3531
Sök

VARNING för "trimfirman" bts motorracing

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#1
vill  passa på att varna er för bts motorracing i falkenberg ivan olsson som har det är en riktig skojjare som tar sjuka överpriser och gör epa lagningar!!! allt tar långt tid och blir ändå inte bra han försökte sig på att mappa min bil med ett styrsystem som han själv monterat ett dta sprut som är skit gammalt som han tog "fullpris" för när jag kunde fått tex ett nira billigare!!

när han skulle mappa min bil så påstog han att bilen spikade och det berodde på att spridarna va för små men att han kunde sälja större spridare till mig och mappa om bilen för 10 tusen när jag redan hade betalt för styrsystemet mappat och klart! tjatade på honom ett tag om en ny mappning men tröttnade så jag åkte till maxxtuning och mappade bilen det blev skitbra och spridarna va det inget fel på!!

så frågan är om han helt enkelt skulle blåsa mig på mer pengar eller om han inte ens klarar av att mappa ett system som han monterar

mailade honom efter mappningen på maxxtuning och frågade om ersättning för mappnigen där men han gör inga återbetalningar sa han!!!

vissa firmor gör tydligen allt för pengar:-(

lärde mig en sak iaf aldrig mer bts motorracing

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 december 2008
#2
Såna firmor blir i vilket fall inte långvariga, synd för er som råkar ut för dom bara. sad

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
#3
låter inte seriöst ..

men det är väll upp till dig att kolla priser innan du köper något ?
du visste väll vad sprutet skulle kosta ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#4
Mäki skrev:
Såna firmor blir i vilket fall inte långvariga, synd för er som råkar ut för dom bara. sad
ja det kostar ju så jävla mkt pengar när man råkar ut för någon skojjare

alla som har liknande berättelser så bara skriv det så vi får stopp på såna idioter

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#5
r-ted skrev:
låter inte seriöst ..

men det är väll upp till dig att kolla priser innan du köper något ?
du visste väll vad sprutet skulle kosta ?
jo helt sant men va "ny" inom det här med styrsystem och litade på att han skulle sätta i bra saker i bilen och inte något stenålderssprut  och sen klarar han inte enns av att mappa det ordentligt sjukt

5 089 Inlägg
28 december 2008
#6
skojjare å skojjare, maxxtun var nog bättre på att mappa et sprutet, han kanske inte hade samma erfarenhet osv.. fast om han nu inte kunde det exakt, så borde han ju inte tagit detta "fullpris"..

\Lindgren

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#7
FLindgren skrev:
skojjare å skojjare, maxxtun var nog bättre på att mappa et sprutet, han kanske inte hade samma erfarenhet osv.. fast om han nu inte kunde det exakt, så borde han ju inte tagit detta "fullpris"..
enligt min erfarenhet är han en skojjare!

431 Inlägg
28 december 2008
#8
_swe_knutsson skrev:
FLindgren skrev:
skojjare å skojjare, maxxtun var nog bättre på att mappa et sprutet, han kanske inte hade samma erfarenhet osv.. fast om han nu inte kunde det exakt, så borde han ju inte tagit detta "fullpris"..
enligt min erfarenhet är han en skojjare!
Enligt min erfarenhet är DU en skojjare.. Fram med lite bevis på "allt som har hänt".
Just nu sitter flera flera hundra och läser denna tråd, det kan vara lika med Döden för ett litet företag.

Så som sagt, fram med lite "bevis".. 
BTS Motorracing killen kan ju lika gärna ha dragit över din mor, där av din ilska..?


Självklart så skall "skojjare" hängas ut, men då behövs det Bevis!
Annars anser jag att det är fel.

// Snigel

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#9
Natural skrev:
_swe_knutsson skrev:
FLindgren skrev:
skojjare å skojjare, maxxtun var nog bättre på att mappa et sprutet, han kanske inte hade samma erfarenhet osv.. fast om han nu inte kunde det exakt, så borde han ju inte tagit detta "fullpris"..
enligt min erfarenhet är han en skojjare!
Enligt min erfarenhet är DU en skojjare.. Fram med lite bevis på "allt som har hänt".
Just nu sitter flera flera hundra och läser denna tråd, det kan vara lika med Döden för ett litet företag.

Så som sagt, fram med lite "bevis".. 
BTS Motorracing killen kan ju lika gärna ha dragit över din mor, där av din ilska..?


