3057
Sök

Volvo S70R . Rimligt pris

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Severin skrev:
Frozen1985 skrev:
allt mellan 75-90,000:- för en S70R tycker jag är ett rimligt pris. med tanke på hur det är med ekonomin nu i sverige så skulle ajg ha väntat att sälja den tills sverige kommer på fötter igen.

Ja håller med dig.. Behåll bilen ! big_smile

De lutar åt att man har den kvar efter all denna diskution asså tongue
Märker att de inte är nån ide att sälja en bil i dessa tider hmm

Teddan
2 495 Inlägg
20 december 2008
det är otroligt svårt att sälja bil nu.

om du gillar din bil så skall du nog behålla den.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
det är otroligt svårt att sälja bil nu.

om du gillar din bil så skall du nog behålla den.

Mjo.
Som jag skrev till Severin så lutar de åt att jag behåller den.

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
mojja skrev:
Många har ju skrivit vad dom tycker vad hans bil e värd och dom flesta har ju sagt runt 60-70k Följd diskutionerna har ju kommit pga att vissa inte instämmer och tycker att det inte finns bättre och mer prisvärda bilar i den penga klassen som trådskaparen vill ha för sin. Då tycker jag det är fullt relevant att lägga ut anonser på andra bilar som är mer prisvärda fast billigare för att försöka ge ett rimligt värde på trådskaparens bil.

Angående bmwn så är den 3 år äldre än trådskaparens och har ungefär samma mil. Bilen är otrimmad och ej pulad med vilket ger ett högre värde. Bmwn har bättre prestanda och är byggd för sina hästkrafter vilket trådskaperens volvo ej är längre pga effektökningen o.s.v

vänligen mojja

Så du tror inte en BMW M3, -94 dessutom, är sönderkörd/slutkörd, med sina många hundra hästkrafter, o.s.v.?

Så sketna supror, M3or, M5or, skylines från mitten av 90-talet är värda massor mer pengar än en S70R?
Och dom, är i princip extremt hårt körda allihop.
Eller du går enbart på prestandan?

Jag säger inte att de är kassa för det, men eftersom du kallar en Volvo från -98 för "sketen volvo" så kan man väl kalla supror, bmw och nissan från mitten av 90-talet för sketna "respektive-märke-här".
Det är precis samma sak, bara det att du är helsåld på BMW och what-so-ever, och anser att Volvo inte är värt ett vitten, och jag samt andra, menar på att det är en exklusiv, fåtalig och eftertraktad modell som har relativt få mil på mätaren för sin ålder.

Kunde inte sagt de bättre själv tongue

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
JUSTer skrev:
Mojja har så rätt i allt han säger, precis samma tanke sätt som jag..

För dom 100k du säljer din bil, skulle jag fan lägga på lite till och ta en M5 i samma pris klass.

Mer av alllt får du då, då menar jag ALLT

Du har fått svar på din fråga och tkr nu att denna tråd ska låsas

Rimligt pris? lägg dig som medel och inte överklass . slut

När jag startade tråden så var min fråga ENBART vad ett Rimligt pris skulle va på min volvo.
INTE vilka andra bilar folk skulle välja Framför min bil
Uppfattat?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
GhostRideyy skrev:
JUSTer skrev:

För dom 100k du säljer din bil, skulle jag fan lägga på lite till och ta en M5 i samma pris klass.

När jag startade tråden så var min fråga ENBART vad ett Rimligt pris skulle va på min volvo.
Uppfattat?

såhär är de på garaget. 90 procent av alla trådar spårar ju ur med massa ot

Jonas

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
GhostRideyy skrev:
JUSTer skrev:

Uppfattat?

såhär är de på garaget. 90 procent av alla trådar spårar ju ur med massa ot

Jo man märker de.
Vill tacka dom som försöker hålla en seriös diskution i denna tråd.
Senast redigerat av GhostRideyy (20 december 2008)

1 062 Inlägg
20 december 2008
har du inte fått nåt intresse på bilen, och den har legat ute 2 månader... då skulle jag ta bort annonsen och vänta och sätta ut den till våren igen.

Egenföretagare
999 Inlägg
20 december 2008
Det är ju så när man diskuterar, det ena leder till det andra wink, ibland känner man sig tvungen att "ge svar på tal".

När tråden började spåra ur rejält hade du väl redan fått svar på din fråga smile

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Ricky skrev:
har du inte fått nåt intresse på bilen, och den har legat ute 2 månader... då skulle jag ta bort annonsen och vänta och sätta ut den till våren igen.

Vi får se hur de blir.

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
weeeman skrev:
Det är ju så när man diskuterar, det ena leder till det andra wink, ibland känner man sig tvungen att "ge svar på tal".

