2725
Sök

Laddtrycks slang vs torpedvägg!

113 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#21
får ta bort säkringsboxen imorgon och kolla där !

Ska vi åka hem ? :)

680 Inlägg
29 december 2008
#22
skall inte behöva ta bort ,,jag gjorde inte de funkade ändå


517 Inlägg
29 december 2008
#23
Perchen skrev:
får ta bort säkringsboxen imorgon och kolla där !

Gör det, ska vara två gummiploppar som sticker ut lite som du kan göra hål i.
Jag har själv gjort det på min.
Man får en riktig "aha-upplevelse" när man fattar hur man kommer in sen..  big_smile


113 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#24
ErikAxelsson skrev:
Perchen skrev:
får ta bort säkringsboxen imorgon och kolla där !

Gör det, ska vara två gummiploppar som sticker ut lite som du kan göra hål i.
Jag har själv gjort det på min.
Man får en riktig "aha-upplevelse" när man fattar hur man kommer in sen..  big_smile

tack, ska nog lösa sig !

Ska vi åka hem ? :)

.......
2 655 Inlägg
29 december 2008
#25
Aerocombi skrev:
beemern skrev:
lättaste sättet är väl isåfall att du bara åker till närmaste mekonomen butik el liknande och köper ett genomföringsgummi i önskad storlek sen borrar du ett nytt hål i torpetväggen, sätter dit gummit och drar igenom önskad slang/kabel smile. har själv gjort de, skit lätt. smile...

Det var inte på en 9-3 va?

haha ne men en bil me en jäkla massa utrustning o sånt så va rätt trångt, men bara leta så hittar du en bra plats;)...

Stålverksarbetare
372 Inlägg
29 december 2008
#26
Har du så ograderad laddtrycksmätare jämte hastighetsmätaren? Om du har det så är det ju bara att sätta ett T-kors på den slangen så har du löst problemet smile


113 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#27
har ju den som sitter jämte där ja, grön gul röd skala typ, trodde att man inte skulle koppla den där tongue

Ska vi åka hem ? :)

.......
2 655 Inlägg
29 december 2008
#28
MrTegefeldt skrev:
Har du så ograderad laddtrycksmätare jämte hastighetsmätaren? Om du har det så är det ju bara att sätta ett T-kors på den slangen så har du löst problemet smile

ända problemet då är ju att många gånger så visar den inte helt rätt hmm, varit me och kopplat såna och när man satt ett T-kors på orginal så visade inte mätaren helt rätt :S...

Stålverksarbetare
372 Inlägg
29 december 2008
#29
beemern skrev:
MrTegefeldt skrev:
Har du så ograderad laddtrycksmätare jämte hastighetsmätaren? Om du har det så är det ju bara att sätta ett T-kors på den slangen så har du löst problemet smile

ända problemet då är ju att många gånger så visar den inte helt rätt hmm, varit me och kopplat såna och när man satt ett T-kors på orginal så visade inte mätaren helt rätt :S...

Det låter konstigt neutral laddtryck som laddtryck?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 december 2008
#30
på 9-5an finns det hål på förarplatsen som man kan dra igenom. trångt och jävligt men det går

2slow

113 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#31
fick igenom den nu ikv, vart ju rätt enkelt när man väl kom på att, satt en "gummisnopp" som jag skar av och trädde igenom skiten, så nu är de strömmen kvar bara smile

Tack för all hjälp !

Ska vi åka hem ? :)

1 353 Inlägg
Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 december 2008
#33
sätt en strömtjuv på dimmern vid ljusreglarset kablen är blå och viit

2slow

Svetsare
3 150 Inlägg
30 december 2008
#34
Vi borrade ett hål under höger vindrutetorkare, och plockade bort högtalarkåpan på samma sida i kupén och lirkade upp slangen därigenom.


https://www1.garaget.org/archive/88/87989/96059/96059-1108336.jpg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2008
#35
ZonaX skrev:
Vi borrade ett hål under höger vindrutetorkare, och plockade bort högtalarkåpan på samma sida i kupén och lirkade upp slangen därigenom.


http://www1.garaget.org/archive/88/8798 … 108336.jpg

Är det här en 9-3a?hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Svetsare
3 150 Inlägg
30 december 2008
#36
Aerocombi skrev:
ZonaX skrev:
Vi borrade ett hål under höger vindrutetorkare, och plockade bort högtalarkåpan på samma sida i kupén och lirkade upp slangen därigenom.


http://www1.garaget.org/archive/88/8798 … 108336.jpg

Är det här en 9-3a?hmm

Tänkte om det kanske såg ungefär likadant ut, har inte koll på hur 9-3or ser ut vid torpedväggen.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök