över 10000 på allt tongue

Kolla in min annons

Biljudsveteran sen 1984!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
9 juli 2011
aa jo har sett den tongue

Lobster knife fight

750 Inlägg
9 juli 2011
tjena, vet att frågan har kommit upp tidigare men kunde inte hitta den nu, jag har en saab 9-3 som jag bytat ut orginal stereon på till en kenwood 6047u, när jag stänger av bilen och sedan startar igen är det som att alla mina inställningar försvinner ifrån stereon, fick höra av en att jag skulle byta plats på 2 st kablar, vilka? smile

MVH Sydeken

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 juli 2011
Sökfunktionen funkar än så vitt jag vet, och frågan har kommit upp måååånga gånger förut så du borde kunna hitta svaret. Men nu är jag snäll och skriver det en gång till. wink Röd och gul är det som ska byta plats.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

750 Inlägg
9 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Sökfunktionen funkar än så vitt jag vet, och frågan har kommit upp måååånga gånger förut så du borde kunna hitta svaret. Men nu är jag snäll och skriver det en gång till. wink Röd och gul är det som ska byta plats.

tack för svaret! smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

535 Inlägg
9 juli 2011
Håller på att fundera på vad jag ska skaffa för ljud till min Caddy pickup. Är ute efter harmoniskt balanserat ljud med brett frekvensomfång. Är så trött att bas/midbas knappt finns med alls i original ljudsystemet.

Så jag undrar nu lite över hur jag kan göra. Baslåda är det inte tal om då det inte får plats. Tänkte försöka hålla en budget på två lakan för slutsteg och högtalare.

Min första tanke är att bygga små lådor för 6*9or bakom sätena. Lådorna kanske går att få ca 5-10 liter stora. Blir det för litet om dom ska kunna spela lagom djupt?
Annars funderar jag på 6,5or i dörrarna. Men det blir istället mycket jobb att få till bra. Täta, dämpa, göra dörrsidor för högtalarna osv.
Så vad tror ni? Alla tips och ideer är varmt välkomna.

Motorer utan turbo.....suger!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 juli 2011
Varför 6x9or i lådor? Du kommer inte få nån djupbas alls ur dom med så små lådor, stoppa i en eller ett par 6,5" basar istället. Om du har plats för 18L låda så kan jag rekommendera 2st DLS RW6 i portad låda. Annars t.ex. Amega QW6 i 5L slutet. Båda spräcker dock din budget när det även ska inhandlad slutsteg. Ett billigare alternativ är Hertz ES200 i sluten låda.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök