3495
Sök

VARNING för "trimfirman" bts motorracing

volvo244_rallycross
28 december 2008
#21
_swe_knutsson skrev:
The_probe_man skrev:
jag har också hört att han är en riktig skojjare. En polare lämna in sin bil och betala ca 10.000 för lagningen och ändå hade bts inte ens öppnat huven på bilen och lagat felet utan gav tebaks bilen lika söndrig som innan. Har också hört att bts körde sönder en topp packning under en mappning för att dom glömde slå på fläcktarna, och då tyckte ivan att han som ägde bilen skulle betala en ny packning + jobb när ivan själv kört sönder den.

okej ha ochså hört om fler som blivit blåsta

min bror lämnade in sin bil för turbobyte ochså skulle ivan felsöka växellådan turbon bytte han med diverse epa lagningar och han felsökte växellådan med hittade inget fel och när man bror själv lyfter på damasken så är hela plastkulan som växelspaken glider i helt sönder!! snacka om bra felsökning

det kalaset slutatde på 40 tusen för att byta turbon och "felsöka" växellådan

inte för att vara sån men du/din bror måste vara bra dåliga på att skruva...o plastkulan skulle jag inte kalla växellådan precis...:S o 40 papp för de??fan en hel jävla bil ju.........

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#22
volvo244_rallycross skrev:
_swe_knutsson skrev:
The_probe_man skrev:
jag har också hört att han är en riktig skojjare. En polare lämna in sin bil och betala ca 10.000 för lagningen och ändå hade bts inte ens öppnat huven på bilen och lagat felet utan gav tebaks bilen lika söndrig som innan. Har också hört att bts körde sönder en topp packning under en mappning för att dom glömde slå på fläcktarna, och då tyckte ivan att han som ägde bilen skulle betala en ny packning + jobb när ivan själv kört sönder den.

okej ha ochså hört om fler som blivit blåsta

min bror lämnade in sin bil för turbobyte ochså skulle ivan felsöka växellådan turbon bytte han med diverse epa lagningar och han felsökte växellådan med hittade inget fel och när man bror själv lyfter på damasken så är hela plastkulan som växelspaken glider i helt sönder!! snacka om bra felsökning

det kalaset slutatde på 40 tusen för att byta turbon och "felsöka" växellådan

inte för att vara sån men du/din bror måste vara bra dåliga på att skruva...o plastkulan skulle jag inte kalla växellådan precis...:S o 40 papp för de??fan en hel jävla bil ju.........

han skulle felsöka varför det va segt att väla och då borde man ju kolla växellänkaget med??

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#23
men skit samma täkte bara berätta hur han har gjort mot mig men får ju bara skit tillbaka!!!

volvo244_rallycross
28 december 2008
#24
_swe_knutsson skrev:
men skit samma täkte bara berätta hur han har gjort mot mig men får ju bara skit tillbaka!!!

fan me så mkt pengar varför inte prova själv?:)fan 40papp då kan du göra mkt själv o de går att läsa sej till hur en mappar o testa mm :)tycker jag du ska

528 Inlägg
28 december 2008
#25
Men det låter ju likväl som att ni har obefintlig kommunikation och att du ändå släpper iväg bilen. Om du som kund specar ett klart recept så ska du ju få det också.

När du bad honom mappa  den, vad hade ni för överrenskommelse då? Skiljer det sig i vad du begärde mellan maxxtun och honom?   Har båda försökt få ut samma effekt?  För spridarna kanske rakt av inte räckte till till den effekt han och du kommit överrens om?

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#26
Rensvinf skrev:
Men det låter ju likväl som att ni har obefintlig kommunikation och att du ändå släpper iväg bilen. Om du som kund specar ett klart recept så ska du ju få det också.

När du bad honom mappa  den, vad hade ni för överrenskommelse då? Skiljer det sig i vad du begärde mellan maxxtun och honom?   Har båda försökt få ut samma effekt?  För spridarna kanske rakt av inte räckte till till den effekt han och du kommit överrens om?

jag sa till ivan at jag ville ha en säker mapp (runt 400 hk) men enligt ivan så började motorn spika när han kom upp i 1kg!!!

