MonkeyWiz skrev:
Tjenare!
Jag har en opel astra -95 som jag satte i en ny stereo i. (Blaupunkt Melbouren SD27)
Innan jag bytte kunde jag sitta och lyssna på musik i bilen utan att slå på tändningen. Av någon anledning går inte det längre.
Originalstereon har 3 kopplingar varav 2 var ISO och sen satt 1 till ovanför (lite bredare)
Alla sladdar finns kvar men den tredje kontakten hänger löst i panelutrymmet.
Till råga på allt fungerar inte klockan på den nya stereon heller. I och med att jag bryter strömen så slår klockan av sig och nollställer sig. Resultatet blir att jag alltid startar bilen kl 00.00 och att kvällsdimmern slår på...
Finns du smarta människa där ute som kan hjälpa mig. Snälla!
Röd kabel ska kopplas samman med gul. Gul är kopplad direkt till batteriet i ditt ISO kabelage. Gul kabel är till för att hålla minnet där av är den alltid ansluten till batteriet. Där brukar finnas möjlighet att koppla ihop röd med gul ledning mellan ISO kontakten i bilen och bilstereon. I annat fall får du koppla ihop dem på något annat sätt.
Du får kolla så du har späning på gul ledning
Senast redigerat av dbjanoz (5 januari 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?