Jag har tätat invändigt plus silent coat sound absorber mellan dörrsida och plåt. Det bör räcka så tror jag.
Har också dämpat plåten utåt med silentcoat. Sen gjort en ny dörrsida i glasfiber. Testspelade lite provisoriskt idag utan att täta mellan dörren/dörrsidan och fick inte ut mycket bas. Så det är väl bara att fortsätta täta tills jag blir nöjd antar jag. Kommer ju inte kunna täta vid rutan, låset och drängeringshålet längt ner på dörren däremot.
Jag har tätat invändigt plus silent coat sound absorber mellan dörrsida och plåt. Det bör räcka så tror jag.
Har också dämpat plåten utåt med silentcoat. Sen gjort en ny dörrsida i glasfiber. Testspelade lite provisoriskt idag utan att täta mellan dörren/dörrsidan och fick inte ut mycket bas. Så det är väl bara att fortsätta täta tills jag blir nöjd antar jag. Kommer ju inte kunna täta vid rutan, låset och drängeringshålet längt ner på dörren däremot.
Ja, högtalarna är helt nya. Så det är väl också en del av orsaken till att basen fattas än antar jag.
Det är nog sant det du säger att dräneringshålet tätas då dörren stängs. Det är dock lite dumt då listen till rutan inte är särskilt tät. Kanske dörren är full i vatten nästa gång jag öppnar haha.
Är det någon som har några erfarenheter av MDS Torque - T5? Är det något att satsa på eller ska man leta efter något annat i denna prisklass?
dom e väl slut hos MDS så man måste förskottsbelata för att få sitt steg??
Ja men är inte i något behov att få det direkt
ja skulle va väääligt försiktig.. finns ingen vettigt förklaring till varför ett företag ska ja förskottsbetalning på en så billig sak å sen måste man köpa via Klarna.. (faktureringsföretag)
dom e väl slut hos MDS så man måste förskottsbelata för att få sitt steg??
Ja men är inte i något behov att få det direkt
ja skulle va väääligt försiktig.. finns ingen vettigt förklaring till varför ett företag ska ja förskottsbetalning på en så billig sak å sen måste man köpa via Klarna.. (faktureringsföretag)
Mjo jag tänkte också så först men de är ändå MDS som är ett stort företag, men de är klart gillar inte förskottsbetalning
Mjo jag tänkte också så först men de är ändå MDS som är ett stort företag, men de är klart gillar inte förskottsbetalning
dom e nog inte så stora som folk tror..
Hmm okej, får nog bli att strunta i det steget tills dom får in det isåfall. Är det något att ha för den delen? Eller ska jag satsa på något annat i den prisklassen som Zachry R1500D?
Så ringde hifikit i torsdags och sa att elementen jag beställt inte går att få tag på längre....
Så nu blir det eminence alpha 6 element istället som kräver portad låda och mycket större. F A N
Är det dödsdömt att göra en liten sluten låda för denna typen? Ska bara vara lite i bakgrunden
THIELE-SMALL PARAMETRAR: fs 118 Hz Re 7,2 ohm Le 0,19 mH Qes 0,60 Qms 5,68 Qts 0,54 Vas 5,8 liter Cms 0,26 mm/N Bl 8,0 T-M Mms 7 gram Xmax 0,00 mm Sd 126,7 cm² Xmek 10,92 mm
Det där är ju samma element som du skrev om i inlägg #7609, slutet tappar ljudtryck redan vid ca 150 Hz medan en basreflex på 10 liter går att spela ner till ca 100 Hz innan den börjar tappa ljudtryck.
Basen får ju redan nu nog med effekt så om du nu märker nån skillnad så är det nog ytterst marginell, möjligtvis att det låter bättre med steget du har nu.