3337
Sök

VARNING till er med fler än 4-punkts-bälte

1 174 Inlägg
26 januari 2009
.......

"If you're in control, you're not going fast enough"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 januari 2009
Fyfan vilket öde!!! alla kommer att skita på sig och tro att 4 och 6 punktsbälten är livsfarliga! bra att folk får reda på vad som händer om man gör fel... det bästa är att alla "posers" får sig en tänkare...

3 punktsbältet är nog det sämsta (förutom midjebälte), men det är (nästan) idiotsäkert och är lätt och snabbt att ta på sig rätt(nästan omöjligt att misslyckas), 4 och 6p är säkrare men tar längre tid och jobbiga att att ta på sig rätt, och gör man fel eller sätter dem löst (för att "posera" o vara cool) så är det rena dödsfällan.

Och det är därför det inte är eller kommer att bli lagligt med annat än 3p.

ni som kör astrimmat ska inte vara rädda för att använda dem, men tänk på att det har med säkerhet att göra och inte med status!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 januari 2009
AcesHigh666 skrev:
3 punktsbältet är nog det sämsta

i en bil som kommer med tonvis av krockkuddar och andra säkerhets system är det utan tvekan det bästa när man utformat allt efter 3-p bälten...i rena racing bilar med uppstyvt chassi och störtbåge/sportstolar är det ju andra spelregler...

Har alltid rätt!
689 Inlägg
26 januari 2009
AJSING..

Men va fan smile  får se de på de roliga sättet big_smile

Nyfiken i en strut, 2 pungkulor tittar ut! haha! big_smile

Knack knack, Vem där?  Pung!  Vem pung?  Pungkolorna! XD

Jag har fler på lager! big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 januari 2009
Man behöver ju inte överdriva åt något håll, det är väll ingen direkt nyhet att det kan gå skapligt åt skogen med felmonterade bälten eller snarare mer eller mindre allt.

Om någon monterar en brandsläckare felaktigt i sin bil och får huvudet avslaget i en olycka, sen visas det bilder på det. Sen ska ingen någonsin ha en brandsläckare i bilen... Använd saker och ting med förnuft!

Samma sak som med t.ex. "chipsskandalen" för något år sen, ja man får cancer om man trycker i sig 14påsar chips/dag i några år (tror dock man har större problem än cancer just då).

Rock'n Roll

JDM
593 Inlägg
26 januari 2009
Hmm, jag blir inte särskilt avskräckt med tanke på att detta var ETT fall av denna typen, dock så kommer jag inte glömma att spänna på mig ordentligt när jag har fleräntrepunktsbälten, har inte gjort det hitills dock tongue

Men är det inte värt att nämna att man MÅSTE ha bur om man ska ha 4-5-6-punktsbälten? För eftersom man sitter fast så hårt så kan man inte vika kroppen åt sidan om taket skulle tryckas in, utan man krossas där under, för om man krachar så våldsamt att buren ger vika så har man större problem än så...

Det ska vara JDM och bana!

1 585 Inlägg
26 januari 2009
aj som fan..:S

Sök