2869
Sök

Vart är Sverige påväg?

elektriker
591 Inlägg
13 april 2006
N33d4Sp33d skrev:
sveddan skrev:
Ronnie.L skrev:

Nope det gör man inte hade en kompis som bodde hos mig medans han sökte jobb å bostad men jag var tvungen att följa med han till soc och förklara. För hans social kontakt inte kunde prata bra svenska. Men engelska kunde hon rätt hyffsat men inte min kompis så jag fick gå upp till henne å prata med henne på engelska för att förklara hur min kompis bodde. Så han kunde  få soc bidrag medans han väntade på arbete.

Helt sjukt.

Då har man gjort fel i anställningsförfarandet. Det är ju inte den anställdas "fel" att han/hon anställts.

Dessutom var det där bara ena perspektivet på historien. Tänk dom som numera slapp översättare som nu kunde tala till en handläggare på sitt språk. Det är underbart att man kan betala skatt och erbjuda människor frihet.

Det optimala är att ha anställda som kan fler än ett språk, vi går mot ett mångkulturellt samhälle och bör vara förberedda på att utnyttja allas kompetens.

Fan grabben du borde flytta till nån gammal sovjetstat o starta ett kommunistparti! verkar vara din grej.

---------------> Kimpan

69 Inlägg
13 april 2006
vad fan har det här jävla diskutionen om invanrare med bilar att göra, skäms ni inte.

mazda 323 gtr

elektriker
591 Inlägg
13 april 2006
il duce skrev:
vad fan har det här jävla diskutionen om invanrare med bilar att göra, skäms ni inte.

För er som tyvärr inte lärt er engelska i skolan så betyder "off topic" att man kan skriva om allt som inte har med bilar att göra.
Men du verkar ju inte ens kunna svenska så det var kanske lite väl mycket att vänta sig.

---------------> Kimpan

SSS -12
3 217 Inlägg
14 april 2006
Hehe, men svenskar bränner inte moskéer...

Hur många gånger har Islamic Center brunnit nu?

Inte för att jag kan peka på just vilken grupp som gjort detta, men inte fan är det mellanöstarna...

Malmö är en stad som blivit frågetecknets stad, hur fan ska det bli?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Ingenjör
256 Inlägg
14 april 2006
G60 V-Spec skrev:
Under 70-talet kom det många från gammla Jugoslavien hit för att arbeta (säsongsarbeta) och under den perioden hade Sverige inga som helst problem med invandrarna. Men nu kommer det massa flyktingar från mellanöstern som roffar åt sig våra skattepengar genom deras socialbidrag samtidigt som dom jobbar svart! För jävligt!

Nu har jag sagt mitt iaf och den som känner sig träffad kan gärna argumentera emot.

Du har rätt till viss del i det du säger om den första invandringen i Sverige (som dock var något tidigare - började i mitten av 60-talet)
På den tiden välkomnades den utländska arbetskraften för att det behövdes lojala arbetare som inte var rädda för att ta i. Volvo började göras av jugoslaver och finländare.
Det är först på senare tid som det började komma in kompetenta utlänningar med adminstrativ bakgrund och ville konkurrera om tjänstemanna-jobben som vi i Sverige ställdes inför problem...Denna anpassning (från både svenskarnas & utlänningarnas sida) har varit svår.

Det är inte för inte som Mona Sahlin uttalat sig om att Sverige har världens bäst utbildade taxikår...och då menar hon inte att de tagit taxi-körkort.

"Men nu kommer det massa flyktingar från mellanöstern som roffar åt sig våra skattepengar genom deras socialbidrag samtidigt som dom jobbar svart! För jävligt!"

Please....Alla gör inte så. Bara för att du hört några rövarhistorier behöver du inte få det att låta som att de är en majoritet.

Det är inget brott förrän man åker fast

Ingenjör
256 Inlägg
14 april 2006
G60 V-Spec skrev:
Det värsta här i Malmö på migrationsverket var när en kvinna skulle ta med sig sina barn dit så att de skulle bekräfta deras barnbidrag. Hon lånade grannens 5 barn och själv hade hon 4 egna = 9 st
och 1000:- per barn = 9000:-. Det roliga var att det gick igenom. Men när hennes granne lånade hennes 4 barn så märkte receptionisten att något var fel pga att hon visste att hon hade sett dom barnen med en annan kvinna.
Kan bara gissa vilka böter dom fick.

.

Oj oj oj...Jag ger mig...alla utlänningar är såna...Verkligen.

ska vi ta upp alla exempel på Svenskar som påstår sig bo på sitt sommarhus som ligger 10-tals mil bort och plockar ut 50'000Sek om året för att de påstår att de pendlar till jobbet?

Varför tror du skatteverket tillsätter 1000extra revisorer bara i år för att kontrollera deklarationen? UPPENBARLIGEN inte för utlänningarnas skattedeklaration, för alla de går ju på soss. Eller hur.

