3890
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
idag har det inte hänt så mycket, men har kanske fått tag i en annan baklucke då min e genomrutten och så har jag skickat på ett nytt tankrör wink nu blir de ut i garaget som e lite småkyligt å skruva isär bakaxeln för blästring....

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

tratt
353 Inlägg
9 januari 2010
saablover_1 skrev:
hinowa skrev:
såja äntligen uppdate de gillar vi big_smile

ja nu börjar de ta lite fart igen wink kom på att de e ju bara 6 månader kvar te körkort wink

då får du sätta fart nu smile kommer bli kalas det här!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Konjagare skrev:
saablover_1 skrev:
hinowa skrev:
såja äntligen uppdate de gillar vi big_smile

ja nu börjar de ta lite fart igen wink kom på att de e ju bara 6 månader kvar te körkort wink

då får du sätta fart nu smile kommer bli kalas det här!

desvärre så kommer de stå still nu i 3 veckor igen för jag ligger borta på skola och sen så jobbar jag helger (kanske blir lite pill på kvällar efter jobbet), men v5-6 så har jag apu och är hemma varje eftermidda så då ska de hända saker wink nu e i alle fall bakaxeln färdig för blästring, hoppas på att få den inlämnad nu till helgen när jag åker till jobbet wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
då har jag köpt mej en baklucka...... närsan rostfri, igenlagda hål till torrkare etc..... skickas från Umeå på måndag wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/834351_upv216.jpg
bakluckan
Senast redigerat av saablover_1 (9 januari 2010)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
hej wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/838482_t5djt5.jpg
nya skärmar wink fick även en tröskel och bägge bakkanterna idag.....nu e de bara att vänta på bakluckan och den sissta tröskeln;)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
sitter och väntar på att garaget ska bli lite varmare, har fått tag i ett företag som vill blästra bakaxeln+nav dock i säffle så de får vänta tills praktiken är över så tar jag me de te säffle då. Sen har jag kollat lite på lackpriser med billigaste jag funnit för enbart utvändig lack + finspackling och färg är 15000kr sen måste jag grovspackla endel då det kommer bytas lite plåtar och så........ órken för bygget börjar tyna bort med "/ vilket inte är bra när det ska vara färdigt helst 31 maj... komentera gärna me tipps och ide'r så man kommer upp på benen igen

hbxservice.com
1 471 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
ja då har man fått lite gjort i kylan i alle fall wink fixat ett Elektrolytbad för att få ren naven bak, testade me bara batteriladdaren först men småbubblade bara lite lite så då kopplade jag på ett bilbatteri också wink så nu e de fart på grejera;) får se hur de blir..... tänkte lägga in bilder men usbn på datan hade tydligen gett upp sad

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
tjo, nu har de hänt lite i allafall wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/854328_cw9guc.jpg
nu börjar i allafall elektrolyten göra susen wink tog lite extra tid för jag har bara en plusspunkt i varje ända av baljan wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/854329_5pishc.jpg
sista delarna i golvet bak, sen ska de på karosserikitt , svart hammarlack och asfaltmatta i massor wink

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
6 februari 2010
Ballt projekt!!!! Tycker också folk e lite dåliga på kommentarer smile Denne kommer bli skitcool när den e klar..

Ang fälgarna tycker jag definitivt BBS, det eller breddade plåtisar är det enda rätta!

No dice !

RMR-Crew
478 Inlägg
7 februari 2010
Älskar dem gamla golfarna! diesel e manligt med :p

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
ChrilleBille skrev:
Ballt projekt!!!! Tycker också folk e lite dåliga på kommentarer smile Denne kommer bli skitcool när den e klar..

Ang fälgarna tycker jag definitivt BBS, det eller breddade plåtisar är det enda rätta!

tackar big_smile ja den kommer förhoppningsvis bli ball i slutändan !

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
kawiZz skrev:
Älskar dem gamla golfarna! diesel e manligt med :p

ja gammla bilar brukar va finast faktist wink DIESEL e de enda rätta !!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
hej, va tänkt att jag skulle göra klart golvet bak idag , men tänkte ju inte på att de e söndag å att affärerna stänger tidigt hmm skulle köpt karosserikitt ..... men men de får bli någon annan dag wink

VW NÖRD
409 Inlägg
7 februari 2010
Tjenna! kul projekt! har själv haft två stycken Golf mk1 Dieslar en -83 och en -82, roliga bilar det! de var sönderrostade tyvärr så det blev att köra på åkrar med dem men nu har jag mk2 istället:) men men till min fråga, såg att du hade gjort ett elektrolytbad och jag undrar om det funkar bra samt hur du gjorde?, vad för vätskeblandning etc:)
Mvh Jerry

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Tjenna! kul projekt! har själv haft två stycken Golf mk1 Dieslar en -83 och en -82, roliga bilar det! de var sönderrostade tyvärr så det blev att köra på åkrar med dem men nu har jag mk2 istället:) men men till min fråga, såg att du hade gjort ett elektrolytbad och jag undrar om det funkar bra samt hur du gjorde?, vad för vätskeblandning etc:)
Mvh Jerry

jag hade ca 6 l vatten å en matsked målarsoda, funkar bra, men e lite segt för att jag inte har plusspunkter runt hela minusen wink

VW NÖRD
409 Inlägg
7 februari 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:
Mvh Jerry

jag hade ca 6 l vatten å en matsked målarsoda, funkar bra, men e lite segt för att jag inte har plusspunkter runt hela minusen wink

Okej:) Tack för tipset!big_smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

Black_Art
8 februari 2010
Riktigt nice projekt:D Kommer garanterat följas...

Keep up the good work

125 Inlägg
16 februari 2010
Nice projekt, ang färgval så tycker jag helt klart Lamborghinis orange den är hur skön som helst kan jag lova dig!

Mvh

hbxservice.com
1 471 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Pontus06 skrev:
Nice projekt, ang färgval så tycker jag helt klart Lamborghinis orange den är hur skön som helst kan jag lova dig!

Mvh

ska kolla på den wink men e mer ute efter en diskretare färg wink

136 Inlägg
16 februari 2010
ser bra ut, angående fälgar så tkr jag att du ska köra med något snuskigt brett smile

Sök