Mitt första inlägg här på forumet. Tänkte höra lite angående en pendlarbil som jag tänkte köpa.
Har sökt men inte riktigt sett exakt den tråden som jag tycker är vettig för att genomföra ett bilköp.
Kravet är ACC eller AC minst, elhissar och elspeglar. Då har jag sett att highline oftast har den utrustningen. Priset för en highline vad jag har sett då är 40000-60000.
Den billigaste har rullat 26000mil och varit ute i annons länge, men icke såld. Den ser fin ut på bild.
Är detta för att den har rullat för långt för 40000?
Den dyraste har rullat 12000mil med endast en enda ägare. Även den har inte blivit såld.
Båda ligger 100mil från mig så det är lite för långt för att åka kolla på dem.
Tycker ni också att de är för dyra?
Finns en i närheten av där jag bor, den har rullat ca 28000mil och kostar 45000. Ett pris jag anser är för högt för en bil som har rullat så långt. Står 8 ägare på pappret, har inte kollat hur många som är riktiga ägare men ändå. Vad tycker ni att en sådan är värd? Antar att den är i normalt skick för sin ålder och mil.
Sedan har jag sett några 20000milare som kostar ca 50000kr
Generellt hur mycket billigare anser ni att en som har rullat 8000mil mer är värd? Är det så lite som 5000kr?
Läst att tändspolarna har varit ett problem, hur kollar man om den är bytt om ägaren inte har kvitto? Hur ofta sker kamremsbytet? är det 9000 eller 12000mil på dessa modellerna?
Tänkt köra den ganska mycket, 4000mil om året och kommer ha bilen tills den dör