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
#27
Varför lämna in bilen där för mappning osv. när din bror lämnat in en bil där tidigare och du/ni va missnöjda efter jobbet som hade gjorts då ?
40000:- för å byta en turbo föressten ? Vad va det för bil din bror lämnade in och vad behövde mer bytas ? Hela motorn ? Låter som om dem inte kom överens om ett pris innan jobbet utfördes eller så är din bror en mycket snäll kund som går med på det priset för ett turbobyte och lite "felsökning" som du kallar det.

Känns lite om om du har dig själv att skylla för att du lämnade in din bil för mappning mm. hos denna person/firma, verkar ju inte som om du hade bra erfarenheter från firman innan du lämnade in bilen och ännu mindre nu, om det du skriver stämmer vill säga.

/Påsen

PÅSEN RACING

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#28
jag har varit och berättat om ivan på 2 olika firmor och berätttat hela historien och dom tycker att det är fruktansvärt dåligt (lite svårt att förklara allt genom att skriva)

53 Inlägg
28 december 2008
#29
Två saker jag skulle tycka vara intressanta;
Vilket tryck & effekt mappade Maxxtune bilen till?

Har någon (som faktiskt orka bry sig) lust att kontakta denna Ivan ifråga och be skriva sin syn på saken? Alla mynt har ju två sidor...

Ivan: 0703-69 33 96
ivan@btsmotorracing.se
(saxat från hemsidan)

Hur som helst så låter det ju rätt bull att inte kunna ställa in grejerna man kränger, men TS verkar ju inte heller vara skarpaste kniven i lådan.

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#30
påsen skrev:
Varför lämna in bilen där för mappning osv. när din bror lämnat in en bil där tidigare och du/ni va missnöjda efter jobbet som hade gjorts då ?
40000:- för å byta en turbo föressten ? Vad va det för bil din bror lämnade in och vad behövde mer bytas ? Hela motorn ? Låter som om dem inte kom överens om ett pris innan jobbet utfördes eller så är din bror en mycket snäll kund som går med på det priset för ett turbobyte och lite "felsökning" som du kallar det.

Känns lite om om du har dig själv att skylla för att du lämnade in din bil för mappning mm. hos denna person/firma, verkar ju inte som om du hade bra erfarenheter från firman innan du lämnade in bilen och ännu mindre nu, om det du skriver stämmer vill säga.

/Påsen

jag lämnade in min bil först till ivan och under tiden han höll på med min bil så lämnade min bror in sin bil där med innan jag visste hur han jobbade och tog betalt

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#31
zkumboll skrev:
Två saker jag skulle tycka vara intressanta;
Vilket tryck & effekt mappade Maxxtune bilen till?

Har någon (som faktiskt orka bry sig) lust att kontakta denna Ivan ifråga och be skriva sin syn på saken? Alla mynt har ju två sidor...

Ivan: 0703-69 33 96
ivan@btsmotorracing.se
(saxat från hemsidan)

Hur som helst så låter det ju rätt bull att inte kunna ställa in grejerna man kränger, men TS verkar ju inte heller vara skarpaste kniven i lådan.

bilen hade 320 hk efter ivans mapp och när maxxtuning va klara så hade jag 419 hk!!!

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
#32
_swe_knutsson skrev:
påsen skrev:
Varför lämna in bilen där för mappning osv. när din bror lämnat in en bil där tidigare och du/ni va missnöjda efter jobbet som hade gjorts då ?
40000:- för å byta en turbo föressten ? Vad va det för bil din bror lämnade in och vad behövde mer bytas ? Hela motorn ? Låter som om dem inte kom överens om ett pris innan jobbet utfördes eller så är din bror en mycket snäll kund som går med på det priset för ett turbobyte och lite "felsökning" som du kallar det.

Känns lite om om du har dig själv att skylla för att du lämnade in din bil för mappning mm. hos denna person/firma, verkar ju inte som om du hade bra erfarenheter från firman innan du lämnade in bilen och ännu mindre nu, om det du skriver stämmer vill säga.

/Påsen

jag lämnade in min bil först till ivan och under tiden han höll på med min bil så lämnade min bror in sin bil där med innan jag visste hur han jobbade och tog betalt

Okej, då förstår jag.

