3115
Sök

Vart är Sverige påväg?

864 Inlägg
14 mars 2006
på högstadieskolan jag gick ut från för några år sedan hörde jag för nåt år sedan att lärarna sa åt elever som hade "sverigetröjor" att ta av sig dessa eller bli hemskickade(detta är satt i system fortfarande)...roligt att det egna landet inte tillåter att man visar att man tycker om det... det o allt annat man hört här t.ex gör ju att man undrar va det är som händer....varför ska invandrarna helt plötsligt ha mer rättigheter än vi, säger ju inte att de inte är välkomna men vi kanske ska se till våra behov innan...har ju inte ens råd att ta in så många som vi gör..förskräckligt

SSS -12
3 217 Inlägg
14 mars 2006
Ta in hit och ta in dit, det är inte bara det invandringspolitiken handlar om... Vi tar inte in, de blir skickade hit som vårdkollin, problem i hemlandet, flyr för kriget! Sverige är ett fruktansvärt flexibelt land, alldeles för flexibelt i många avseende!

Du har rätt till: Att bära exakt de kläder du själv vill såvida dessa inte provocerar till hat eller propaganda! En gul och blå tröja gör inte detta, så därför är det upp till var och en att stå på sin rätt och säga till hur det ska fungera!

Ultima Thule däremot, de har tryckt upp tröjor med provocerande texter i form av nationalsången och dylikt, endast för att visa SIN stolthet över SITT land, i Sverige finns inget MIN och MITT, det finns i stort sätt bara VÅR, kollektiva bestämmelser, gäller för ALLA! (Sen är inte dessa tröjorna särskilt snygga för den delen heller!)

Det är bara att gilla läget eller att lämna det, du är svensk under de förutsättningarna att du gör vad du ska, bor där du blir erbjuden och håller käften. Synd att det blivit så, men invandrarna kom hit för goda avsikter en gång i tiden, glöm INTE det! Men sen kunde Sverige inte hålla emot...

Ingen av oss som sitter här och skriver är särskilt oskyldiga, ingen av oss är perfekt... Men vi vet iallafall att vi inte behöver föra en massa väsen och protester för att synas! Det vet inte många nysvenskar, det är inte deras kultur!

Sluta hacka på nysvenskarna, lev i harmoni med dessa eller FÖRSÖK strida emot, ni kommer inte långt med att strida emot! En arabs vilja är starkare än "the ordinary svenssons"...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

914 Inlägg
14 mars 2006
Hehe sant men att få rellen från skolan för att man försöker vara stolt över sitt land är inget som borde tillämpas i svensk skola.

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Bullo skrev:
Isacsson_ skrev:
hatar det också..
ska dom komma hit så får DOM anpassa sig efter OSS..
varför ska vi bygga moskeer med skattepengar, tvingas höra när de påstår sig ha blivit diskriminerade etc.?
visst, om man går och skriker rasistiska skällsord åt dem, eller om de inte får komma in i affärer etc. pga deras hudfärg.. det kan jag hålla med om är att diskriminera.. men när det tom. serveras speciell skolmat för att de inte äter vissa saker.. där går gränsen..
och så är jag så trött på alla slöjor.. om dom ska klaga så BEHÖVER dom inte komma hit. ingen TVINGAR den varken att komma eller att stanna.

exakt, dom säger ofta att dom är "tvingade" att komma hit pga att dom är efterlysta i sitt hemland. ok det köper jag men om man är flykting ska man va tacksam för det man får och fan inte ställa massa krav. med dock förstår jag dom, varför inte utnyttja dem resurser som erbjuds? då e man ju bara korkad. klart dom tar för sig! det är sveriges fel att dom får som dom vill, inte deras fel! det e hela systemet som e knas som tillåter allt!

Fy fan vad roliga ni är.
Att ni inte inser att ni borde skämmas.

