3904
Sök

Solidsvart V70N "Black & White" *Lackering Dreammaker sid 28 BILDER*

1 062 Inlägg
10 maj 2009
Keller skrev:
TLO skrev:
Hmm  att alla sågar denna Volvo, när det finns en BMW med samma stuk som "alla" gillar så otroligt?

http://www.garaget.org/?car=19344

Samma stuk är det ju inte. Det är ju rätt stor skillnad.

Ok...?

"You Go, we go!"

150 Inlägg
10 maj 2009
TLO skrev:
Hmm  att alla sågar denna Volvo, när det finns en BMW med samma stuk som "alla" gillar så otroligt?

Skillnaden på den där bmwn och Galic_Andro Volvo är att hans volvo inte är klar.
En annan anledning till att folk hissar den bilen kan vara för att hans vita färg på huven går ner på fronten så att det inte ser ut som just precis, leveransplast.

@Galic_Andro Ditt koncept är glasklart o gjort från din magkänsla helt o hållet vilket jag är mycket imponerad över. De flesta drar ihop ett smärre kongressmöte för att diskutera byte av ventilhattar men du kommer på nånting o sen kör du på det.
Dock måste jag säga dig att din vita huv onekligen ser ut som att den är leveransplastad.
Det ser skumt ut nu när bara huven är lackad i vitt. Det kommer se mycket bättre ut när taket osv också är lackade i vitt.
Jag har photoshoppat en bild i smyg det är därför jag vet. smile

Tummen upp från Volmod!

1 062 Inlägg
10 maj 2009
Precis!  Man skall bygga för sig själv, inte för andra!! O testas inga nya grepp så utvecklas ingenting heller smile

"You Go, we go!"

Hamster
817 Inlägg
10 maj 2009
TLO skrev:
Keller skrev:
TLO skrev:

Samma stuk är det ju inte. Det är ju rätt stor skillnad.

Ok...?

Iom att det är en vit stripe över hela bilen.
Men som jag skrev tidigare så är det svårt att bilda sig en uppfattning innan man sett effekterna på riktigt.

Sen som någon skrev, bilen är inte klar.

Jag är för konstruktiv kritik och anser att jag skrivit det i tidigare. Men som du TLO skrev så ska man bygga i det stuk man själv gillar. Gillar man inte det man själv gjort är det ju ingen mening smile

95 Inlägg
10 maj 2009
Jag tycker det är kul att någon bygger en bil som inte är lik alla andra, man ska göra som man själv tycker!
Lycka till i fortsättningen! smile

/Björn

1 531 Inlägg
2 982 Inlägg
10 maj 2009
240_Turbo skrev:
vad e så speciellt med detta? ser endast ut som du satt en vit huv på en svart bil liksom...

huven är större än det vitlackade området....
dvs 2delad lack..
och inte epa som vissa bilar där man bara byter ut sido skrämen till en riströd medans hela bilen är gul ex.

57 Inlägg
10 maj 2009
Blir så trött när folk börjar hacka på en för att man styr av vägen som många andra följer...GalicAndro kör på för fulla muggar det är din bil ditt projekt och när du är klar och landat kommer resultatet vara tipptopp tror jag iaf....har juh sagt att du inspirerar mig:)och flippade ideér är nog det man ska gå efter...

Keep it up and run beside the hourd

Utan ratten är jag ingenting

2 982 Inlägg
10 maj 2009
det är skitkul att du bygger ngt annorlunda,
alla bilar på scf går inte hem hos alla.
tuta och kör, du har ju precis börjat.
blir nog andra toner från folk när du är klar. smile

1 863 Inlägg
10 maj 2009
Nu ser den bara konstig ut, men som vissa säger, den blir nog bra när allt är lackat.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

228 Inlägg
10 maj 2009
Det där blir skitbra när de blir klart andro! Väntar på bilder när taket är lackat!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com

9 Inlägg
11 maj 2009
Tror det kommer bli riktigt grymt när taket och vingen är lackat! big_smile Keep going mate! cool

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
11 maj 2009
Det kommer att bli kanon Andro!
Jag vet hur pearl white ser ut och i mina ögon ser det redan nu väldigt bra ut. Din magkänsla brukar ha rätt och det är jag övertygad om att den har även denna gången. När sedan taket och vingen är lackade också, och folk får se bilen med egna ögon, kommer dom att inse att det är skillnad på vitt och pärlemovitt. Pearl white skall upplevas live, och helst i solljus, för att komma till sin fulla rätt!

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
MrH skrev:
Det kommer att bli kanon Andro!
Jag vet hur pearl white ser ut och i mina ögon ser det redan nu väldigt bra ut. Din magkänsla brukar ha rätt och det är jag övertygad om att den har även denna gången. När sedan taket och vingen är lackade också, och folk får se bilen med egna ögon, kommer dom att inse att det är skillnad på vitt och pärlemovitt. Pearl white skall upplevas live, och helst i solljus, för att komma till sin fulla rätt!

Precis det jag menar, orkar inte svara på alla då det blev ett helsikes liv över huvlackeringen, måste upplevas live som sagt smile

Det har stått still ett tag då det nu läggs ner energi på att jobba ihop till taklackeringen, så innan SCF Eskilstuna blir det en STOOR rekond på lacken samt inredningen, ska även testa ett nytt utställningsvax: AutoSmart Superglans (visst hette den så?), ett nytt batteri ska också hitta dit, blir ett Volvo Orginal 80Ah

Här kommer dagens lilla modd:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/654613_rlioha.jpg
Nu är även sargen runt växeldamasken inklädd i Alcantara, blev en härlig insmältning smile

Om intresse för bilder på före och efter rekonditioneringen så fixar jag det smile

Annars så finns bilen att se på Street Cars Fest i Eskilstuna nu på söndag smile eller på Barkarby-träffen på Lördag kväll..

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

1 064 Inlägg
12 maj 2009
Snyggt Andro! kommer bli kanon när taket och vingen också blir lackat, förstår inte alla negativa kommentarer då bilen inte setts live. Rekond é alltid trevligt, bilen blir som ny big_smile

Snygg modd med sargen vid växelspaken också! Ser fram emot att kanske se denna live i sommar! big_smile

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
12 maj 2009
cool  Det där blir nog nice i slut ändan ...... det e just det att lägga ut bilder på sina saker
innan det slutgiltiga e färdigt som ger upphov till onödiga kommentarer i negativ mening
man ska se slutresultatet å se bilen live innan man fäller sin negativism över hans åtstakomst.

//Wolfy

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 maj 2009
Snygg bil, denna kommer man nog inte missa på SCF i E-tuna.

Lev livet, det kan ta slut fort

57 Inlägg
12 maj 2009
Ena godsaken efter den andra:)

Utan ratten är jag ingenting

15 Inlägg
12 maj 2009
Blir skit läckert Andro. Tvekar inte en sekund på att slutprodukten kommer bli en 10poängare!! Vitt på svart kommer att bli urläckert

Jag vill gärna se lite före och efter bilder på rekonden. Har nämligen glömt dina tips på hur jag skall hålla min lack glänsande smile

Ha det bra mannen

JP

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Lindh: Jorå bilen kommer att stå i Eskilstuna SCF på söndag smile

Lonewolf-holm: Tack, som sagt kameran gör inte rättvisa på färgen sad

darkwizard: Vad kul, kom fram och presentera dig så får du klämma och känna i och på bilen big_smile

Dalmazen: Verkligen kul att du följer projektet, värmer verkligen!!

j_p: Tack mannen!! Javisst då fixar vi bilder till dig och lite beskrivning steg för steg ;D

og900turbo: Man får tacka så mycket!!

Hittade felet på främre höger högtalaren, den var inte sprucken eller skadat på något vis, dålig jord på den gjorde att den skramlade nåt otroligt, fixade detta och nu dunkar det på bättre än förut smile

Gainade ner basen lite och anpassade den lite mänskligare till högtalarna, nu är det bara att kräma på, kunde spela högre utan skrammel eller protesterande högtalare big_smile Rockford är bra grejer det!

Nu ska nya batteriet i bara, sen är det dunkadunka på träffar big_smile om man inte blir överspelad av multimediabilar dvs wink

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Sök