Kom igen....dra inte rövarhistorier som bara svartmålar en grupp människor.

Ingenjör
256 Inlägg
14 april 2006
_kimpan_ skrev:
il duce skrev:

För er som tyvärr inte lärt er engelska i skolan så betyder "off topic" att man kan skriva om allt som inte har med bilar att göra.
Men du verkar ju inte ens kunna svenska så det var kanske lite väl mycket att vänta sig.

"Fan grabben du borde flytta till nån gammal sovjetstat o starta ett kommunistparti! verkar vara din grej."

Du kan ju sätta dig på skolbänken tillsammans med dom och passa på lära dig lite om kommunism.

Läs igenom det jag skrivit på tråden så kan vi talas vid sen.

Ingenjör
256 Inlägg
14 april 2006
Fuckface skrev:
Hehe, men svenskar bränner inte moskéer...

Hur många gånger har Islamic Center brunnit nu?

Inte för att jag kan peka på just vilken grupp som gjort detta, men inte fan är det mellanöstarna...

Malmö är en stad som blivit frågetecknets stad, hur fan ska det bli?

Kan lägga till moskén i Trollhättan. wink

85 Inlägg
14 april 2006
Man vågar inte längre uttala sig postivit om sitt land för då är man rasist tydligen. Själv umgås jag en del med utländska personer och har flera utländska kompisar, ibland är ni utlänningar mer rasister än vad svenskar e.
Var på en fest hos en kompis (utländsk tjej), där var en utländsk kille som hela tiden påpekade att jag var svensk. Han sa t.ex att jag inte förstod deras blatte-språk för jag är svenne. Han var 1000 gånger mer rasist än vad jag nånsin varit o kommer va. 
Nåt e definitvt fel i svergie!

S40 2.0t

Skåne
269 Inlägg
14 april 2006
boxaren skrev:
Man vågar inte längre uttala sig postivit om sitt land för då är man rasist tydligen. Själv umgås jag en del med utländska personer och har flera utländska kompisar, ibland är ni utlänningar mer rasister än vad svenskar e.
Var på en fest hos en kompis (utländsk tjej), där var en utländsk kille som hela tiden påpekade att jag var svensk. Han sa t.ex att jag inte förstod deras blatte-språk för jag är svenne. Han var 1000 gånger mer rasist än vad jag nånsin varit o kommer va. 

hålller med dig på dette du skrev. oftast är det inte ens vi som startar diskutionerna med dom, utan att dtet är de som börjar gnälla på oss utan att vi gjort något,

Man lever bara en gång......

Ingenjör
256 Inlägg
14 april 2006
Rally86 skrev:
boxaren skrev:

hålller med dig på dette du skrev. oftast är det inte ens vi som startar diskutionerna med dom, utan att dtet är de som börjar gnälla på oss utan att vi gjort något,

Orkar inte upprepa mig igen...läs det jag skrivit tidigare angående just att du inte vågar tala positivt om Sverige och varför det uppfattas negativt av utlänningarna.

/mvh

elektriker
591 Inlägg
14 april 2006
Rally86 skrev:
boxaren skrev:

Håller med totalt!
Ut med dem fega kommunistera från riksdagen så blir det nog bättre.

---------------> Kimpan

85 Inlägg
14 april 2006
N33d4Sp33d skrev:
Rally86 skrev:
boxaren skrev:

Orkar inte upprepa mig igen...läs det jag skrivit tidigare angående just att du inte vågar tala positivt om Sverige och varför det uppfattas negativt av utlänningarna.

/mvh

N33d4Sp33d:  Mitt inlägg handlade om mer än bara saken att våga uttrycka sig om sverige.

S40 2.0t

266 Inlägg
14 april 2006
N33d4Sp33d skrev:
G60 V-Spec skrev:
Det värsta här i Malmö på migrationsverket var när en kvinna skulle ta med sig sina barn dit så att de skulle bekräfta deras barnbidrag. Hon lånade grannens 5 barn och själv hade hon 4 egna = 9 st
och 1000:- per barn = 9000:-. Det roliga var att det gick igenom. Men när hennes granne lånade hennes 4 barn så märkte receptionisten att något var fel pga att hon visste att hon hade sett dom barnen med en annan kvinna.

.

ska vi ta upp alla exempel på Svenskar som påstår sig bo på sitt sommarhus som ligger 10-tals mil bort och plockar ut 50'000Sek om året för att de påstår att de pendlar till jobbet?

