2062
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

1 224 Inlägg
5 september 2011
Sitter fyra av dessa i bilen: http://www.rockfordfosgate.com/products … cale=en_US

Diskanterna är av märket GAS, men kommer troligtvis köpa nya
Senast redigerat av Mazda6sex (5 september 2011)

i-vtec Do you?

907 Inlägg
5 september 2011
Jag har en fundering det är nämligen så att jag har ett JL Audio 6,5"kit som sitter i min Opel och nu har jag köpt en Saab och i den finns det plats för 3,5" högtalare på brädan så nu undrar jag om det går att konvertera mitt kit till ett 3vägs i stället för ett 2vägs alltså jag funderar på att skaffa några 3,5" högtalare helst JL audio men då behöver jag ju ett nytt delningsfilter går det tror ni?

16 197 Inlägg
5 september 2011
Mazda6sex skrev:
Sitter fyra av dessa i bilen: http://www.rockfordfosgate.com/products … cale=en_US

Diskanterna är av märket GAS, men kommer troligtvis köpa nya

har du 6*8" i dörrana?     om de e GAS diskanter du har så fick ju me filter när du köpte dom..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2011
primeramannen skrev:
Jag har en fundering det är nämligen så att jag har ett JL Audio 6,5"kit som sitter i min Opel och nu har jag köpt en Saab och i den finns det plats för 3,5" högtalare på brädan så nu undrar jag om det går att konvertera mitt kit till ett 3vägs i stället för ett 2vägs alltså jag funderar på att skaffa några 3,5" högtalare helst JL audio men då behöver jag ju ett nytt delningsfilter går det tror ni?

Skippa filtren och diskanterna och kör midbasarn som just midbasar, driv med fördel med ett separat slutsteg så du kan sätta ett lågpassfilter till dom. I brädan kan du sen montera ett par 3,5" koaxialer, men om du ska ha JL, köp inte TR350CXi då iaf jag tycker dom låter väldigt skrikigt och med tunn botten, finns klart roligare alternativ!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 224 Inlägg
5 september 2011
Ja, har 6x8 original i dörrarna. Därför finns det inte så mycket att välja på. Har tyvärr inga filter till dessa ..
Säljer de fortfarande diskantkit med filter med?

i-vtec Do you?

16 197 Inlägg
5 september 2011
primeramannen skrev:

antingen så måste du ha ett annat filter eller så kör du med ett 4kanals steg till framsystemt å delar aktivt.

16 197 Inlägg
5 september 2011
Mazda6sex skrev:
Ja, har 6x8 original i dörrarna. Därför finns det inte så mycket att välja på. Har tyvärr inga filter till dessa ..
Säljer de fortfarande diskantkit med filter med?

de finns ju många som säljer lösa diskanter med lösa filter..

men de du bör göra e att "koppla ur" diskanten som sitter i koaxen isf.

907 Inlägg
5 september 2011
evilaudio skrev:
primeramannen skrev:

antingen så måste du ha ett annat filter eller så kör du med ett 4kanals steg till framsystemt å delar aktivt.

jag har ett GP4 som jag tänkte använda så det är inget problem men hur ska jag koppla då om jag ska dela aktivt?

907 Inlägg
5 september 2011
ChriZtoffer skrev:
primeramannen skrev:

Skippa filtren och diskanterna och kör midbasarn som just midbasar, driv med fördel med ett separat slutsteg så du kan sätta ett lågpassfilter till dom. I brädan kan du sen montera ett par 3,5" koaxialer, men om du ska ha JL, köp inte TR350CXi då iaf jag tycker dom låter väldigt skrikigt och med tunn botten, finns klart roligare alternativ!

vad rekommenderar du istället om jag nu vill ha JL Audio?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2011
Har inget att rekommendera från dom, har bara hört TR350CXi och gillar dom inte, men nya C2 (eller vad dom nu heter) kanske är okej, fast det finns andra 3,5" koaxialer som jag föredrar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

907 Inlägg
5 september 2011
ChriZtoffer skrev:
Har inget att rekommendera från dom, har bara hört TR350CXi och gillar dom inte, men nya C2 (eller vad dom nu heter) kanske är okej, fast det finns andra 3,5" koaxialer som jag föredrar.

men jag har ju redan diskanter så jag tänkte bara köpa vanliga 3,5" inte koaxialer

38 Inlägg
5 september 2011
Hej! kan man sätta y-splitar http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=243 på en lågnivåkabel så att man kan koppla in två slutsteg? har tyvärr inte två lågnivå utgångar på stereon sad

16 197 Inlägg
5 september 2011
primeramannen skrev:
ChriZtoffer skrev:

men jag har ju redan diskanter så jag tänkte bara köpa vanliga 3,5" inte koaxialer

har JL lösa 3,5" mellanregister?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2011
primeramannen skrev:
ChriZtoffer skrev:

Då blir det trixigare, så vitt jag vet så finns det inte alltför många 3,5" mellanregister med 4Ohms spole att välja på, speciellt inte om det ska vara normal infästning som passar rakt av i SAABen. Enklast är ändå ett par koaxialer och sen koppla bort diskanterna från ditt kit.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

21 761 Inlägg
5 september 2011
martin--a skrev:
Hej! kan man sätta y-splitar http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=243 på en lågnivåkabel så att man kan koppla in två slutsteg? har tyvärr inte två lågnivå utgångar på stereon sad

Ja, det går att göra så. smile

907 Inlägg
5 september 2011
evilaudio skrev:
primeramannen skrev:
ChriZtoffer skrev:

har JL lösa 3,5" mellanregister?

det är det jag inte vet

907 Inlägg
5 september 2011
ChriZtoffer skrev:
primeramannen skrev:
ChriZtoffer skrev:

Då blir det trixigare, så vitt jag vet så finns det inte alltför många 3,5" mellanregister med 4Ohms spole att välja på, speciellt inte om det ska vara normal infästning som passar rakt av i SAABen. Enklast är ändå ett par koaxialer och sen koppla bort diskanterna från ditt kit.

okej ja så kan man ju göra funderade nämligen vars jag skulle sätta diskanten men då behöver jag ju inte fundera på det;-)
då är det ju bara bekymret vilka jag ska köpa!

247 Inlägg
5 september 2011
Angående låda med slotport.. I en sedan, är det bästa att ha baffeln mot ryggstödet samt ha porten i mitten spelandes ut igenom skidluckan?

Hur ska elementen och porten placeras i en kombi bil för bästa möjliga ljud?

954 Inlägg
5 september 2011
portförslag till 2 spl 380-d1a 15" i 300 liters låda

3 466 Inlägg
6 september 2011
vw_nicko skrev:
portförslag till 2 spl 380-d1a 15" i 300 liters låda

Så stor som möjligt wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök