3360
Sök

köpråd cheva van

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
hej nu när familjen växer vilken kärra kan va bättre en en 7sits van wink sett flera till lagm pris nu till frågorna kan inte så mycket om dessa bilar så ni kanske kan hjälpa mig

vilken motor är bäst ska de va diesel eller bensin

vilken årsmodell är bäst? ska va av den lite äldre modellen 80 -92 hade jag tänkt

vart brukar dom rosta

har dom ömma punkter vad ska man se upp för

hur mycket kan dom dra liter/ mil diesel resp bensin

till sist vilket alternativ blir billigast i längden

tacksam för svar
Senast redigerat av ghost_boy83 (28 december 2008)

427 Inlägg
28 december 2008
Mina erfarenheter ...
Du ska ha en med insprutning ..
Rostar i dörrar ..
besin eller diesel är smaksak .. kostar ju lika mycket att köra .. alt från 1.5 - 2.5 liter milen ..
De e ju inget ekomomiskt val direkt ...
stor plånbok ..

Man sitter ju som kung i dom, har haft några .. men jag hade nog inte valt van som familjebil ..

/ Tobbe

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Tazzeman skrev:
Mina erfarenheter ...
Du ska ha en med insprutning ..
Rostar i dörrar ..
besin eller diesel är smaksak .. kostar ju lika mycket att köra .. alt från 1.5 - 2.5 liter milen ..
De e ju inget ekomomiskt val direkt ...
stor plånbok ..

Man sitter ju som kung i dom, har haft några .. men jag hade nog inte valt van som familjebil ..

ok vilken årmodell kom insprutninen och vad heter den motorn? kommer ha kvar v70in som familjebil men  denna när man ska på längre turer runt om i sverige kanske även semester mm

Biltokig
310 Inlägg
28 december 2008
alseryd skrev:
Ska du köra besin så ska du ha rätt drivlina.
350 motor och 700 lådan. Bästa kombinationen.
Mvh Eva.

köp farsans, 350 med 700 låda dock en 85:a

Harè bra

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
hur är de med reservdelar osv till dom är den enkelt att få tag på osv är dom dyra?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
28 december 2008
tbi (insprut) kom 87 har jag för mig. bra tåliga bilar som är driftsäkra. Man bör väl framför allt se till att motorn låter bra, och att lådan växlar ordentligt. Rost kommer lite överallt i nerkanten på bilen. oftast värst i bakdörrar o golvet bak.

Våran van, en -89:a med 350 bensin o 700-låda drar ca 1,3 liter vid långkörning. Som sagt jättenenkelt att få tag i reservdelar, både nytt o begagnat.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
tbi (insprut) kom 87 har jag för mig. bra tåliga bilar som är driftsäkra. Man bör väl framför allt se till att motorn låter bra, och att lådan växlar ordentligt. Rost kommer lite överallt i nerkanten på bilen. oftast värst i bakdörrar o golvet bak.

Våran van, en -89:a med 350 bensin o 700-låda drar ca 1,3 liter vid långkörning. Som sagt jättenenkelt att få tag i reservdelar, både nytt o begagnat.

ok det låter ju toppen de 1,3 låter ju bra de men då ska jag leta upp en 87- me 350 å 700 låda som inte har allt för mycket rost

sett att en del är reggade som lätt lastbil andra som personbil vissa som lastbil hur påverkar de på priset på försäkring skatt mm

644 Inlägg
28 december 2008
Min är lb reggad och kostar 3197:- i skatt,försäkringen beror ju på var man bor,ålder o.s.v, men är inte jättebillig iallafall..

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Pellefax skrev:
Min är lb reggad och kostar 3197:- i skatt,försäkringen beror ju på var man bor,ålder o.s.v, men är inte jättebillig iallafall..

3197 är det bara skatten ? eller ing försäkring kollladde på mig å en van ligger runt 4000för en halv försäkring

2 594 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Pellefax skrev:
3197 är bara skatten..

dra mig baklänges är den på så mycke skulle kosta 7197/år tot tror jg får tänka om tongue

644 Inlägg
561 Inlägg
28 december 2008
Min skatt ligger på 3tusen helår. trafikförsäkringen kostar 2tusen helår.

1 353 Inlägg
29 december 2008
Kolla på en Chevrolet Trans sport istället smile
också 7 sitsig, dock lite mindre och med V6 och FWD istället.
går att få ner på 0.8 långkörning om du håller hastighetsgränsen smile
finns dock inte som diesel, om det nu är det du vill ha.

There's no replacement for displacement

Körv
3 535 Inlägg
29 december 2008
Batta skrev:

Glöm inte att den är skitful också tongue

Truckdriving Man

2 594 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Batta skrev:

nä tack nån sån är jag inte intresserad av v8ska de va dom äldre van faller mig helt i smaken snygga är dom med  men påverkas inte skatten vart man bor och hur vanen är reggad tex om den är reggad som lastbil eller lätt lastbil ??

1 353 Inlägg
29 december 2008
decib3L skrev:
Batta skrev:

Glöm inte att den är skitful också tongue

jo, det är dom ;P
men dom går hyffsat billigt för att vara så stora + att dom är rätt så praktiska smile

1 353 Inlägg
29 december 2008
En Chevrolet Suburban då? (:
Lite billigare än en van, men inte mycket, + att jag tycker dom är snyggare smile

Alternativt Ford Excursion, världens största Suv smile
går att hitta med V10 som är helt omöjlig att få under 3 liter milen smile

Hemmasittare
241 Inlägg
30 december 2008
Suburban är väl inte billigare än Van? De finns ju inga fina suburbans under 25-30k vad jag sett i alla fall. En hyfsad van kan du ju få för runt 15k.

Klart du ska skaffa van!

2 594 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
C-Douglas skrev:
Suburban är väl inte billigare än Van? De finns ju inga fina suburbans under 25-30k vad jag sett i alla fall. En hyfsad van kan du ju få för runt 15k.

Klart du ska skaffa van!

jo van vill jag ha får se hur jag gör måste nog hä i väg me lite bilar först om man ska ha råd me en van wink
suburbans är inge fel på försäkringen är så hutlös dyr bara skulle bet 18.000 för en helförsäkring och van skulle gå på 5.000 sen är ju vanarna härligare då man kan fälla ner baksoffan till en säng samt skönare stolar

Sök