Varför tror du skatteverket tillsätter 1000extra revisorer bara i år för att kontrollera deklarationen? UPPENBARLIGEN inte för utlänningarnas skattedeklaration, för alla de går ju på soss. Eller hur.

ja visst vi utnyttjar systemen ibland vi har väl lärt det av ny svenskarna som levar på alla sorters bidrag(obs inte alla ny svenskar men säkert 50 % av dem) jag tycker det är fel av dom när vi bjuder in dem i vårt land som vi byggt upp för skatte pengar VI betalat in ! dem kommer hit med turban på huvet snackar nåt språk vi inte förstår går i mosken och kallar sig svenskar!!!!
nya budgeten skulle ge mer pengar till invandringen säkert blir det 10 miljarder i slut änden och ändå har vi inte jobb till alla som redan bor här!!!!

Maizer
14 april 2006
Alltså, i stort sett alla i den här tråden är ju smygrassar: "jag är inte rasist men" "jag umgås med invandrare men" fan en massa bullshit hela tråden igenom. Nicke_b2 haha du verkar ju totalt slut? Du har säkert betalat en helvetes massa skattepengar som alla invandrare tar från stackars dig. För helvete väx upp är du 9 år eller?

elektriker
591 Inlägg
14 april 2006
nicke_b2 skrev:
N33d4Sp33d skrev:
G60 V-Spec skrev:

.

ja visst vi utnyttjar systemen ibland vi har väl lärt det av ny svenskarna som levar på alla sorters bidrag(obs inte alla ny svenskar men säkert 50 % av dem) jag tycker det är fel av dom när vi bjuder in dem i vårt land som vi byggt upp för skatte pengar VI betalat in ! dem kommer hit med turban på huvet snackar nåt språk vi inte förstår går i mosken och kallar sig svenskar!!!!
nya budgeten skulle ge mer pengar till invandringen säkert blir det 10 miljarder i slut änden och ändå har vi inte jobb till alla som redan bor här!!!!

MYCKET bra sagt!

---------------> Kimpan

1 570 Inlägg
14 april 2006
Skyll alla problem på socialdemokraterna och stödpartierna. De är ju dom som bestämmer.

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
14 april 2006
har följt med denna tråden en stund men inte tänkt lägga mig i eftersom jag bor i Finland...dock ser vi ju härifrån också att Sverige är på väg lite snett...kan man ju säga.. men hit till vår lilla by har det också kommit en hel del invandrare.. folk här i trakten brukar gå omkring å säga att snart blir vi ju som Sverige...jag försöker inte säga att man skulle kicka ut alla som kommer men de är väl dom som ska anpassa sig efter miljön dom kommer till, å inte anpassa miljön efter deras alla behov. visst finns det de som gör så också men kan ta en familj som exempel (drar inte alla under samma tak) : denna familjen fick flytta in i en av kommunens lägenheter. de första som skulle göras va en dyr renovering av toaletten. dom kävde att toalettstolen ska vändas för dom kunde ju inte sitta å skita me röven mot mecka! ...mm..dom fick ju igenom detta då. nästa konstiga grej med familjen ifråga var att de alla var arbetslösa, men plötsligt hade de Scott muontainbikes, ps2, dator, xbox, plus !!! en stor plasma-tv som de gömmer när vissa personer kommer på besök...dock hade de inte råd att betala etta barnets lägerskola så andra i klassen fick betala det för henne... ännu ett sätt denna familj drar in pengar på är att de påstår att mamman i familjen är blind. därför får pappan betalt av socialen för att han går å leder mamman när hon går. dock kan mamman emellanåt gå själv, och i butiken går hon själv o plockar grejer åt sig...hur blind tror ni hon är? dom är knepiga, vissa..men man kan la inte göra så mycket åt det... men det jag frågar mig är : hur har dom samvete??? för fan! ..."stjäla" pengar av oss som betalar skatt...mhm...
försöker ju inte va rasist eller nåt men vissa är ju bara så..!inte alla.

Maizer
14 april 2006
Jag vill inte va rasistisk på nåt sätt men zigenare stjäl, ryssar dricker vodka, turkar har fula näsor och finnar är fula som stryk. Är absolut inte rasist och jag tänker inte dra alla över en kam! Vart fan är folket på väg undrar jag? Va är det med er?

19 Inlägg
14 april 2006
Tycker bara att om invandrare kunde hålla lite lägre profil och tex Utöva sin religion och seder mer HEMMA mellan de fyra väggar som kallas hem så hade det varit sååå mkt mindre förutfattade meningar och kulturkrocker mellan Sk invandrare och svenskar.. OBS har absolut inget emot invandrare men det finns gränser om hur långt man orkar följa med i alla dessa kulturer å religoner!!! Många utlänningar tar ju med sina krig hit upp och det är FEL det är ju fan inte en persons del att det blir krig det är deras länders regeringar Tex albaner Vs serber men lik förbannat så skyller ni på varandra....OBS drar inte alla över en kant men jag har träffat alldeles för många invandrare med  riktigt tunga krigsminnen som man skall hämnas för Häruppe.Rätt eller fel???. /T-sport

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!

Sök