2819
Sök

Byta kol i generator volvo v40 -97

832 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Är det någon här som gjort det tidigare? Har ingen större lust att köpa en utbytes för 3300:- när man kanske kan klara av att byta kolen själv.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 januari 2009
Du byter hela laddregulatorn
Antar att du har den nyare typen av generator som har plastkåpan på.
Enda sätter jag har lyckats att byta laddregulatorn är att ta loss generatorn,lossa plastkåpan (tre SMÅ skruvar bakifrån och tre plasthakar som man får vara försiktig med) sedan sitter regulatorn med två skruvar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

832 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Är det så på dom här oxå? Har hört att det inte går och det finns ju inte att köpa regulatorn utan bara utbytesgeneratorer.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 januari 2009
Är det en Boschgenerator så finns det lösa laddregulatorer. Man ser laddregulatorn som sitter på baksidan.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 januari 2009
Är det av samma typ som sitter på 960,850/S-V70 (de äldre) osv så går det.

Kika inne på yorex.se så har de en UPPSJÖ av regulatorer till alla möjliga generatorer. Enda nackdelen är att man får beställa via en firma som säljer bildelar. Alltså de får beställa åt dig från yorex om jag inte missminner mig. Det enda du behöver ha med dig är art-nr. från yorex. Så fixade iaf kompisen fram en regulator på 14.8V till 960:n....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

832 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Det är ingen bosch dom vet jag att det går att byta på gjort på 5 min smile Men jag har för mej att det är mitsubishi eller något sånt.

Följ strömmen..
233 Inlägg
5 januari 2009
Det går på alla generatorer, tar lite längre tid om det är en Mitsubishi då man måste plocka isär generatorn. Har du numret på den kan jag ge dig ett pris på regulatorn.

832 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Men sitter regulatorn i generatorn då? Trodde det var som på gammla jänkare när regulatorn sitter på sidan om. Men det är ingen större fara upptäckte att det var batteriet som var slut. När jag kollade dan efter så var det ännu sämre kräm i batteriet. Men tack ändå.

216 Inlägg
5 januari 2009
jag skulle göra det  men dete ett helvete å ta los den så det blev en ny för min del

832 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Har sett att dom tar ca 1000 spänn på skroten så det skulle blevit en sån isf för min del.

Sök