När tråden började spåra ur rejält hade du väl redan fått svar på din fråga smile

hehe ja inte tänkte jag att de skulle bli en sån här diskution av allt tongue

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

ja en S70R tillverkades bara i en mycket begränsad upplaga, betydligt ovanligare än V70R av samma år. och en t5 är ju en dussinbil

Folk verkar inte vilja inse detta.
Man drar Alla S70 över en o samma kant verkar de som.

313 Inlägg
20 december 2008
sätt inget pris på den i annonsen utan skriv bara bud så får du säkert massa svar.
säkert många skambud men du får ju alltid ett pris av vad folk vill ge för bilen.
jag värdera en s70R som gått 16000 och dom värderas till ca 55.000 ORIGINAL.
lycka till med försäljningen!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
20 december 2008
GhostRideyy skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

ja en S70R tillverkades bara i en mycket begränsad upplaga, betydligt ovanligare än V70R av samma år. och en t5 är ju en dussinbil

Men ge oss fakta om din då tex... Vad är special med den? 2.0liter? Den är ju lika het som en frusen kyckling om vi pratar speciella samlarbilar  wink

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
ezz4 skrev:
sätt inget pris på den i annonsen utan skriv bara bud så får du säkert massa svar.
säkert många skambud men du får ju alltid ett pris av vad folk vill ge för bilen.
jag värdera en s70R som gått 16000 och dom värderas till ca 55.000 ORIGINAL.
lycka till med försäljningen!

55.000 orginal lätt vettigt.
Men nu lutar de nog att man behåller bilen.
Så jag låter annonsen på blocket upphöra efter tiden jag betalt för.

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
babyblue242 skrev:
GhostRideyy skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Men ge oss fakta om din då tex... Vad är special med den? 2.0liter? Den är ju lika het som en frusen kyckling om vi pratar speciella samlarbilar  wink

Tog jag min som exempel? Nej de gjorde jag inte.
Jag skrev klart o tydligt att folk verkar dra ALLA S70 över en o samma kant, vare sig dom är "speciall" eller dom lite vanligare.

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Ja eftersom jag kommit fram till att jag ska behålla bilen så tror jag att den här tråden kan låsas eller tas bort helt.
Tackar för mig i alla fall
Senast redigerat av GhostRideyy (20 december 2008)

2 638 Inlägg
20 december 2008
GhostRideyy skrev:
Ja eftersom jag kommit fram till att jag ska behålla bilen så tror jag att den här tråden kan låsas eller tas bort helt.

Tänk att din fråga om hur mycket din s70r är värd skapade en sån diskussion på 9 sidor med lite drygt 170 svar varav ca 80% inte ens hade med din fråga att göra tongue

Tycker att du gör rätt i att behålla den, är inte direkt tider för att sälja något överhuvudtaget nu. Vänta tills det blir lite bättre tider så går det nog bättre.

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
GhostRideyy skrev:

Tänk att din fråga om hur mycket din s70r är värd skapade en sån diskussion på 9 sidor med lite drygt 170 svar varav ca 80% inte ens hade med din fråga att göra tongue

Tycker att du gör rätt i att behålla den, är inte direkt tider för att sälja något överhuvudtaget nu. Vänta tills det blir lite bättre tider så går det nog bättre.

Ja inte hade jag väntat mig en sån respons :p
Sen att 80% av svaren inte ens hade med min fråga att göra var nästan lite roande haha big_smile
Man fick ju chansen att diskutera lite andra grejer som oxå kunde vart av intresse smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 december 2008
mojja skrev:
Visst du sitter på en 855 r och verkar tro att den är en blickfångare enligt dina tidigare inlägg snälla människa vakna upp det är väl i din raggarkrets någon kanske komenterar bilen men en vanlig svennson lyfter inte ens ett ögonbryn för en 850 med ett r-märke på.
Vanligt folk bryr sig ju knappt om m3 e46 cabbar längre.

Vänligen mojja

Faktiskt en 855 T-5R.
Och nej, jag har inga emblem på bilen, det enda är en NordicR-dekal i framrutan.
Jag körde igenom samhället hemmavid, där bor det ca 5000 människor.
När man gled längs centrum i 3ans växel i 30-40km/h så stannade folk och tittade på bilen.
Sen verkar du ju tala för alla "svenssons" och "vanligt folk" så du vet ju alldeles säkert bäst.... eller inte.

Om du också missade det, så skrev jag att den även kan ha berott på att jag har 3" efter katalysatorn, och det femcylindriga ljudet väcker mer uppmärksamhet än BMW-sexor och fyror av alla de slag.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök