3059
Sök

Handromsen fryser fast volvo 855

724 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
som rubriken lyder, räcker med att det är -2 för att den ska frysa fast. varför???

German Engineering
9 083 Inlägg
28 december 2008
Man ska aldrig ha handbromsen i när det är kallt ute, lägg i en växel istället. 1:an eller backen smile Om handbromsen fryser fast så är det ju kört.
Senast redigerat av CarpeDiem (26 november 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

356 Inlägg
28 december 2008
vajern slits ju och och det kommer in vatten som fryser på, och vajern är fastfrusen.

Teknik Informatör
371 Inlägg
28 december 2008
antagligen fryser det är för att är massa skit och rost bakom...du får plocka ner skivorna och göra rent och fetta in alla delar som ska kunna röra på sig.

har man det i ordning så ska man kunna dra handbromsen även om det är kallt.

BMW E3 it takes one to catch one :)

2 Inlägg
28 december 2008
Ta silikon fet på så blire bra

724 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
ja nu mera lägger ja inte i handromsen när det är kallt ute....men får se till och smörja upp och rengöra lite...tack tack.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 december 2008
Med största sannolikhet så är höljet kring vajrarna lite dåliga så det kommer inte fukt/vatten och sen fryser det fast...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 december 2008
bumpe skrev:
Med största sannolikhet så är höljet kring vajrarna lite dåliga så det kommer inte fukt/vatten och sen fryser det fast...

snubben ovanför har rätt, och när sedan detta vatten tinar så rostar handbromsen ist fast, så kolla vajrarna före du kollar själva bromsarna smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 268 Inlägg
28 december 2008
mkt snack bakom detta me handbroms vissa säger att den blir kass då man aldrig använder den och den funkar bäst när man använder den dagligen osv

724 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Jag använder den dagligen utom nu då den börja frysa fast...inte så kul när man kan steka ägg på bakdäcken när man kommer fram till jobbet.
Ska kolla vajrana först

3 714 Inlägg
28 december 2008
testa med alla ha glykol i vajrarna det funkar big_smile

Peugotverkstaden i stan gör så iaf

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

519 Inlägg
29 december 2008
Sam176 skrev:
Man ska aldrig ha handbromsen i när det är kallt ute, lägg i en växel istället. 1:an eller backen smile Om handbromsen fryser fast så är det ju kört.

//Sam

Har man en fungerande handbroms så fryser den inte fast,,,,,

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 december 2008
mtudiesel skrev:
Sam176 skrev:

//Sam

Har man en fungerande handbroms så fryser den inte fast,,,,,

Enkel lösning...sjhysta vajrar så fryser de inte..!!

Sök