3459
Sök

Bilen orkar inget! max 1500 varv.

168 Inlägg
28 december 2008
#21
Jo iofs. tycker han borde kolla efter läckor istället. men att kolla så filtret är ok är också något jag hade gjort.

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#22
det e bara det att jag hittat inga läckor någonstans.
men en sak hittar jag som ser skummt ut. in till där belgen sitter fast på luftmassomätaren så är det ett litet rör som sticker upp men ingen slang på. hittar ingen slang i närheten som ligger lös heller.
är det någon som vet om det är något som används eller inte?

21 761 Inlägg
28 december 2008
#23
Vart sitter röret mer precis, mellan vågen och bränslehuvudet?

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#24
jag har en bild på det men kan man lägga upp en bild här eller?
mej jag tror det är just det röret du menar oxå!

168 Inlägg
28 december 2008
#25
Du har en liten ladda upp bild till galleriet genväg direkt ovan för rutan där du skriver in nya inlägg! Ladda upp där så får vi kolla.

21 761 Inlägg
28 december 2008
#26
Har inte skruvat en massa med min insprutning, men om jag inte har förstått helt fel så ska det ju finnas en CO-justering någonstans där mellan vågen och bränslehuvudet.

Kan det vara den som ser ut som ett rör?

Eller cyklar jag nu igen kanske.

168 Inlägg
28 december 2008
#27
Drönirettab skrev:
Har inte skruvat en massa med min insprutning, men om jag inte har förstått helt fel så ska det ju finnas en CO-justering någonstans där mellan vågen och bränslehuvudet.

Kan det vara den som ser ut som ett rör?

Eller cyklar jag nu igen kanske.

Hans kärra blöddrar vid höga varvtal som sagt, kan ju inte vara så att den får för mycket luft tvärtom kanske för mycket bränsle så blandningen blir lite fet. Men man ska väll kunna justera co på b230e?

21 Inlägg
28 december 2008
#28
prova med mera soppa i tanken..ifall förpumpen inte funkar så brukar den går bättre med full tank.annars kolla ett stift och färgen på gnistan.sitter en givare i fördelaren på E-motorn om ja inte minns fel.tror de är tre kablar in där i ett kontaktstycke som kan gå sönder och skala på kablarna..då blir de lustig gnista och bilen går kasst och blir slö..bäst är att ta bort fördelaren och kolla kablarna i den..om de inte är det så låter de som tjuvluft.prova med startgas runt alla vakumslangar under insuget../petta

21 761 Inlägg
28 december 2008
#29
mazdamx6: Jag menar alltså inte att han behöver justera CO-halten, jag bara försöker komma på vad det är för rör han ser. smile

Med tanke på att bilen har stått still ett längre tag så kan det tex vara bränslefiltret som har slaggats igen delvis, som Thomas-l själv funderar på. Bilen gick väl bra innan den ställdes undan som jag förstår.
Senast redigerat av Drönirettab (28 december 2008)

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#30
så här ser luftmassemätare ut som sitter på min 745:a.
satte dit en pil mod det röret jag undrar över.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/106064/530090_kgqpvk.jpg
luftmassemätare volvo 745:a 88:a B230E

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#31
Drönirettab skrev:
mazdamx6: Jag menar alltså inte att han behöver justera CO-halten, jag bara försöker komma på vad det är för rör han ser. smile

Med tanke på att bilen har stått still ett längre tag så kan det tex vara bränslefiltret som har slaggats igen delvis, som Thomas-l själv funderar på. Bilen gick väl bra innan den ställdes undan som jag förstår.

Ja då gick den bra.

21 Inlägg
28 december 2008
#32
ställer man inte co-halten där med en lång insektsnyckel?..har för mig de

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#33
petta18t skrev:
prova med mera soppa i tanken..ifall förpumpen inte funkar så brukar den går bättre med full tank.annars kolla ett stift och färgen på gnistan.sitter en givare i fördelaren på E-motorn om ja inte minns fel.tror de är tre kablar in där i ett kontaktstycke som kan gå sönder och skala på kablarna..då blir de lustig gnista och bilen går kasst och blir slö..bäst är att ta bort fördelaren och kolla kablarna i den..om de inte är det så låter de som tjuvluft.prova med startgas runt alla vakumslangar under insuget../petta

Har full tank redan.

21 761 Inlägg
28 december 2008
#34
Om du kikar ner i röret, verkar det vara en insexskruv nere i botten?
Var det länge sedan bränslefiltret byttes?
Senast redigerat av Drönirettab (28 december 2008)

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#35
vet inte om där siter en skruv där då jad inte har haft låss delen en, men bilden är samma som den som sitter i min motor.
jag har aldrig butt filtret i alla fall.

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#36
när jag kör med bilen så när den blir varm efter en mil eller så så går den sämre oxå.
blir segarre o segarre sen är det mer eller mindre bara tomgången som gäller.
ska vara glad om jag kan hålla max 40 i en uppförsbacke.
den stannade en gång för mig men startadde på en gång igen.

70 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#37
petta18t skrev:
ställer man inte co-halten där med en lång insektsnyckel?..har för mig de

okej då vet jag det i så fall.

269 Inlägg
29 december 2008
#38
Jag kan tänka mig att det är ett bränslerelaterat problem nu när kat teorin sprack.
Du har inte fått vatten i tanken, med tanke på att du skriver att den stått ett tag?
Det kan ju uppstå om du t.ex. har 10-12 liter och det är väldigt fuktigt (som det har varit i höst), har du dränneringsskruv på tanken så tappa ur och slå i fräsch bensin.
Har du inte det så slanga ur så mycket som möjligt, slå i ny soppa och nån liter k-sprit.
Det är bara att börja felsöka i någon ände, men eftersom den går så borde det inte vara något el-fel.
Men jag fick å andra sidan ett mysko fel på min saab 9-5 för ett tag sedan, den började tjuvstanna och gå ryckigt, det visade sig vara batteriet som höll på att ge upp, nu vet inte jag hur känslig en -88 är men det kan vara värt att mäta upp batteriet...

Lycka till/GG

Mopar or no car:)

70 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#39
om kamremmen har hoppat kan bilen gå så oxå då eller?
bra på tomgång men inte när man gasar.

460 Inlägg
29 december 2008
#40
röret som ni undrar över är skruven till att ställa co. skulle tro att den inte får nog med soppa..kolla bränsletrycket...låter pumpen illa?


Sök