Bilen Hackar Fram Vid Accelaration, Hjälp!!!!!!!

poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

Jo precis som rubriken lyder, så när jag gasar upp, börjar bilen haka liksom, men inte när jag köra "normalt" mest och oftast vi 2,500 till 3000 varv..och när den varil kall innan den kommer igång..
Det är precis som om de är när turbon kommer igång??
snälla någon är det någon som vet vad detta kan vara?!?!?!?!?!?!?!!?
mvh niclas

Rydell BaM BaM
3 januari 2009 · 232 Inlägg

poppio skrev:
Jo precis som rubriken lyder, så när jag gasar upp, börjar bilen haka liksom, men inte när jag köra "normalt" mest och oftast vi 2,500 till 3000 varv..och när den varil kall innan den kommer igång..
Det är precis som om de är när turbon kommer igång??
snälla någon är det någon som vet vad detta kan vara?!?!?!?!?!?!?!!?
mvh niclas

Hade liknande problem på min S70 och då var det LMM

Inget vara för evigt.
poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

jaha oke, men vad är de då??
jag är inte så himla bra på bilar :S
vad gjorde du då??

Saab_Diana
3 januari 2009 · 401 Inlägg

hade liknande problem på min 855 och då var det trasig tändkabel

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
mickelito011
3 januari 2009 · 42 Inlägg

lamdasonden

Rydell BaM BaM
3 januari 2009 · 232 Inlägg

poppio skrev:
jaha oke, men vad är de då??
jag är inte så himla bra på bilar :S
vad gjorde du då??

LMM=Luft Masse Mätare
Så luft blandningen blir rätt i motorn.
Jag lämnade in min på verkstad och fick en orginal=dyrt, tror jag fick betala 4500:-

Inget vara för evigt.
einherjer
3 januari 2009 · 587 Inlägg

om det är lmm som är trasig så får man byta den ( har man mkt tur är den smutsig å går då att rengöra ) lmm= luftmassmätare ( eller luftmängdmätare beroende på modell ) . det är en svart rund grej som sitter en bit efter din luftrenare/ luftfilter å inne i den sitter det en tråd som ska vara ren. var mkt försiktig om du ska rengöra den. lätt att byta men kan vara ganska dyr.

husmus www.avgassystemet.se
3 januari 2009 · 936 Inlägg

om det är din passat och om det är 1.8t säger jag att det är någon av dina tändspolar.
ha motorn på tomgång och koppla ur spole för spole. när du märker att bilen går likadant om du kopplat ur en spole så är den trasig. =BYT

väldigt vanligt fel.

-den satt som en fläskläpp-
poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

okej okej, då ska tack alla, tacksam för fler svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile

Senast redigerat av poppio (3 januari 2009)

poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

hur kopplar man ur spolen? är de bara att dra ut dom eller ska man vrida?
för ett tag sedan bytte dom 2 av dom, (hade bilen på lagning då den dog helt, var en slang som var sönder i motorn)..kanske är dom gamla som är paj nu då?

poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

ja det är min passat 1.8t som de är fel på.

Saab_Diana
3 januari 2009 · 401 Inlägg

poppio skrev:
okej okej, då ska tack alla, tacksam för fel svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile

skicka den till skroten

hahaha kunde inte låta bli med min sunkiga humor

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Tazzeman
3 januari 2009 · 427 Inlägg

bränslepumpen kanske?

/ Tobbe
PAIN
3 januari 2009 · 2 103 Inlägg

skulle oxå säga LMM=Luft Masse Mätare alternativt med den bränsle relä ...va så på min....
den hackade nån gång sen kollade vi bränslerelät det va trasigt...

vi byte till nytt men gjorde samma sak vid 2000 varv ändå....det visade sig att när relät gick sönder vid färden så gav den fel information till LMM ,eftersom bilen hade fått mer luft än den skulle,
då soppa flödet blev fel....
..så jag nollade databoxen, drog loss kabeln till LMM ...vred på tändningen tills det bara klickade inför start i 20 sek...men inte fullstart,sen slog jag av, sen i med kablen till LMM....sen funka min....men som sagt min e en volvo smile

vet inte om detta kan hjälpa din bil men lite info iallafall wink
//Mvh

poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

har du inget vettigt att säga kan du vara tyst!!
finns folk som skriver hit av en anledning, av råd!


Saab_Diana skrev:

poppio skrev:
okej okej, då ska tack alla, tacksam för fel svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile

skicka den till skroten

hahaha kunde inte låta bli med min sunkiga humor

Scorpio
3 januari 2009 · 65 Inlägg

prova bara att koppla ur lmm:en och se om bilen går bättre. gör den det byt lmm annars fortsätt felsök

Scorpio
Subaru Legacy GT "Scoobie" (2007)
poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

okej tack, var sitter den? ser ut??
koppla ur den och sen provkör? om den går bättre är den sänder? om inte, är de annat fel...?
jag är verkligen kass på detta..  :S



Scorpio skrev:
prova bara att koppla ur lmm:en och se om bilen går bättre. gör den det byt lmm annars fortsätt felsök

Gräsberg
3 januari 2009 · 1 002 Inlägg

Hade stort sett samma problem jag i min saab.Hosta och hacka och ibland tappa fart istället. då var de vevaxelgivaren/tändlägesgivaren som var trasig. Dcok har hja automatlåda i min.. vet inte va du har i din.  Men som sagt, kna ju vara LMM några säger.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
poppio
3 januari 2009 · 26 Inlägg

hej hej
aha okej, ja den hostar inte utan liksom småhackar..när man gasar upp, inte när man gör normalt..
nej jag har itne automatare..
tack, ska kolla allt:)



Gräsberg skrev:
Hade stort sett samma problem jag i min saab.Hosta och hacka och ibland tappa fart istället. då var de vevaxelgivaren/tändlägesgivaren som var trasig. Dcok har hja automatlåda i min.. vet inte va du har i din.  Men som sagt, kna ju vara LMM några säger.

Opso
3 januari 2009 · 9 Inlägg

Har haft samma på min TT 1,8t, trodde först det vart för den e chippad men tydligen inte... Jag köpte injection cleaner o hällde i tanken ( rengör i motorn ..) sen bytte jag från öppet luftfilter till org "sportlftfilter" efter en tank körd funka bilen gallant igen!

Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang