pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
men det roliga i detta är att
1 han får göra precis va han vill det är hans liv.
2 dom snuttarna som visas på youtube osv,klart folk vet va dom ger sig in på."säkert snackat me dom innan"
3 han saknar inte suntförnuft.då äre vi som sitter där o lyssnar brevid han,för vi har ett val vi lyssnare.
4 respekt för han o va han kan ska man ha.
5 säg nå negativt om allt jag skrivit
sen hur många kan bygga bilar som de går o åka omkring o spela 145-150db bara för de är kul..
o maxa betydligt mkt högre.?
sen att dom bilarna e grymt snygga med.inte en rutten skrothög
en sak i en lite golf men den pajjar ju o dör vid dom dben..
6,dom flesta bilar som spelar 160db plus håller nog inte allt för mkt..
Sade jag att han INTE kan bygga? Nej.
Sade jag att det INTE är hans val? NEJ.
Han SAKNAR sunt förnuft eftersom han sitter och utsätter sig själv för dessa typer av ljudtryck och bara rycker på axlarna åt farorna......och detta inspirerar andra som tar efter. Hänger du med på vad jag menar?
Ang. punkt 5.......kan du inte tåla att ngn annan har en annan åsikt och törs säga den......säg inget från början
(som i en viss tråd där du kämpade med näbbar och klor och envisades med en sak för att sedan ändra dig efter att du fått 3-4 pers på dig som sade ungefär samma sak....)
Men visst....ta du efter honom o strunta i riskerna du.....inte min hörsel som sabbas
Ang punkt 6......de flesta bilar som är byggda för att spela 160+ är ombyggda såpass mkt just FÖR ATT HÅLLA.
Så....end rant från min sida om detta.
jag ändrade inte mig någe,men ja orkar inte skriva exakt allt o precis i detalj som ja tänker.
vilket ja även förklarade i den tråden det vet du me.
jag tål kritik ,kan ta de om ja har fel me.
sen saknar inte han sunt förnuft fortfarande,för valet är hans o han gör va han vill.
precis som du kanske kör bil lite för fort ibland.du vet om risken men du väljer själv o pressa på gasen.
sen får man stå sitt kast oavsett,utgången av de man gjort.
sen att han dummar sig,tror ej han på heltid sitter o pressar 160db i de högra örat.
ja sitter ej i bilen vid sådana db.för jag uppnår inte sådana,och skulle ja en dag göra de..så kanske ja väljer o GÖRA DET..vem vet.
allt man gör i livet är valfritt sen får man stå sitt kast oavsett va.
Och du fattar fortfarande inte min poäng...
Poängen är just att han får andra att göra detta val UTAN ATT KÄNNA TILL RISKERNA....
Därför anser jag att han saknar sunt förnuft.
Han inspirerar folk utan att varna om riskerna med hög volym.....
Att han gör det själv skiter jag i, men att han inte talar om riskerna för andra när han gör det. DET är bara rent dumt. Så jo...han är dum i huvudet. Hänger du med i resonemanget nu?
Ang det med hastighet så är det en helt annan diskussion, men jag kan lova dig att jag går varken över min egna eller bilens gräns även om det är för fort. För för min del handlar det om flyt...ett jämt sådant
Sedan att man blir frustrerad när folk ligger 20-30km/h UNDER gränsen när jag åker till o från jobbet är en annan sak.
Och ang. den andra tråden så sade du exakt vad vi sade fast på ett annat sätt........eller hur?
"För den som inte har råd med 17K så är Eclipsen bättre" (ngt liknande) Så....jo nog ändrade du dig i vad du skrev kontra att den rakt av är bättre.....men nog om det.
Denna diskussion kan vi ta och lägga ner......för du verkar ändå inte fatta min poäng. Så nog om detta.