Men om man får vara lite nyfiken på din brors bil, vad är det för någon och vad gjordes exakt på den ?
Har den här Ivan kommit med någon anledning till varför räkningen hamnade på 40000:- ?

Undrar även samma som några andra här gör nu.
Vilken effekt blev det på maxxtuning och vid vilket laddtryck?

/Påsen

PÅSEN RACING

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#33
påsen skrev:
_swe_knutsson skrev:
påsen skrev:
Varför lämna in bilen där för mappning osv. när din bror lämnat in en bil där tidigare och du/ni va missnöjda efter jobbet som hade gjorts då ?
40000:- för å byta en turbo föressten ? Vad va det för bil din bror lämnade in och vad behövde mer bytas ? Hela motorn ? Låter som om dem inte kom överens om ett pris innan jobbet utfördes eller så är din bror en mycket snäll kund som går med på det priset för ett turbobyte och lite "felsökning" som du kallar det.

Känns lite om om du har dig själv att skylla för att du lämnade in din bil för mappning mm. hos denna person/firma, verkar ju inte som om du hade bra erfarenheter från firman innan du lämnade in bilen och ännu mindre nu, om det du skriver stämmer vill säga.

/Påsen

jag lämnade in min bil först till ivan och under tiden han höll på med min bil så lämnade min bror in sin bil där med innan jag visste hur han jobbade och tog betalt

Okej, då förstår jag.

Men om man får vara lite nyfiken på din brors bil, vad är det för någon och vad gjordes exakt på den ?
Har den här Ivan kommit med någon anledning till varför räkningen hamnade på 40000:- ?

Undrar även samma som några andra här gör nu.
Vilken effekt blev det på maxxtuning och vid vilket laddtryck?

/Påsen

min bror s2 rök som fan när vi kom dit så sa vi att turbon måste ju vara slut så sa ivan jag ska felsöka den!!! ochså sa min bror väellådan är lite konstig kan du kolla lite på den med? javisst sa ivan efter en månad och några veckor så va bilen färdig min bror höll på att svimma när ivan skulle ha 40 tusen för ett turbo byte och några timmars felsökning på växellådan men hittade inget fel trots att plastkulan va typ borta och länkaget helt snett!!

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#34
_swe_knutsson skrev:
påsen skrev:
_swe_knutsson skrev:

jag lämnade in min bil först till ivan och under tiden han höll på med min bil så lämnade min bror in sin bil där med innan jag visste hur han jobbade och tog betalt

Okej, då förstår jag.

Men om man får vara lite nyfiken på din brors bil, vad är det för någon och vad gjordes exakt på den ?
Har den här Ivan kommit med någon anledning till varför räkningen hamnade på 40000:- ?

Undrar även samma som några andra här gör nu.
Vilken effekt blev det på maxxtuning och vid vilket laddtryck?

/Påsen

min bror s2 rök som fan när vi kom dit så sa vi att turbon måste ju vara slut så sa ivan jag ska felsöka den!!! ochså sa min bror väellådan är lite konstig kan du kolla lite på den med? javisst sa ivan efter en månad och några veckor så va bilen färdig min bror höll på att svimma när ivan skulle ha 40 tusen för ett turbo byte och några timmars felsökning på växellådan men hittade inget fel trots att plastkulan va typ borta och länkaget helt snett!!

419 hk va vid typ 1.6-1.7 i ladd

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
#35
_swe_knutsson skrev:
min bror s2 rök som fan när vi kom dit så sa vi att turbon måste ju vara slut så sa ivan jag ska felsöka den!!! ochså sa min bror väellådan är lite konstig kan du kolla lite på den med? javisst sa ivan efter en månad och några veckor så va bilen färdig min bror höll på att svimma när ivan skulle ha 40 tusen för ett turbo byte och några timmars felsökning på växellådan men hittade inget fel trots att plastkulan va typ borta och länkaget helt snett!!

Okej, har inte din bror fått någon förklaring på varför det blev så dyrt ? Eller han frågade inte ?
Låter ju inte speciellt seriöst att ta 40000:- för ett turbobyte faktiskt.

Edit:
Såg att du hade svarat på det jag frågade här.

/påsen
Senast redigerat av påsen (28 december 2008)

PÅSEN RACING

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#36
påsen skrev:
_swe_knutsson skrev:
min bror s2 rök som fan när vi kom dit så sa vi att turbon måste ju vara slut så sa ivan jag ska felsöka den!!! ochså sa min bror väellådan är lite konstig kan du kolla lite på den med? javisst sa ivan efter en månad och några veckor så va bilen färdig min bror höll på att svimma när ivan skulle ha 40 tusen för ett turbo byte och några timmars felsökning på växellådan men hittade inget fel trots att plastkulan va typ borta och länkaget helt snett!!

Okej, har inte din bror fått någon förklaring på varför det blev så dyrt ? Eller han frågade inte ?
Låter ju inte speciellt seriöst att ta 40000:- för ett turbobyte faktiskt.

Edit:
Såg att du hade svarat på det jag frågade här.

/påsen

jo han frågade men ivan sa att det snabbt drar iväg med räkningen med lite felsökning och krångel

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
#37
_swe_knutsson skrev:
påsen skrev:
_swe_knutsson skrev:
min bror s2 rök som fan när vi kom dit så sa vi att turbon måste ju vara slut så sa ivan jag ska felsöka den!!! ochså sa min bror väellådan är lite konstig kan du kolla lite på den med? javisst sa ivan efter en månad och några veckor så va bilen färdig min bror höll på att svimma när ivan skulle ha 40 tusen för ett turbo byte och några timmars felsökning på växellådan men hittade inget fel trots att plastkulan va typ borta och länkaget helt snett!!

Okej, har inte din bror fått någon förklaring på varför det blev så dyrt ? Eller han frågade inte ?
Låter ju inte speciellt seriöst att ta 40000:- för ett turbobyte faktiskt.

Edit:
Såg att du hade svarat på det jag frågade här.

/påsen

jo han frågade men ivan sa att det snabbt drar iväg med räkningen med lite felsökning och krångel

Okej, låter ju skumt måste jag säga.
Då han tar ca. 4100:- för en utbytes originalturbo och ca. 10500:- för en raceturbo som han kallar det på sin sida.
Å jobbet kan inte springa iväg såpass så att man hamnar på dem summorna.

Måste hålla med om att det vekar vara en lite skum firma faktiskt.
Hade varit mycket intressant att höra deras åsikt om saken.

/Påsen

PÅSEN RACING

764 Inlägg
28 december 2008
#38
Skicka in anmälan till ARN på såna firmor!

TeQuilla

Rägger
132 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#39
påsen skrev:
_swe_knutsson skrev:
påsen skrev:

Okej, har inte din bror fått någon förklaring på varför det blev så dyrt ? Eller han frågade inte ?
Låter ju inte speciellt seriöst att ta 40000:- för ett turbobyte faktiskt.

Edit:
Såg att du hade svarat på det jag frågade här.

/påsen

jo han frågade men ivan sa att det snabbt drar iväg med räkningen med lite felsökning och krångel

Okej, låter ju skumt måste jag säga.
Då han tar ca. 4100:- för en utbytes originalturbo och ca. 10500:- för en raceturbo som han kallar det på sin sida.
Å jobbet kan inte springa iväg såpass så att man hamnar på dem summorna.

Måste hålla med om att det vekar vara en lite skum firma faktiskt.
Hade varit mycket intressant att höra deras åsikt om saken.

/Påsen

40 tusen va ju inkl en ny turbo som kostade 8 tusen har jag för mig!!
men tycker ända att det är jävligt saftigt!!
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
#40
_swe_knutsson skrev:
40 tusen va ju inkl en ny turbo som kostade 8 tusen har jag för mig!!
men tycker ända att det är jävligt saftigt!!
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

Tycker 40000:- är ett riktigt överpris faktiskt.
Kontakta ARN, både du och din bror.
Sålänge inte din bror och Ivan har kommit överens om något nu i efterhand, för 40000:- låter som ett överpris enligt mig, dock så har vi ju inte all info om vad som gjordes på just den bilen.

Någon som har kontaktat Ivan/firman och länkat till denna tråden så han kan få en chans att skriva sin version här om han nu är intresserad av det.

/Påsen

PÅSEN RACING


Sök