2460
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

2 035 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
Lonefox skrev:

Nej nej. Just till diskanterna har jag 2x60 klass A watt smile

Ok.

Som sagt så funderar jag på beyras 5.25 och HD25 det blir ca 2600:- snabbt räknat och då tänker jag som så att för det kan jag ju få ett riktigt schysst kit.

Kan säga att du kommer inte hitta ett vanligt bilstereokit för samma pengar som ens spelar i närheten så högt.

spelar beyra midden och HD25 lika bra och rent vid låg nivå? alltså inte full sketa på stereon?
Kan HD25 spela lågt också?? Man vill ju inte att det ska skrika satan hela tiden.

Biljudsveteran sen 1984!

DLS
1 147 Inlägg
13 juli 2011
Diskuteras det PA här eller är jag fel ute? PA i dörrarna vore inte fel alls wink

2 035 Inlägg
13 juli 2011
huntelaar skrev:
Diskuteras det PA här eller är jag fel ute? PA i dörrarna vore inte fel alls wink

Japp det diskuteras PA.  Är sugen på det eftersom det tydligen spelar grymt högt.

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
13 juli 2011
huntelaar skrev:

ja kör PA i min vita jetta... smile  har nog aldrig varit så nöjd över ett framsystem förut.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
13 juli 2011
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

Ok.

Som sagt så funderar jag på beyras 5.25 och HD25 det blir ca 2600:- snabbt räknat och då tänker jag som så att för det kan jag ju få ett riktigt schysst kit.

Kan säga att du kommer inte hitta ett vanligt bilstereokit för samma pengar som ens spelar i närheten så högt.

spelar beyra midden och HD25 lika bra och rent vid låg nivå? alltså inte full sketa på stereon?
Kan HD25 spela lågt också?? Man vill ju inte att det ska skrika satan hela tiden.

finns nog risk att den kan va vass men de går ju att justera..

DLS
1 147 Inlägg
13 juli 2011
PA spelar sjukt högt.. Men hur tål de bilens väta i dörrarna tex?

2 035 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

Ja det är det jag är rädd för. hur dämpas den då? vet ju att det finns sån funktion på delningsfiltren till vanliga kit.
Men kan man inte bara sänka gainen?

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
13 juli 2011
huntelaar skrev:
PA spelar sjukt högt.. Men hur tål de bilens väta i dörrarna tex?

PA prylar e ofta coatade för att tåla väta.. de finns ju pa-riggar som hänger ute året runt på tex skansen,stadion å de funkar hur bra som helst..

händer inte allt för sällan att de ÖSregnar när de e konserer utomhus  wink

16 197 Inlägg
13 juli 2011
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

Ja det är det jag är rädd för. hur dämpas den då? vet ju att det finns sån funktion på delningsfiltren till vanliga kit.

har inte din stereo EQ?      ja har 3 olika Eqlägen som ja själv ställt in i min bil.. ett när man åker,ett när man vill dema lite mer vocaliskmusik å ett för "unts unts"..

DLS
1 147 Inlägg
13 juli 2011
Det är sant Örjan. Blev sjukt sugen att slänga i 2 st 6.5tummare i hatthyllan och parallellkoppla ihop dom till 4 ohm.  smile Dörrarna är inte att tala om ännu, orkar inte riva upp allt jobb jag lagt ner.. wink

2 035 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

har inte din stereo EQ?      ja har 3 olika Eqlägen som ja själv ställt in i min bil.. ett när man åker,ett när man vill dema lite mer vocaliskmusik å ett för "unts unts"..

a okej tänkte inte på det. trodde det skulle vara nåt mer avancerat.

vilka stereos passar? Måste ju kunna dela lågnivån på kanske nåt mellan 3000 - 4000 hz

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
13 juli 2011
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

vilka stereos passar? Måste ju kunna dela lågnivån på kanske nåt mellan 3000 - 4000 hz

ja kör en alpine 105 med IMPRINT box..

men en maskin som man ofta hittar rätt billigt idag är pioneer P88.   en bra maskin me mycke inställningar.

2 035 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

men en maskin som man ofta hittar rätt billigt idag är pioneer P88.   en bra maskin me mycke inställningar.

ja en 117 plus en pxa100 eller vad dem heter funkar ju, men då kan man ju hitta en beggad 9887 istället.

en p88 skulle vara fint att ha. finns inga nya eller. Har inte råd med den nya för 12000

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
13 juli 2011
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

ja en 117 plus en pxa100 eller vad dem heter funkar ju, men då kan man ju hitta en beggad 9887 istället.

en p88 skulle vara fint att ha. finns inga nya eller. Har inte råd med den nya för 12000

p88 brukar man hitta lite titt som tätt beggat för typ 2000kr.

1 215 Inlägg
13 juli 2011
om jag ska ha 2 slutsteg till basarna måste jag ju ha antingen en kabel från "out" från det ena steget till det andra, eller en Y-koppling innan stegen.

Måste de sitta någon slags "förstärkare" i mellan då eller spelar det ingen roll?

Det handlar om 2x gas alpha 500.1 och en jbl gt5 2402br låda
Senast redigerat av Pavva (13 juli 2011)

21 761 Inlägg
13 juli 2011
Det behövs ingen signalförstärkare, signalen minskar inte så mycket som man tror när en Y-koppling används. Utnyttjar man "OUT" från steget så ska den signalen vara lika stark som insignalen, dvs ingen förlust alls. smile

1 215 Inlägg
13 juli 2011
Drönirettab skrev:
Det behövs ingen signalförstärkare, signalen minskar inte så mycket som man tror när en Y-koppling används. Utnyttjar man "OUT" från steget så ska den signalen vara lika stark som insignalen, dvs ingen förlust alls. smile

okey tack så mycket för snabbt svar! smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

p88 brukar man hitta lite titt som tätt beggat för typ 2000kr.

Eller Eclipse CD8445 som slår P88an hårt på fingrarna wink Runt samma peng. Dock får man leta lite hårdare efter en sådan.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

53 Inlägg
14 juli 2011
Hej har en fråga, jag har en gas ga500 hu (http://www.fetbas.com/catalog/product_i … ts_id/1054)
Jag har 2 lågnivåpar ut å en sub, men om jag kopplar via sub utgången som är ensam, hur kopplar jag då i steget? Är ett 4kanals steg? Förstår att det blir mono men hur blir det i steget? Har ett Dls mra 41 steg

Tack för svar!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 juli 2011
Driver du basar med steget? Då behöver du en Y-splitt för att del upp signalen till ingångarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök