3465
Sök

Bilen orkar inget! max 1500 varv.

509 Inlägg
12 januari 2009
#61
Hade en golf2 gti men mekaniskt sprut som gjorde precis som du beskriver. Den startade å gick fint på tomgång men så fort man gasade lite så började den bluddra, gick inte på alla cyl å ville nästan dö. Bensinpumpen byttes å sen gick bilen som en klocka igen.
Senast redigerat av Thiger_84 (12 januari 2009)

70 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#62
Jag har nu bytt hallgivaren men bilen går lika knepigt en!
vill inte riktigt gå på tomgången heller så funderar nu på att utesluta el fel.
bensinen kommer ju fram men hur mäter man trycket på det?
en annan sa till mej att det kan vara bensin regylatorn. eller vad den kallas för?
sitter på den så kallade luftmassomätaren.
en skiva som delar upp bensinen som vist också brukar krångla en del.
är det någon som jkänner till detta?

70 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#63
är det någon som vet hur vakumslangarna ska sitta på en volvo?
B230E motorn.
där sitter en svart vakum (klocka) vid luftburken 5 slangar på 3 st på ena sidan o 2 på andra sidan.
men där fins uteg för en slang till ska det inte va en där med?

21 761 Inlägg
17 januari 2009
#64
På min 240 med B230E så finns det bara 4 st slangar anslutna på luftburken, hittar inget uttag för en 5:e slang vad jag kan se iaf. smile
Senast redigerat av Drönirettab (17 januari 2009)

70 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#65
2 slangar går från luftburken till denna sak sen kommer det också 3 st slangar från motorn också,
men vad har detta för funktion?

21 761 Inlägg
17 januari 2009
#66
Hmm, vilken luftburk menar du egentligen?

Jag trodde att du menade burken där luftfiltret sitter.

70 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#67
en liten rund sak som sitter intill luftburken.

108 Inlägg
19 januari 2009
#68
startar bilen som den ska och går bra på tomgång? det kan vara kamremmet som hoppat... då blir bilen seg och orkar knappt nånting



Sök