1. Det finns inga moskeer i Sverige som är byggda med skattepengar.
2. Även muslimer betalar skatt och arbetar, har inte muslimerna då rätt att viss del av statskassan då används till muslimernas rättigheter?
3. Det är väl klart man ska ha pressfrihet? Och den pressfriheten används för att belysa hur förtryckta människor faktiskt är. Sen att alla inte är det är en annan sak. Det är synd att ni inte vill höra sanningen i hur dåligt folk faktiskt har det.

4. Specialmat för vissa som inte äter allt...gäller det även laktosintoleranta & vegetarianer. Eller tycker ni som ni tycker för att det är muslimer som ställer "kraven" ?

Som sagt...Jag skrattar åt era skygglappar och att ni inte ser längre än näsan räcker till.

Det är inget brott förrän man åker fast

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Freddeponken skrev:
hehe ja jösses...det är som om jag skulle jobba på ett bageri och vara utklädd till en bajskorv...

Ja, du skulle ha rätt till det om det var viktigt för din religion eller kultur.

Det är det fina med Sverige, var stolta över att vi erbjuder människor ett bättre liv.

1 453 Inlägg
14 mars 2006
Hörde på radion idag att vi svenskar är det minst patriotiska folket i världen! Känns ju kul...

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
MilleN skrev:
Jo det kommer bara se löjligt ut med turban/slöja istället för polismössa.. Inte speciellt respektingivande snarare skrattretande..

Kan man inte bära uniformen kan man ju välja något annat yrke. Vad kommer härnäst, ska brandmän rycka ut i brinnande hus med turban eller?

Varför inte?

Skrattretande? Du förlöjligar någon annans tro/kultur. Varför skulle de inte ha rätt att utöva sin tro?
Dessa människor har levt med turbaner i flera århundraden. Ska de ändra på det bara för att de är tvungna att fly från sitt land?

Och priset som de får betala för att komma till det fina Sverige är att lämna sin tro bakom sig?

Skärpning.

182 Inlägg
14 mars 2006
hahahahaah jag skrattar åt er faktist.... VAD FAN HAR POLITIK MED BILAR OCH GÖRA???  det är en sida däe man ska komentera andras bilar och så....inte POLITIK SNÄLLAAAAAAAAAA

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Rillskoo skrev:
Man ringer till 112
- "ya hallå?"
- "bråk, skicka polis till lalavägen.."
- "Tiu minüter, vaschugud!"

då börjar man undra vad som händer?

Du behöver inte ta till ytterligheter.

Givetvis kommer man sätta svenska krav på de som arbetar med kommunikativa yrken.

Att du förlöjligar utlänningarnas "tal" talar bara om hur omogen du är och hur dåliga kunskaper du har i utlänningarnas svenska tal.

Det finns utlänningar som är bättre på att tala och skriva svenska än många härinne.

Lär känna några utlänningar. Lär känna dom på djupet och inte bara ytligt så förstår kanske även du bättre om vad du går miste om.

1 639 Inlägg
14 mars 2006
PERFORMANCE by EM skrev:
alltså vad i HELVETE HAR DET HÄR MED BILAR ATT GÖRA????????????????????jag personligen tycker att dom ansvariga för den här sidan borde sätta STOP FÖR SÅNA HÄR INLÄGG.Sidan heter GARAGET.ORG inte POLITIKEN.ORG om ni inte har förståt det så tycker jag inte ni har något här och göra.

Vet du vad Off Topic betyder ? Sluta böla för faen !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

914 Inlägg
14 mars 2006
Givetvis kommer man sätta svenska krav på de som arbetar med kommunikativa yrken.

Nope det gör man inte hade en kompis som bodde hos mig medans han sökte jobb å bostad men jag var tvungen att följa med han till soc och förklara. För hans social kontakt inte kunde prata bra svenska. Men engelska kunde hon rätt hyffsat men inte min kompis så jag fick gå upp till henne å prata med henne på engelska för att förklara hur min kompis bodde. Så han kunde  få soc bidrag medans han väntade på arbete.

