2936
Sök

Vart är Sverige påväg?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Såg på nyheterna igår... tycker det är så jävla lågt av regeringen och en av dem högre polischeferna(kvinna, inget emot kvinnor) tycker att det är helt okej att svenska polisen ska få bära slöja/turban under polismössan i tjänst. Är inte det att bryta mot den enhetliga polisuniformen? och hur ska poliser med slöja/turban någonsin kunna få någon respekt från svenska folket?... vad kommer härnest? Militärer i slöja och turban under stridshjälmen?

jag är ingen rasist men jag tycker bara det känns fel.....

SKAM på regeringen och polischeferna!
Senast redigerat av chrizz (16 april 2006)

Team Insane Racing

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
11 mars 2006
sverige har blivit för toleranta. "vi villl ju inte komma i konfrontation med någon så därför får alla göra som dom vill" som lasse lindroth sa: "Ni svenskar e så jävla mesiga"
tror ni irakiska polisen får ha svensk folkdräkt?

håller med dig till fullo!

man lever bara en gång så lev väl!

533 Inlägg
11 mars 2006
Håller med dig!
Det har inget med rasism att göra utan mer hur en viss yrkesgrupp ska se ut i sin klädsel!

Jag väntar nu med spänning på den första killen i elitserien med turban istället för hjälm..!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

186 Inlägg
11 mars 2006
hatar det också..
ska dom komma hit så får DOM anpassa sig efter OSS..
varför ska vi bygga moskeer med skattepengar, tvingas höra när de påstår sig ha blivit diskriminerade etc.?
visst, om man går och skriker rasistiska skällsord åt dem, eller om de inte får komma in i affärer etc. pga deras hudfärg.. det kan jag hålla med om är att diskriminera.. men när det tom. serveras speciell skolmat för att de inte äter vissa saker.. där går gränsen..
och så är jag så trött på alla slöjor.. om dom ska klaga så BEHÖVER dom inte komma hit. ingen TVINGAR dem varken att komma eller att stanna.
Senast redigerat av Isacsson_ (11 mars 2006)

1 852 Inlägg
11 mars 2006
btw, hörde ni om busschauffören (i linjetrafik) som inte fick ha shorts på sig på sommaren eftersom det inte ingick i uniformen! men att ha kjol på sig va helt ok tongue (kom på detta nu med tanke på ämnet!)

1 852 Inlägg
11 mars 2006
Isacsson_ skrev:
hatar det också..
ska dom komma hit så får DOM anpassa sig efter OSS..
varför ska vi bygga moskeer med skattepengar, tvingas höra när de påstår sig ha blivit diskriminerade etc.?
visst, om man går och skriker rasistiska skällsord åt dem, eller om de inte får komma in i affärer etc. pga deras hudfärg.. det kan jag hålla med om är att diskriminera.. men när det tom. serveras speciell skolmat för att de inte äter vissa saker.. där går gränsen..
och så är jag så trött på alla slöjor.. om dom ska klaga så BEHÖVER dom inte komma hit. ingen TVINGAR den varken att komma eller att stanna.

exakt, dom säger ofta att dom är "tvingade" att komma hit pga att dom är efterlysta i sitt hemland. ok det köper jag men om man är flykting ska man va tacksam för det man får och fan inte ställa massa krav. med dock förstår jag dom, varför inte utnyttja dem resurser som erbjuds? då e man ju bara korkad. klart dom tar för sig! det är sveriges fel att dom får som dom vill, inte deras fel! det e hela systemet som e knas som tillåter allt!

Wrench
82 Inlägg
11 mars 2006
Malm3n skrev:
Såg på nyheterna igår... tycker det är så jävla lågt av regeringen och en av dem högre polischeferna(kvinna, inget emot kvinnor) tycker att det är helt okej att svenska polisen ska få bära slöja/turban under polismössan i tjänst. Är inte det att bryta mot den enhetliga polisuniformen? och hur ska poliser med slöja/turban någonsin kunna få någon respekt från svenska folket?... vad kommer härnest? Militärer i slöja och turban under stridshjälmen?

jag är ingen rasist men jag tycker bara det känns fel.....

SKAM på regeringen och polischeferna!

De finns redan militärer med turban i sverige.

198 Inlägg
11 mars 2006
alltså vad i HELVETE HAR DET HÄR MED BILAR ATT GÖRA????????????????????jag personligen tycker att dom ansvariga för den här sidan borde sätta STOP FÖR SÅNA HÄR INLÄGG.Sidan heter GARAGET.ORG inte POLITIKEN.ORG om ni inte har förståt det så tycker jag inte ni har något här och göra.

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

186 Inlägg
11 mars 2006
PERFORMANCE by EM skrev:
alltså vad i HELVETE HAR DET HÄR MED BILAR ATT GÖRA????????????????????jag personligen tycker att dom ansvariga för den här sidan borde sätta STOP FÖR SÅNA HÄR INLÄGG.Sidan heter GARAGET.ORG inte POLITIKEN.ORG om ni inte har förståt det så tycker jag inte ni har något här och göra.

och tråden ligger under forumet som heter "off topic" där man inte får snacka bilar.
MVH
Senast redigerat av Isacsson_ (11 mars 2006)

1 852 Inlägg
11 mars 2006
så man får inte säga ett ord som inte har med bilar att göra? du behöver inte läsa och skriva här om du inte vill, forumdelen kallas off topic och används för just detta!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 mars 2006
det är helt klart FEL men ska bli ganska kul att se ändå haha smile

Bmw osv..

21 761 Inlägg
11 mars 2006
Så här står det om off topic.

Citat: "Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra".

346 Inlägg
11 mars 2006
nää men det klart nästa år har jag hör att polisen skulle köra med kilt tongue (skulle inte förvåna mig iaf) smile nää Sverige tänker inte dom gör bara

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

346 Inlägg
11 mars 2006
Sverige är alldeles för rädd för ett krig för vi vet att vi inte klarar av nåt sånt..och då vill dom vara alla till lags eller nåt åt det hållet känns det som..men då får dom nog snart hela "svenska" folket imot sig men så långt har dom nog inte tänkt..jaja man blir bara irriterad när man tänker på allt som händer här omkring..(nu jävla vill jag ha sommar iaf)

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 mars 2006
tycker det är idiotiskt med allt dethär, sverige är för ¨lösa¨ på dessa punkter men på bilar är dom alldelens för ¨hårda¨ med reglerna! fy skam, snart ska det väl heta turban istället för turbo i Sverige också?! (inte rasist men börjar tröttna på MÅNGAS inte allas tjat)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

199 Inlägg
12 mars 2006
Tycker det är alltid något speciellt med muslimer. Vem har hört talas om att sånt här tjat om kippa (judarnas lilla mössa)?

FreddeK
12 mars 2006
hehe ja jösses...det är som om jag skulle jobba på ett bageri och vara utklädd till en bajskorv...

38 Inlägg
12 mars 2006
Så går det när man blandar politik och religion..

4 571 Inlägg
12 mars 2006
PERFORMANCE by EM skrev:

Off topic FFS !!  stop whining!

3 295 Inlägg
12 mars 2006
Malm3n skrev:
Militärer i slöja och turban under stridshjälmen?

Min Lumparkompis hade "Turban" under keps och stridhjälm.... INDIE!

Sök