3530
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

535 Inlägg
10 juli 2011
Tack för all hjälp!! Det var det jag var rädd för. Tänkte att lådor lär funka eftersom det finns färdigbyggda såna att köpa. Helst när caddy kupén är så pass liten.
6.5" basar kommer då få plats. Men finns det inte risk att dom lätt tar över då? Visst man ställer ju gain på slutsteget, men ändå. smile Originalhögtalarna är ganska kass jämfört med basen menar jag. Tänkte därför om det kunde vara bra med koaxialer/kithögtalare om dom var bra balanserade från början?

Motorer utan turbo.....suger!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2011
Hej alla.

Måste fråga om någon vet vad som kan vara knas med våran stereoenhet?

Har precis blivit klar med nya ljudet och skulle starta stereon för första gången. den hoppar igång när man startar den men inget händer. sen måste man trycka ur skivan och sätta i den igen för att musiken ska starta OCH hela enhetenär död. ingenting lyser förrutom eject knappen och "on" knappen diplayen och allt annat är kolsvart.

Spelar som sagt musik men allt är svart. den har legat i en dammfri låda helt orörd under bygget och själva ehneten som sitter i bilen är oxå orörd då va bara byggt om bagaget. vad kan det vara? trasigt, säkring, eller ja.. står helt still här nu :S

Riktigt tacksam för svar.

1 Inlägg
10 juli 2011
Hejsan! tänkte höra om nån har erfarenhet av Kicker L7 8'' och om dom låter bra? tänkt sätta 2st i hatthyllan .

Ålänning!
532 Inlägg
11 juli 2011
Har för tillfället en MTX audio thunder 6000 T612-22 och är inte riktigt nöjd med den sad är en Rockford T112D2 bättre?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
11 juli 2011
Pexi92 skrev:
Har för tillfället en MTX audio thunder 6000 T612-22 och är inte riktigt nöjd med den sad är en Rockford T112D2 bättre?

Mindre konarea.. I mitt tycke, nej.. Det är lite pest eller kolera så att säga.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Ålänning!
532 Inlägg
11 juli 2011
Tokken skrev:
Pexi92 skrev:

Mindre konarea.. I mitt tycke, nej.. Det är lite pest eller kolera så att säga.

aha, den har ju mindre känslighet men klarar av 200W RMS mera. Men en Hertz Hi-Energy HX300D.5 då?
Annars tipsa mig om nån bra 12" bas i samma prisklass.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 juli 2011
Lemmy_Kilmister skrev:
Tack för all hjälp!! Det var det jag var rädd för. Tänkte att lådor lär funka eftersom det finns färdigbyggda såna att köpa. Helst när caddy kupén är så pass liten.
6.5" basar kommer då få plats. Men finns det inte risk att dom lätt tar över då? Visst man ställer ju gain på slutsteget, men ändå. smile Originalhögtalarna är ganska kass jämfört med basen menar jag. Tänkte därför om det kunde vara bra med koaxialer/kithögtalare om dom var bra balanserade från början?

Det bästa vore ju ett kit fram, 6,5" basar bakom stolarna och sen ett steg att driva allt med. Men då drar priset iväg. wink Du kan ju annats börja med nya högtalare fram och ett steg till dom och se vad du tycker, en fördel då om du köper ett 4-kanalssteg så du kan koppla på bas i framtiden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

95 Inlägg
11 juli 2011
Hej, en fråga om funktion på vars man sätter basportarna, blir det bättre eller sämre beroende på vars dom sitter, funderar på att bygga om min låda till mina jbl p1222 och funderar på att trycka i 2st 4tums aero portar uppåt på lådan, någon som har ett bra svar på om detta är en skit ide eller eller en fungerande, ska nog även nämna att ljudet är i en kombi smile

I rather go low and loud insted of fast and invisible

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 juli 2011
Man brukar rekommendera att ha port och bas på samma sida, men det kan även fungera att ha dom på olika sidor, dock med risk för utsläckning av vissa frekvenser.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

95 Inlägg
11 juli 2011
Tack för snabbt svar smile det var det jag var lite rädd för, lådan går inte att göra nog bred så det var i det sammanhanget jag hade tänkt sätta dom uppåt istället. Vet inte hur det skulle bli om man bygger lådan på höjden, då skulle man ju kunna få portarna på samma sida ? nån aning om det blir ett bra resultat smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
535 Inlägg
11 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Det bästa vore ju ett kit fram, 6,5" basar bakom stolarna och sen ett steg att driva allt med. Men då drar priset iväg. wink Du kan ju annats börja med nya högtalare fram och ett steg till dom och se vad du tycker, en fördel då om du köper ett 4-kanalssteg så du kan koppla på bas i framtiden.

Låter som en bra plan det här! Blir att börja med dörrarna och jobba sig vidare sen. Åter tack för hjälpen!

Motorer utan turbo.....suger!

95 Inlägg
11 juli 2011
Piratstikins skrev:
Ingen som har nå bra svar på min tidigare fråga? smile

Prövat med att rengöra stiften? smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
11 juli 2011
Vad Tycker ni om Orinons grejjer ?? Köpte nyss ett 5,25 kitt billigt utav en bekant men har inte fått tummarna ur att montera det än, är det bra grejjer jag fått fatt i ?? smile

2 035 Inlägg
11 juli 2011
CHEEVA skrev:
Vad Tycker ni om Orinons grejjer ?? Köpte nyss ett 5,25 kitt billigt utav en bekant men har inte fått tummarna ur att montera det än, är det bra grejjer jag fått fatt i ?? smile

Orion om det är det du menar är bra grejer. Men om just det du köpt är bra vet jag ju inte. Men nytt är det bra grejer.

Biljudsveteran sen 1984!

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
11 juli 2011
bosabengt skrev:
CHEEVA skrev:

Orion om det är det du menar är bra grejer. Men om just det du köpt är bra vet jag ju inte. Men nytt är det bra grejer.

Jo det var orion var det jag menade smile Var tydligen ganska nya prylar ...

2 656 Inlägg
11 juli 2011
CHEEVA skrev:
bosabengt skrev:
CHEEVA skrev:

de beror ju helt på vilken serie :p

Ålänning!
532 Inlägg
11 juli 2011
becko skrev:
Tack för snabbt svar smile det var det jag var lite rädd för, lådan går inte att göra nog bred så det var i det sammanhanget jag hade tänkt sätta dom uppåt istället. Vet inte hur det skulle bli om man bygger lådan på höjden, då skulle man ju kunna få portarna på samma sida ? nån aning om det blir ett bra resultat smile

Jag har inte märkt så mycket skillnad, har basen riktad bakåt och porten ovanpå. Dock är inte registret så värst stort när den är stämd till 35-32Hz. Dock så spelar den riktigt högt smile 122,8dB

95 Inlägg
11 juli 2011
Pexi92 skrev:
becko skrev:

Jag har inte märkt så mycket skillnad, har basen riktad bakåt och porten ovanpå. Dock är inte registret så värst stort när den är stämd till 35-32Hz. Dock så spelar den riktigt högt smile 122,8dB

Okej låter underbart, är bara hämta en skiva och testa med andra ord big_smile
Tack för svar smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
11 juli 2011
ekelund88 skrev:
CHEEVA skrev:
bosabengt skrev:

de beror ju helt på vilken serie :p

vet faktiskt inte vilken serie det är just nu ... men skulle gissa på att de är cobalt serien, det enda jag vet nu är att de är silvriga

Sök