1 453 Inlägg
14 mars 2006
Ronnie.L skrev:

Nope det gör man inte hade en kompis som bodde hos mig medans han sökte jobb å bostad men jag var tvungen att följa med han till soc och förklara. För hans social kontakt inte kunde prata bra svenska. Men engelska kunde hon rätt hyffsat men inte min kompis så jag fick gå upp till henne å prata med henne på engelska för att förklara hur min kompis bodde. Så han kunde  få soc bidrag medans han väntade på arbete.

Helt sjukt.

1 639 Inlägg
14 mars 2006
sveddan skrev:
Hörde på radion idag att vi svenskar är det minst patriotiska folket i världen! Känns ju kul...

Inte så lustigt ! Om man uttrycker något positivt om sitt land så får man ju rasiststämpel...
Dags att emigrera till Danmark !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
sveddan skrev:
Ronnie.L skrev:

Helt sjukt.

Då har man gjort fel i anställningsförfarandet. Det är ju inte den anställdas "fel" att han/hon anställts.

Dessutom var det där bara ena perspektivet på historien. Tänk dom som numera slapp översättare som nu kunde tala till en handläggare på sitt språk. Det är underbart att man kan betala skatt och erbjuda människor frihet.

Det optimala är att ha anställda som kan fler än ett språk, vi går mot ett mångkulturellt samhälle och bör vara förberedda på att utnyttja allas kompetens.

914 Inlägg
14 mars 2006
jo de bör vi göra jobbar sälv med flera invandrare har inget emot dom så men man ska inte skämma bort dom.
De ska inte ha fler rättigheter än oss svenska bara. Som jag anser att dom har om vi inte får vara stolta över vårat land genom att t.ex bära en tröja som är blå och gul, sjunga nationalsången eller dyl.

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Ronnie.L skrev:
jo de bör vi göra jobbar sälv med flera invandrare har inget emot dom så men man ska inte skämma bort dom.
De ska inte ha fler rättigheter än oss svenska bara. Som jag anser att dom har om vi inte får vara stolta över vårat land genom att t.ex bära en tröja som är blå och gul, sjunga nationalsången eller dyl.

Läs det jag skrev precis.

Det handlar om att ta tillbaks symbolen för Sverige och rentvå det från rasiststämpeln som det fått av organisationer som VAM etc.

1 453 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

Skitsnack! Se bara på amerikanerna, de räknas till de mest patriotiska i världen trots en historia präglad av slaveri, inbördeskrig och ku klux klan.

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
sveddan skrev:
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Skitsnack! Se bara på amerikanerna, de räknas till de mest patriotiska i världen trots en historia präglad av slaveri, inbördeskrig och ku klux klan.

Skitsnack?? Skojjar du eller?

Tror du verkligen på att utlänningarna (finskar, danskar, norrmän, amerikaner, turkar, juggar, kineser etc) kom hit och krävde av regeringen att vi skulle sluta hissa upp flaggan och sluta sjunga nationalsången?

Att du tar amerikanarna som exempel är ju bra. Anledningen till att de kan hissa upp sin flagga är för att de lyckats rentvå sina två nationalsymboler. Det har inte vi gjort ännu.

Dessutom får man ha tex turbaner i USA. De står för en större frihet att utöva sin kultur och religion. Där får även människor med brytning jobb, så länge de är kvalificerade till att sköta sina arbetsuppgifter.

De har, olikt oss, inte världens bäst utbildade taxi-kår. De använder den kompetensen till andra, mer nyttiga saker.

914 Inlägg
14 mars 2006
Kul å se att nån kan svara emot för en gångs skull ser saken lite annorlunda nu brukar inte va nån som kan säga emot.
Men allt är inte statens/folkets fel men visst en hel del är mycket möjligt att det är.

Sök