Självklart så skall "skojjare" hängas ut, men då behövs det Bevis!
Annars anser jag att det är fel.

// Snigel
hur ska jag kunna bevisa det mer än att berätta hur han har behandlat mig!??

431 Inlägg
28 december 2008
#10
Det klurar man ut innan man börjar hänga ut folk.
Tyvärr finns det lika många skojjare till kunder, som företag.

// Robin

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#11
Natural skrev:
Det klurar man ut innan man börjar hänga ut folk.
Tyvärr finns det lika många skojjare till kunder, som företag.

// Robin
nej precis jag gjorde ju denna tråden för at jag vet att han är en skojare och vill varna alla andra hans företag får gärna gå i graven hellre än att han blåser fler folk!!!

27 Inlägg
28 december 2008
#12
jag har också hört att han är en riktig skojjare. En polare lämna in sin bil och betala ca 10.000 för lagningen och ändå hade bts inte ens öppnat huven på bilen och lagat felet utan gav tebaks bilen lika söndrig som innan. Har också hört att bts körde sönder en topp packning under en mappning för att dom glömde slå på fläcktarna, och då tyckte ivan att han som ägde bilen skulle betala en ny packning + jobb när ivan själv kört sönder den.


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 december 2008
#13
gör man inte upp priser och vad man får för pengarna innan man drar igång bytet?

2slow

27 Inlägg
28 december 2008
#14
azid skrev:
gör man inte upp priser och vad man får för pengarna innan man drar igång bytet?
man bestämmer pris innan men oförutsatta händelser kan ju hända, och då blir det dyrare.


Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#15
The_probe_man skrev:
jag har också hört att han är en riktig skojjare. En polare lämna in sin bil och betala ca 10.000 för lagningen och ändå hade bts inte ens öppnat huven på bilen och lagat felet utan gav tebaks bilen lika söndrig som innan. Har också hört att bts körde sönder en topp packning under en mappning för att dom glömde slå på fläcktarna, och då tyckte ivan att han som ägde bilen skulle betala en ny packning + jobb när ivan själv kört sönder den.
okej ha ochså hört om fler som blivit blåsta

min bror lämnade in sin bil för turbobyte ochså skulle ivan felsöka växellådan turbon bytte han med diverse epa lagningar och han felsökte växellådan med hittade inget fel och när man bror själv lyfter på damasken så är hela plastkulan som växelspaken glider i helt sönder!! snacka om bra felsökning

det kalaset slutatde på 40 tusen för att byta turbon och "felsöka" växellådan
Senast redigerat av _swe_knutsson (28 december 2008)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 december 2008
#16
The_probe_man skrev:
azid skrev:
gör man inte upp priser och vad man får för pengarna innan man drar igång bytet?
man bestämmer pris innan men oförutsatta händelser kan ju hända, och då blir det dyrare.
jo men då får ju verkstaden eller människan ifråga höra av sig och inte bara fortsätta byta prylar eller leka vidare

2slow

27 Inlägg
28 december 2008
#17
_swe_knutsson skrev:
The_probe_man skrev:
jag har också hört att han är en riktig skojjare. En polare lämna in sin bil och betala ca 10.000 för lagningen och ändå hade bts inte ens öppnat huven på bilen och lagat felet utan gav tebaks bilen lika söndrig som innan. Har också hört att bts körde sönder en topp packning under en mappning för att dom glömde slå på fläcktarna, och då tyckte ivan att han som ägde bilen skulle betala en ny packning + jobb när ivan själv kört sönder den.
okej ha ochså hört om fler som blivit blåsta

min bror lämnade in sin bil för turbobyte ochså skulle ivan felsöka växellådan turbon bytte han med diverse epa lagningar och han felsökte växellådan med hittade inget fel och när man bror själv lyfter på damasken så är hela plastkulan som växelspaken glider i helt sönder!! snacka om bra felsökning
en riktigt snille den där ivan;) lägg ner firman säger ja^^ wink


Darth Vader
1 644 Inlägg
28 december 2008
#18
_swe_knutsson skrev:
min bror lämnade in sin bil för turbobyte ochså skulle ivan felsöka växellådan turbon bytte han med diverse epa lagningar och han felsökte växellådan med hittade inget fel och när man bror själv lyfter på damasken så är hela plastkulan som växelspaken glider i helt sönder!! snacka om bra felsökning

det kalaset slutatde på 40 tusen för att byta turbon och "felsöka" växellådan
Varför då vända sig till honom för något så vitalt som en mappning?

