va ett Hel**** att få ur den ur 9000 turbon! i alla falli all snö.... ska nog passa me lite modifikationer av framvagnsbalken måste kapa ur och sänka ic:n ca 8cm
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
hej svejs alla som ni kanske förstår så händer det inte så våldsamt mycke under veckorna, bor ju 7 mil från garaget då...... men har i alla fall hämtat bakaxel å nav från blästring ett stort tack te pfilipssons lack i säffle för det snabba arbetet !!
gött me lite fräscha grajer
som nytt
Kul att det blir bra! blästring är helt klart det bästa att fixa bort rosten med skulle behöva blästra hela min Golf, finns ju rost överallt :S Denna Golf 1an kommer bli riktigt nice när den är klar! jobbigt att du bor så långt från garaget, jag bor en mil från där mina bilar står, det tkr jag är långt haha
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Kul att det blir bra! blästring är helt klart det bästa att fixa bort rosten med skulle behöva blästra hela min Golf, finns ju rost överallt :S Denna Golf 1an kommer bli riktigt nice när den är klar! jobbigt att du bor så långt från garaget, jag bor en mil från där mina bilar står, det tkr jag är långt haha
ja de e smidigt ! men på helgerna e de bara att gå10 meter genom huset så e man i garaget haha.... te helgen ska jag försöka att få grajerna lackade och börja montera bromsarna;) gött att montera ihop när ALLT e nytt
ja de e smidigt ! men på helgerna e de bara att gå10 meter genom huset så e man i garaget haha.... te helgen ska jag försöka att få grajerna lackade och börja montera bromsarna;) gött att montera ihop när ALLT e nytt
Gött aa så jävla gött när inte allt är sönderrostat typ brabra! en fråga, om man skall blästra större ytor vilken typ av bläster ska man använda? har en punktbläster men med den kan man ju bara blästra ca en yta stor som en 1 krona så det tar ju tid om man skall göra på det viset
ja blästrade inte själv men du ska nog inte blästra me en för stor bläster .... då bucklar du plåten om du gör de me sand, men har sett på tv att dom brukar hasselnötsskal som e lite lättare och inte gör lika mycke skada. men köper du en liten vanlig bläster på typ biltema så e de nog ingen fara att de bucklar sej (Y) den skjuter inte nog me sand för att de ska kunna göra de
tjenare:D nu har ja börjat me intercoolern tycker den sitter ganska fint i alla fall men måste köpa ny fläckt, ska jag köpa sug eller tryckfläckt? blir det någon skillnad på kylning? sen får ja montera batteriet i bagagen för det får inte platts när intercooler ,tryckrör och kylare kommer gå som de gör....
började med att leta upp material som passade
sen kapades det ur och började uppbyggnaden
så sitter det nu
ska väll kyla bra nog
blev för trångt me orginalfläckt så te veckan blir det att skicka ivägen beställning till KLracing
la även på ett lager färg på bakvagnen;) ha de gött
Senast redigerat av saablover_1 (20 mars 2010)
Gött att det passa bra med intercoolern och allt Det e grejer det när IC:n är lika stor som kylet på farsans 900 T16 sitter det en liten fjompig IC, knappt hälften så stor som dem som sitter på 9000 får kanske bli en sån sen om den kommer ut på vägarna igen ;D
Gött att det passa bra med intercoolern och allt Det e grejer det när IC:n är lika stor som kylet på farsans 900 T16 sitter det en liten fjompig IC, knappt hälften så stor som dem som sitter på 9000 får kanske bli en sån sen om den kommer ut på vägarna igen ;D
ja dom på 900an e inte stora ja hade en 900 t8 och körde på isen me och den satt de en sön liten fjutt på haha
då har de kommit in en leverans i kväll blir de att svetsa färdigt för intercoolern , sen montera elfläckten då kom grajerna från klracing nu under veckan riktigt fina grajer va de
dämparen , grymt nöjd me valet av 4" på böjjen