3311
Sök

Bilen Hackar Fram Vid Accelaration, Hjälp!!!!!!!

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#1
Jo precis som rubriken lyder, så när jag gasar upp, börjar bilen haka liksom, men inte när jag köra "normalt" mest och oftast vi 2,500 till 3000 varv..och när den varil kall innan den kommer igång..
Det är precis som om de är när turbon kommer igång??
snälla någon är det någon som vet vad detta kan vara?!?!?!?!?!?!?!!?
mvh niclas


BaM BaM
232 Inlägg
3 januari 2009
#2
poppio skrev:
Jo precis som rubriken lyder, så när jag gasar upp, börjar bilen haka liksom, men inte när jag köra "normalt" mest och oftast vi 2,500 till 3000 varv..och när den varil kall innan den kommer igång..
Det är precis som om de är när turbon kommer igång??
snälla någon är det någon som vet vad detta kan vara?!?!?!?!?!?!?!!?
mvh niclas

Hade liknande problem på min S70 och då var det LMM

Inget vara för evigt.

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#3
jaha oke, men vad är de då??
jag är inte så himla bra på bilar :S
vad gjorde du då??


401 Inlägg
3 januari 2009
#4
hade liknande problem på min 855 och då var det trasig tändkabel


42 Inlägg
3 januari 2009
#5
lamdasonden

BaM BaM
232 Inlägg
3 januari 2009
#6
poppio skrev:
jaha oke, men vad är de då??
jag är inte så himla bra på bilar :S
vad gjorde du då??

LMM=Luft Masse Mätare
Så luft blandningen blir rätt i motorn.
Jag lämnade in min på verkstad och fick en orginal=dyrt, tror jag fick betala 4500:-

Inget vara för evigt.

587 Inlägg
3 januari 2009
#7
om det är lmm som är trasig så får man byta den ( har man mkt tur är den smutsig å går då att rengöra ) lmm= luftmassmätare ( eller luftmängdmätare beroende på modell ) . det är en svart rund grej som sitter en bit efter din luftrenare/ luftfilter å inne i den sitter det en tråd som ska vara ren. var mkt försiktig om du ska rengöra den. lätt att byta men kan vara ganska dyr.


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2009
#8
om det är din passat och om det är 1.8t säger jag att det är någon av dina tändspolar.
ha motorn på tomgång och koppla ur spole för spole. när du märker att bilen går likadant om du kopplat ur en spole så är den trasig. =BYT

väldigt vanligt fel.

-den satt som en fläskläpp-

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#9
okej okej, då ska tack alla, tacksam för fler svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile
Senast redigerat av poppio (3 januari 2009)


26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#10
hur kopplar man ur spolen? är de bara att dra ut dom eller ska man vrida?
för ett tag sedan bytte dom 2 av dom, (hade bilen på lagning då den dog helt, var en slang som var sönder i motorn)..kanske är dom gamla som är paj nu då?


26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#11
ja det är min passat 1.8t som de är fel på.


401 Inlägg
3 januari 2009
#12
poppio skrev:
okej okej, då ska tack alla, tacksam för fel svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile

skicka den till skroten

hahaha kunde inte låta bli med min sunkiga humor


427 Inlägg
3 januari 2009
#13
bränslepumpen kanske?

/ Tobbe

2 103 Inlägg
3 januari 2009
#14
skulle oxå säga LMM=Luft Masse Mätare alternativt med den bränsle relä ...va så på min....
den hackade nån gång sen kollade vi bränslerelät det va trasigt...

vi byte till nytt men gjorde samma sak vid 2000 varv ändå....det visade sig att när relät gick sönder vid färden så gav den fel information till LMM ,eftersom bilen hade fått mer luft än den skulle,
då soppa flödet blev fel....
..så jag nollade databoxen, drog loss kabeln till LMM ...vred på tändningen tills det bara klickade inför start i 20 sek...men inte fullstart,sen slog jag av, sen i med kablen till LMM....sen funka min....men som sagt min e en volvo smile

vet inte om detta kan hjälpa din bil men lite info iallafall wink
//Mvh

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#15
har du inget vettigt att säga kan du vara tyst!!
finns folk som skriver hit av en anledning, av råd!


Saab_Diana skrev:
poppio skrev:
okej okej, då ska tack alla, tacksam för fel svar, får ta mig ett väldigt försiktigt kik imorrn big_smile

skicka den till skroten

hahaha kunde inte låta bli med min sunkiga humor


65 Inlägg
3 januari 2009
#16
prova bara att koppla ur lmm:en och se om bilen går bättre. gör den det byt lmm annars fortsätt felsök

Scorpio

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#17
okej tack, var sitter den? ser ut??
koppla ur den och sen provkör? om den går bättre är den sänder? om inte, är de annat fel...?
jag är verkligen kass på detta..  :S



Scorpio skrev:
prova bara att koppla ur lmm:en och se om bilen går bättre. gör den det byt lmm annars fortsätt felsök


1 002 Inlägg
3 januari 2009
#18
Hade stort sett samma problem jag i min saab.Hosta och hacka och ibland tappa fart istället. då var de vevaxelgivaren/tändlägesgivaren som var trasig. Dcok har hja automatlåda i min.. vet inte va du har i din.  Men som sagt, kna ju vara LMM några säger.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________

26 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#19
hej hej
aha okej, ja den hostar inte utan liksom småhackar..när man gasar upp, inte när man gör normalt..
nej jag har itne automatare..
tack, ska kolla allt:)



Gräsberg skrev:
Hade stort sett samma problem jag i min saab.Hosta och hacka och ibland tappa fart istället. då var de vevaxelgivaren/tändlägesgivaren som var trasig. Dcok har hja automatlåda i min.. vet inte va du har i din.  Men som sagt, kna ju vara LMM några säger.


9 Inlägg
3 januari 2009
#20
Har haft samma på min TT 1,8t, trodde först det vart för den e chippad men tydligen inte... Jag köpte injection cleaner o hällde i tanken ( rengör i motorn ..) sen bytte jag från öppet luftfilter till org "sportlftfilter" efter en tank körd funka bilen gallant igen!

Lycka till!



Sök