Verkar skumt det är...
Senast redigerat av DoWahDiddy (28 december 2008)

Braaaaap?

528 Inlägg
28 december 2008
#19
Det kanske var det att du var "ny" inom området som gjorde att det blev missförstånd? Om du inte visste vad han gjorde så kan  han heller inte veta om du kommer gilla det.  Brister kommunikationen åt ena hållet så faller det ju per automatik också åt andra.  eller hur?   Jag säger inte att du har fel, eller så,  men däremot är det så här som riktigt dumma rykten går igång. Söker man efter de olika verkstäderna och trimföretagen så listas de om och om igen av personer med goda och dåliga erfarenheter och jag vågar sätta pengar på att det ytterst sällan skrivs något av värde.  Här har ju exempelvis inget av värde skrivits mer än att det kommit fram i efterhand att ni haft kommunikationsproblem delvis beroende på din avsaknad av kunskap.  Hade du vetat exakt vad du ville ha så hade du sett till att du fått det.
Angående spridare, mapp osv - så visst finns det inte bara *ett* enkelt sätt att göra sådant arbete på? Det verkar ju uppenbarligen som att olika firmor/personer hanterar det olika - samma motorsetup får ju delvis olika effektkurva hos olika trimföretag.  Så för att du ska kunna dömma ut din leverantör bör du ju veta bättre än honom, men det gör du inte.      Däremot att vilja ta betalt för en extra mappning, när du betalt en gång - det verkar ju orimligt. Men återigen,  vi vet ju så lite och missförstånd är ju så lätt; så det går inte döma ut en verkstad så lätt.  Har han själv varit med och specat din motorsetup bör han ju stå för det om inte spridarna räcker till - men har han det?  Det är väl elakt att hänga ut någon för problem som delvis beror på sin egna inkompetens.  Det vinner ju ingen på.

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#20
Rensvinf skrev:
Det kanske var det att du var "ny" inom området som gjorde att det blev missförstånd? Om du inte visste vad han gjorde så kan  han heller inte veta om du kommer gilla det.  Brister kommunikationen åt ena hållet så faller det ju per automatik också åt andra.  eller hur?   Jag säger inte att du har fel, eller så,  men däremot är det så här som riktigt dumma rykten går igång. Söker man efter de olika verkstäderna och trimföretagen så listas de om och om igen av personer med goda och dåliga erfarenheter och jag vågar sätta pengar på att det ytterst sällan skrivs något av värde.  Här har ju exempelvis inget av värde skrivits mer än att det kommit fram i efterhand att ni haft kommunikationsproblem delvis beroende på din avsaknad av kunskap.  Hade du vetat exakt vad du ville ha så hade du sett till att du fått det.
Angående spridare, mapp osv - så visst finns det inte bara *ett* enkelt sätt att göra sådant arbete på? Det verkar ju uppenbarligen som att olika firmor/personer hanterar det olika - samma motorsetup får ju delvis olika effektkurva hos olika trimföretag.  Så för att du ska kunna dömma ut din leverantör bör du ju veta bättre än honom, men det gör du inte.      Däremot att vilja ta betalt för en extra mappning, när du betalt en gång - det verkar ju orimligt. Men återigen,  vi vet ju så lite och missförstånd är ju så lätt; så det går inte döma ut en verkstad så lätt.  Har han själv varit med och specat din motorsetup bör han ju stå för det om inte spridarna räcker till - men har han det?  Det är väl elakt att hänga ut någon för problem som delvis beror på sin egna inkompetens.  Det vinner ju ingen på.
jag hade berättat allt om bilens recept till ivan och han trodde att jag skulle kunna köra 450-470 hk efter han monterat sprutet jag sa till ivan att jag hade orginalstakarna i motorn och att man inte ska köra över 400hk med dom!! jag sa flera gånger till honom att jag ville ha en hållbar motor ochinte ligga på gränsen men han snackade ändå om sina 2kg och 450+ hk

vad tror ni att han har gjort då?? tänkte snylta tll sig mer pengar på en mappning till eller att han inte klarade att mappa den??

när jag snackade med honom efter mappningen hos maxxtning så hade han inga förklaringar
man tycker ju att man ska kunna mappa ett sprut som man säljer utan problem!!?


Sök